Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline

Izvor: B92, 05.Feb.2014, 11:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline

Kada razmišljate o automobilu koji će se idealno uklopiti, predlažemo vam da pogledate ponudu klasičnih modela. Recimo, nedavno predstavljeni Golf 7 Variant ima prtljažnik od 605 litara, koji je veći od SUV modela.

Tekst - Ivan Katunac; Izvor - Auto Magazin

Poslednjih godina porodični ljudi biraju SUV ili MPV modele, pre svega zato što su popularni.

Njihova popularnost sledi iz verovanja da su praktičniji i upotrebljiviji od klasično konstruisanih >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << automobila.

Međutim, to je tek delimično tačno. Možda je nešto lakše smestiti malo dete u specijalno sedište, možda ćete SUV-om moći malo dublje da zagazite u travu, ali tu se prednosti multifunkcionalnih vozila završavaju.

Veličina prostora, način sedenja, amortizacija, komfor, upravljivost, aktivna i pasivna bezbednost su plusevi koji su na strani klasično konstruisanog automobila.

Od jeseni se u ponudi u Srbiji nalazi karavanska verzija Golfa 7, koju Volkswagen tradicionalno zove Variant.

Dobra vest je da je novi model lakši 100 kilograma od prethodnog, a da nudi 100 litara više u prtljažniku. Golf Variant sada ima jedan od najvećih prtljažnika u klasi.

Automobil nudi više nego adekvatan prostor za putnike na zadnjoj klupi, pa Golf Variant može da posluži i za duža putovanja četiri odrasle osobe.

Ovome u prilog ide i zaista ogroman prtljažnik koji je dovoljan za smeštaj svega - prtljaga, hrane, pića i raznih stvari iz šopinga. Ubacite u auto sve što želite i ostaće vam prostora za prtljag petog putnika.

Po raspoloživosti korisnog potrostora, Variant je zaista impresivan. Jedinu zamerku upućujemo dizajnu centralne konzole koja se prostire do zadnje klupe i dovodi klimatizovani vazduh putnicima pozadi.

Ona je previše široka i visoka, pa je putnici na zadnjoj klupi dodiruju kolenima.

Kvalitet izrade karoserije je na visokom nivou. Svaki detalj odiše solidnošću koja pleni i teško ju je naći kod drugih automobila koji ne spadaju u premijum segmet.

Atmosfera u kabini je prijatna i podseća na za klasu veći Passat.

Komandna tabla je pregledna, plastika je prijatno mekana, a volan lepo leži u rukama.

Prilikom testa hečbek varijante konstatovali smo da je auto izuzetno tih, čak i pri velikim brzinama.

I karavan je tih, s time što je povećana buka iz prtljažnika što je i normalno, pošto je on velika rezonatorska kutija.

Ogibljenje je meko, na to su nas Nemci odavno navikli, s time što primećujemo da je zadnja osovina nešto tvrđa, jer je pripremljena za drugačiji raspored mase.

Komforu u vožnji i dobrom upijanju udarnih rupa doprinose i pneumatici visokih bokova. Sa druge strane, baš zbog toga, upravljanje nije žustro kao što biste pomislili.

Naravno, auto je stabilan i nikada nema neočekivane reakcije, čak ni prilikom prebrze vožnje u krivini.

Testirani automobil pogonjen je dobro poznatim turbo-dizel motorom snage 105 KS koji je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem.

Uglađen je, elastičan i ima relativno dobre performanse. Ono što iznenađuje je potrošnja.

Test smo završili prosekom od samo 6,7 litra. Na otvorenom, po magistrali uspeli smo da spustimo potrošnju na samo 3,3 litra, a na autoputu prosek je oko šest litara.

U gradskoj vožnji (mešano Novi Beograd - Dorćol) potrošnja se kreće između 7 i 8 litara u zavisnosti od stanja u saobraćaju.

Golf Variant koji smo vam prikazali, sa srednjim novoom opreme, bez doplate za metalik boju i kožom obložen multifunkcionalni upravljač košta 22.114 evra.

Kada auto nabavljate preko kuće Porsche Mobility dobijate popust od hiljadu evra, a na poklon dobijate i registraciju i kasko osiguranje u prvoj godini zakupa.

Više tehničkih detalja i kompletan cenovnik modela Golf Variant možete pogledati na zvaničnom sajtu Volkswagena.

Prtljažnik za medalju

Zapremina prtljažnika iznosi 605 litara, mereno do ivice naslona zadnje klupe. Kada se obore sedišta, dobija se prostor od 1.620 litara.

Praktičan detalj stiže u srednjem, Comfortline, paketu opreme, a to je daljinsko obaranje sedišta.

Pomerite ručicu na boku prtljažnika u blizini vrata i naslon će se sam preklopiti. Takođe, pod prtljažnika može da se fiksira u dva nivoa, a pregrada može i potpuno da se izvadi.

Vrlo praktično je rešena i rolo navlaka. Ona klizi po šinama i automatski se zaustavlja u dva položaja. Ovo rešenje je najjednostavnije za korišćenje koje smo imali prilike da vidimo na sličnim automobilima.

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline

zapremina motora 1598 ccm

snaga 77kW (105KS) pri 4.000 o/min

obrtni moment 250 Nm pri 1.500-2.750 o/min

menjač manuelni, 5 stepeni

dimenzije (d/š/v) 4.562/1.799/1.481 mm

međuos. rastojanje 2635 mm

prtljažnik 605/1620 l

rezervoar 50 l

masa 1395 kg

pneumatici 195/65 R 15

maks. brzina 192 km/h

ubrzanje 0-100 km/h 10,7 s

potrošnja 3,3/3,9/4,9 l/100 km

emisija CO2 102 g/km

Oprema:

Standard: ABS, ASR, ESP, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, jastuk za kolena, automatski el. podizači sva četiri prozora, centralno zaključavanje sa daljinskim, automatski dvozonski klima uređaj, maglenke, radio CD/MP3, USB i AUX utičnice.

Putni kompjuter, klizna zadnja sedišta, el. podesivi i grejani retrovizori, kožni volan i ručica menjača, termometar spoljne temperature, električna parkirna kočnica, naslon za lakat, indikator probušene gume, stop-start sistem.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.