Pandemija pokvarila posao i lopovima

Izvor: B92, 26.Okt.2021, 18:35

Pandemija pokvarila posao i lopovima

U godini pojave pandemije u Nemačkoj je ukradeno za četvrtinu manje automobila u poređenju sa 2019.

Prema podacima koje je prikupio GDV, u Nemačkoj je 2020. ukradeno 10.697 privatnih automobila. Kako se navodi, brojevi se temelje na izveštajima osiguranja i mogu se razlikovati od policijske evidencije.

Učinak prošlogodišnjeg lokdauna je jasno vidljiv, ali i pojačane kontrole granica u tom periodu. U godini pojave pandemije ukradeno je čak 24,8 odsto manje privatnih >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << automobila nego u 2019!

Bilo je manje i prijava o nestanku kamiona (-31%) i motocikala (-26,6%). Sa druge strane, češće su se krali mopedi i skuteri (+16,4%).

Opšti trend je silazni. Naime, vlasnici su 2010. godine svojim osiguravajućim kućama u Nemačkoj prijavili 19.503 ukradena privatna automobila. Tada je vrednost štete bila 257,2 miliona evra, dok je prošle godine iznosila 214 miliona evra.

Volkswagen, ali statistički – Land Rover.

Naravno, u Nemačkoj je prošle godine ukradeno najviše Volkswagena, koji je ujedno i najpopularnija marka među lopovima.

Audi je bio na drugom mestu (1.360 krađa), a zatim sledi BMW/MINI (ukupno 1.325).

Opel je pak bio na 9. mestu sa samo 302 krađe. Ali, ako se računaju brojevi na 1.000 osiguranih automobila, bio je na 20. poziciji.

Ispostavilo se da je to marka koja je lopovima najmanje interesantna. Verovatnoća krađe je samo 0,1 na 1.000 vozila.

Isto važi i za Seat, Škodu i Citroen.

Inače, statistički gledano, najčešće su na meti lopova bile marke Land Rover (1,9 ukradenih automobila na 1.000 osiguranih), Porsche (1,0/1000) i Mazda (0,7/1.000).

20. Toyota RAV4 (5. generacija): 2,5 ukradenih na 1.000 osiguranih automobila.

19. Renault Talisman: (2,6/1.000)

18. Mercedes-Benz GLS: (2,6/1.000)

17. Audi A8 (3. generacija): (2,6/1.000)

16. Kia Sorento (3. generacija): (2,7/1.000)

15. Lexus CT 200h: (2,9/1.000)

14. Mitsubishi Outlander (3. generacija): (2,9/1.000)

13. Toyota RAV4 (4. generacija): (3,1/1.000)

12. Mazda CX-5 (2. generacija): (3,2/1.000)

11. Hyundai Santa Fe (4. generacija): (3,4/1.000)

10. BMW X5 (3. generacija): (3,4/1.000)

9. Ford Edge: (3,4/1.000)

8. Porsche 911 (964) (8. generacija): (3,5/1.000)

7. Toyota Prius +: (3,9/1.000)

6. Toyota Land Cruiser (4. generacija): (4,3/1.000)

5. Lexus NX (1. generacija): (4,4/1.000)

4. Range Rover (4. generacija): (5,9/1.000)

3. Kia Stinger: (6,7/1.000)

2. BMW X6 (4. generacija): (9,0/1.000)

1. Range Rover Velar: (15,5/1.000)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.