Golf i dalje najjači adut Volkswagena

Izvor: B92, 13.Sep.2013, 17:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Golf i dalje najjači adut Volkswagena

Volkswagen je na aktuelnom sajmu u Frankfurtu najviše pažnje posvetio prezentaciji novih verzija Golfa sedme generacije. Pored dva nova modela, električnog e-Golfa i sportskog Golfa R, premijeru je imao i koncept Sportsvan, koji najavljuje novi Golf Plus.

Iako Volkswagen o tome nije govorio, upotreba novog imena za konceptni automobil mogla bi da znači da će umesto oznake Plus kompaktni MPV dobiti novi naziv - Sportsvan.

Osnovna ideja prilikom nastanka >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << prve generacije ovog modela, bila je da se dobije više prostora u odnosu na klasični hečbek. Sportsvan Concept je po tom pitanju nadmašio svog prethodnika - duži je za 134 mm od prvog Golfa Plus. To će doprineti da putnici na zadnjim sedištima imaju više komfora, ali i da porodica može da spakuje više stvari u prtljažnik.

U poređenju sa standardnim Golfom 7, Sportsvan je porastao u dužinu za 83 mm, od čega 48 mm odlazi na povećanje međuosovinskog rastojanja.

Do značajno većeg prostora u kabini došlo se i zahvaljujući porastu druge dve dimenzije - širine za 8, i visine za 126 mm. Prtljažnik Golfa Sportsvan raspolaže sa 498 litara, što je za 74 l više nego kod prethodnog Golfa Plus.

Volkswagen je novi koncept opremio brojnim elektronskim sistemima bezbednosti, kao što je XDS+ elektronski diferencijal, zatim sistem koji automatski zaustavlja automobil nakon sudara, kako bi se sprečile naknadne povrede putnika, upozorenje na vozila u mrtvom uglu, sistem automatskog kočenje pri manjim brzinama kada se proceni da je sudar neizbežan, adaptivni tempomat, sistem za upozorenje o napuštanju saobraćajne trake, elektronska parkirna kočnica i dr.

Kako kažu u Volkswagenu, produkcijski model u ponudi će imati 6 benzinskih i dizel motora, raspona snage od 85 ks do 150 ks. Svi agregati će zadovoljavati Euro 6 norme i standardno će biti opremljeni stop-start sistemom, čto će doprineti smanjenju potrošnje goriva i do 19 %.

Među njima, posebno se ističe 1.6 TDI BlueMoton sa 110 ks, čija je fabrički deklarisana prosečna potrošnja 3,7 l/100 km, a CO2 emisija 95 g/km.

Serijsku verziju, koja ne bi trebalo bitno da se razlikuje od koncepta, možemo očekivati na sajmu automobila u Ženevi 2014.

U Frankfurtu je izložen i novi Golf R koji se prepoznaje po spuštenom oslanjanju, drugačijem prednjem braniku i aerodinamičnim elementima na sajtnama, dok se zadnji deo automobila izdvaja po dva para ovalnih izduvnih cevi i difuzoru koji je smešten između njih.

Stilske karakteristike zaokružene su mat metalik kućištima spoljnih retrovizora i upečatljivim Cadiz alu felnama od 18 inča, odnosno opcionim "devetnaesticama". Kao definitivna potvrda o kakvom modelu Golfa je reč, na maski hladnjaka i vratima prljažnika diskretno je umetnuto slovo "R".

Iako je estetika takođe bitna, tehničke specifikacije i performanse su ono po čemu se Golf R najviše izdvaja od standardnog modela. O motoru koji pogoni ovaj automobil već smo dosta pisali. Podsećamo da 2.0 litarski turbo-punjeni četvorocilindraš proizvodi 300 ks (30 više u odnosu na prethodni Golf R) i maksimalni obrtni moment od 380 Nm, koji je dostupan u rasponu između 1.800 i 5.500 o/min.

Snaga se prenosi na sva 4 točka uz pomoć Haldex kvačila pete generacije i mauelnog šestostepenog menjača. Kao opcija dostupan je i automatski šestobrzinski DSG menjač. Elektronsko zaključavanje diferencijala (EDS) integrisano je u sistem elektronske stabilnosti (ESC).

Sportski podešeno oslanjanje smanjilo je odstojanje automobila od zemlje za 20 mm, u poređenju sa standardnim Golfom 7, odnosno za 5 mm u odnosu na Golf 7 GTI. Golf R sa standardnim mauelnim menjačem iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za 5,1 s, dok mu je za dostizanje iste brzine u verziji sa DSG menjačem dovoljno 4,9 sekundi. Maksimalna brzina ograničena je na 250 km/h.

Nakon premijere na frankfurtskom salonu automobila, Volkswagen Golf R stiže u prodajne salone u jesen 2013, a cena u Nemačkoj startuje od 38.325 evra.

Volkswagen je posetiocima frankfurtskog salona prikazao i električni e-Golf. Premijera je prvobitno bila najavljena za sajam u Ženevi 2013, ali je zatim odložena.

Za napajanje elektromotora snage 115 ks (86 kW) i maksimalnog obrtnog momenta koji iznosi 270 Nm koriste se litijum-jonske baterije kapaciteta 26,5 kWh. Ovaj model iz mesta do brzine od 100 km/h stiže za 11,8 s, uz maksimalnu brzinu koja od 135 km/h.

U Volkswagenu kažu da je domet automobila sa jednim punjenjem baterija oko 175 km. Punjenje baterija pomoću brzog punjača traje 20 minuta, dok je za potpunu dopunu na standardnoj kućnoj utičnici potrebno 5 sati.

Pratite naš specijal - Sajam u Frankfurtu 2013.
Pogledaj vesti o: Volkswagen

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Golf i dalje najjači adut Volkswagena

Izvor: B92, 13.Sep.2013

Volkswagen je na aktuelnom sajmu u Frankfurtu najviše pažnje posvetio prezentaciji novih verzija Golfa sedme generacije. Pored dva nova modela, električnog e-Golfa i sportskog Golfa R, premijeru je imao i koncept Sportsvan, koji najavljuje novi Golf Plus...Iako Volkswagen o tome nije govorio, upotreba...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.