Zapretili Tojoti - VW grupa prodala 10 miliona vozila

Izvor: B92, 09.Jan.2015, 09:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zapretili Tojoti - VW grupa prodala 10 miliona vozila

Vodeći evropska auto-kompanija, nemačka grupacija Volkswagen, prodala je 2014. godine po prvi put u svojoj istoriji više od 10 miliona automobila. Ta granica je dostignuta četiri godine pre nego što je predviđeno ambicioznim planom koncerna "Strategija 2018", usvojenim 2008. godine.

Precizni podaci o prodaji u 2014. još uvek nisu objavljeni, ali preliminarni rezultati pokazuju da je >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Volkswagen uspeo da premaši psihološku granicu od 10 miliona isporučenih vozila širom sveta.

Pored rekordne prodaje, VW grupacija, koja u Evropskoj uniji pokriva oko četvrtinu tržišta novih putničkih automobila, uspešno je poslovala u 2014. Neto profit je za tri tromesečja povećan skoro 30 odsto na godišnjem nivou, na 8,7 milijardi evra.

Ipak, grupaciju pre svega muči niska profitabilnost njegove vodeće marke, Volkswagena. Ona dostiže u proseku dva odsto, što je mnogo manje nego što ima najveći konkurent, Toyota.

Japanski proizvođač, obračunato prema jednom zaposlenom, zaradi 566.000 evra, dok je kod Volkswagena to 343.000 evra.

Svaki prodati automobil Toyoti je 2013. godine doneo profit od 1.558 evra, a nemačkom koncernu samo 616 evra, izračunao je nemački Centar za automobilsko istraživanje.

Volkswagen, prema analitičarima, plaća za svoju "kompleksnost". Većina delova i komponenti se skupo proizvodi u okviru grupacije, što važi uglavnom za Nemačku.

Na primer, fabrika u Kaselu, sa 16.000 zaposlenih, je druga najveća pod krovom VW, ali uopšte ne proizvodi automobile. Predsednik upravnog odbora Volkswagena, Martin Vinterkorna objašnjava da je integrisani, u znatnoj meri samodovoljni koncern istovremeno jak jer ima pod kontrolom sve ključne tehnologije.

Međutim, troškovi rada u fabrikama Volkswagena koje proizvode komponente su u proseku 35 odsto viši nego kod nezavisnih isporučilaca, tvrdi automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhofer.

Vinterkorn je polovinom 2014. najavio obimni program ušteda, koji bi od 2015. do 2017. trebalo svake godine da donese uštede na troškovima od pet milijardi evra. Približno polovina navedene sume se odnosi na problematičnu marku VW.

Šef grupe je nedavno iznenadio izjavom da prestaje s "dualnim upravljanjem" jer je istovremeno vodio koncern i direktno odgovarao za vodeću marku.

Upravljanje VW će preneti Herbertu Diesu, dosadašnjem šefu razvoja u BMW-u. Nova "posada" će u upravni odbor Volkswagena sesti u oktobru.

Martin Vinterkorn, koji će u maju napuniti 68 godina, na čelo koncerna je došao 1. januara 2007. godine.

Koncern je pod njegovim rukovodstvom ostvario najveću međunarodnu ekspanziju u svojoj istoriji. Prihodi su porasli sa 108,9 milijardi evra u 2007, na 147,7 milijardi evra 2014, prodaja sa 6,2 miliona, na 10,1 milion automobila.

Broj fabrika je povećan sa 48 na 106, brendova sa osam na 12, a broj zaposlenih sa 329.000 na 590.800 radnika.

Izvor: B92, Tanjug

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.