Izvor: Blic, 12.Jul.2011, 14:05 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Fića stigao do Minhena
BEOGRAD - “Nabudženi” motori, spojleri, zatamnjena stakla, glasni izduvni sistemi, moderni zvučnici, niskoprofilne gume, alu-felne... Nisu u pitanju najnoviji modeli poznatih automobilskih marki, koje su vlasnici modernizovali. Ovi “limeni ljubimci” proizvedeni su sedamdesetih godina prošlog veka. Klub ljubitelja “zastave 750”, automobila poznatijeg kao “fića”, okupio se prošlog vikenda u Minhenu. Uspomene su >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << same navirale.
Neki su prevalili više od hiljadu kilometara automobilom koji je bio ponos SFR Jugoslavije kako bi stigli na skup u Minhen.
- Nemojte svi da me pitate kako smo stigli u Minhen "fićom”! Pa to je bilo bez ikakvog problema. Mi "fiće” negujemo, volimo, vozimo i zbog toga smo krenuli na to okupljanje. Zarad starih vremena, lepih vožnji i poznatom zvuku motora. "Fića” je to zaslužio - priča Marko Glavašević koji je "zastavom 750” stigao iz Rume.
Ipak, neki automobili nisu mogli da odole vremenu.
- Tu je moglo svašta da se vidi. Ljudi su plakali od sreće kad su videli "fiću” koji je proizveden 1965. godine. Ljubitelji ovog automobila trude se da ga sačuvaju od starenja, da na taj način pokušaju da konzerviraju sentimentalne uspomene. Žiri je imao težak posao, bilo je nekoliko kategorija koje je trebalo nagraditi - objašnjava Marko koji je u "fići” do Minhena vozio i svoja dva prijatelja Darka Kocića i Miloša Radivojevića.
Osim za najstariji model, žiri je dodelio nagradu za najoriginalniji i najneobičniji model. Pažnju učesnika, ali i publike koja je posetila ovu manifestaciju privukao je "fića” sa "suzukijevim" motorom, koji ima 101 konjsku snagu i postiže brzinu od 205 kilometara na čas. Nagrada za najneobičniji model pripala je Ričardu Vagneru iz Berlina. "Fijat 500”, koji je u vlasništvu Saše Hubera, dobio je nagradu za najoriginalniji model, odnosno "fiću” koja je imala najmanje promena od kad je izašla iz fabrike u Kragujevcu. Nagradu za najstariji model dobio je Radovan Ivanović za svog "fiću” proizvedenog 1965. godine.
- Nismo mogli da verujemo da nas je došlo više od 50. I to sve sami strastveni ljubitelji ovog četvorotočkaša. Neki su stalno glancali stakla krpicama, neki nisu dali da se sedi na sedištima, već su podmetali peškire, neki su pazili svaku baricu na putu. To je ljubav i ja to shvatam. Ipak, svi smo pomalo sa setom komentarisali da je šteta što se ovaj automobil više ne proizvodi - tugaljivo priča jedan od učesnika "Fićijade Minhen 2011”.
Nemački predstavnik na „Fićijadi“
Modernizovana unutrašnjost
Završno glancanje pred takmičenje
Nabudženi motori
Volani ručno izrađeni
Najverniji fabričkom izdanju
Karavan verzija
Budi uspomene na stara vremena: „fijat 500“
Paradna vožnja
Drugog dana "Fićijade u Minhenu”, vlasnici "fijata 500” su svojim automobilima paradirali kroz Minhen.
- Svi su želeli da se slikaju sa nama, da fotografišu automobile. Prolaznici nisu mogli da veruju da smo tolike puteve prevalili u tako starim automobilima. Na rastanku, pao je dogovor. Svi koji su učestvovali u ovoj manifestaciji osnovaće klub ljubitelja "zastave 750” u Minhenu, a sastanci u ovom gradu u Nemačkoj će postati tradicionalni - kaže za "Blic” Marko Glavašević.
Skup vlasnika "fića" u Nemačkoj
Izvor: AutoBlog, 12.Jul.2011
Preuzeto sa : Blic.rs "Nabudženi" motori, spojleri, zatamljena stakla, glasni izduvni sistemi, moderni zvučnici, niskoprofilne gume, alu-felne.. Nisu u pitanju najnoviji modeli poznatih automobilskih marki, koje su vlasnici modernizovali. Ovi "limeni ljubimci" proizvedeni su sedamdesetih godina...