Izvor: B92, 05.Feb.2015, 09:46 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Volkswagen predstavio novi Caddy
Jedan od napopularnijih i najdugovečnijih komercijalno-putničkih modela dočekao je četrvtu generaciju.
Prvi Caddy pojavio se na tržištu daleke 1979. godine i bio je zasnovan na Golfu prve generacije. Interesantno je da se od 1982. ovaj automobil izrađivao i u bivšoj Jugoslaviji, u pogonima Tvornice automobila Sarajevo (TAS), a do rata 1992. godine ih je proizvedeno oko 200.000 primeraka.
Njegov naslednik predstavljen je 1996, na bazi Volkswagena Polo, a aktuelni >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << model lansiran je 2004. godine, da bi 2010. pretrpeo redizajn.
Najnovija, 4. generacija na prvi pogled ne razlikuje se mnogo od verzije koja se još uvek nalazi u prodaji, što je karakteristično za Volkswagen, pa bi se moglo pomisliti da je u pitanju restilizacija, a ne potpuno novi model.
Istina, proizvođač je promenio dizajn farova, maske hladnjaka, branika i stop svetala, i uskladio ih sa aktuelnom gamom VW modela, tako da Caddy sada ima moderniju spoljašnjost.
Razlike između dve generacije lakše se uočavaju u enterijeru vozila.Caddy je dobio potpuno novi, savremeni enterijer. Izmenjen je dizajn komandne table, centralne konzole, ventilacionih otvora, unutrašnjih panela vrata...
Novi su i volan i ručica menjača, a modeli sa bogatijim paketima opreme imaju novi Volkswagenov multimedijalni sistem.
Motorizacija nije pretrpela velike promene. U ponudi će i dalje biti četiri 2.0 TDI dizel jedinice, koje su neznatno pojačane, sa rasponom snage od 75 ks (55 kW) do 150 ks (110 kW).
Svi motori sada ispunjavaju Euro 6 standarde, a najekonomičnija Blue Motion varijanta ima prosečnu potrošnju od 4 l/100 km.
Kupcima koji se odluče za benzince, na raspolaganju su tri motora: trocilidnrični 1.0 TSI sa 102 ks (75 kW), kao i dva četvorocilindraša, 1.2 TSI sa 84 ks (62 kW) i 1.4 TSI sa 125 ks (92 kW).
Pored toga, na pojedinim tržištima biće dostupan Caddy 1.4 TGI koji kao gorivo može da koristi i komprimovani prirodni gas. Prema fabričkim podacima, ova verzija troši 4,1 kg prirodnog gasa na 100 pređenih km ili 28% manje od prethodnika.
Volkswagen je unapredio bezbednosne karakteristike vozila. Novi Caddy u ponudi ima brojne sisteme asistencije, poput automatskog kočenja u slučaju opasnosti od sudara, adaptivnog tempomata, a putnička verzija opremljena je i sa bočnim vazdušnim zavesama.
VW Caddy za 2015. u prodajne salone stiže u junu, a cena za bazni model u Nemačkoj iznosiće 14.785 evra, bez PDV-a.
Više fotografija nove generacije modela Caddy možete pogledati u Galeriji.
Vozili smo: VW Caddy Maxi Compact Trendline GP 1.6 TDI