Izvor: AutoBlog, 29.Jul.2014, 17:11 (ažurirano 02.Apr.2020.)
U Dizeldorfu predstavljena obnovljena Toyota Yaris, u Srbiji od 9.990 evra
„Novosti“
prisustvovale premijeri „tojote jaris 2014“ u Diseldorfu. Novitet je i
benzinski trocilindraš 1.0 koji emituje 95 grama ugljen-dioksida po pređenom
kilometru Naša
namera bila je da vas nateramo da se u novi „jaris 2014“ zaljubite na prvi
pogled - objašnjava Alesandro Masimino, stariji menadžer „Tojota motor Evrope“,
koji je bio na čelu tima zaduženog za izradu „tojote jaris 2014“.
Koliko
su Masimino i njegov tim uspeli u tom poduhvatu, prvi su imali priliku da se
uvere specijalizovani novinari iz celog sveta na premijeri u Diseldorfu, u
Nemačkoj.
Prema
rečima samih Japanaca, ovo je bilo najvažnije predstavljanje nekog njihovog
modela u istoriji „Tojota Evrope“. Prvi put je Projektni biro za planiranje,
istraživanje i razvoj u Briselu radio zajedno sa Evropskim dizajn centrom u
Sofija Antipolisu, nedaleko od Nice, s jasnim ciljem - napraviti automobil po
meri, prvenstveno evropskih kupaca.-
„Jaris“ je oduvek bio pojam za racionalne dimenzije, sjajnu opremu, dugovečnost
i niske troškove eksploatacije - kaže Alesandro Masimino. - Sada smo želeli da
napravimo još originalniji, prepoznatljiviji automobil, čuvajući mu sve osnovne
vrednosti.
Napraviti
još bolji „jaris“ od prethodnog modela, verujemo, bilo je izuzetno teško. Pri
tome, moralo je da se parira i sve žešćoj konkurenciji u „B segmentu“ koji je u
2013, od ukupno četiri miliona prodatih vozila u Zapadnoj Evropi, „otkinuo“
20,4 odsto tržišta.
Pri
tome je „jaris“ od ukupne prodaje „Tojote“ u Evropi stigao do „brojke“ od 24
odsto učešća. Lane je u zemljama Evrope prodato 173.800 „jarisa“, što je
doprinelo da takozvani market šer ovog modela dostigne, od 4,2 odsto 2011,
veoma dobrih 6,2 odsto u prošloj godini.
Ono
što je najzanimljivije i što nama u Srbiji deluje potpuno neverovatno jeste
činjenica da je od svih prodatih „jarisa“ više od 31 odsto s hibridnim pogonom.
„Tojota
jaris“ se i dalje na drumu ponaša sjajno. Japanci su uspeli da unaprede dosta
toga, pa čak i da smanje nivo buke u kabini. Pri tome je i unutrašnjost mnogo
bolja u odnosu na prethodni model. Materijali su kvalitetniji, plastika mekša,
prijatnija i za oko i za ruku, a dizajn komandne table i centralne koznole
moderniji je, i sve se, kao i uvek, nalazi nadohvat ruke, baš tamo gde
očekujete. Jasno je, i ovaj „jaris“ ima najnapredniji multimedijalni sistem,
tač skrin ekran od sedam inča.Novi
„jaris“ će biti ponuđen u više nivoa opreme i sa izborom od četiri pogonske
jedinice. Novitet je jednolitarski trocilindraš (69 KS) koji emituje 95 grama
ugljen-dioksida po pređenom kilometru i troši u proseku 4,1 litar na 100 km. Tu
su i „benzinac“ od 1,3 litra dual VVT-i sa 99 KS, dizel 1.4D-4D sa 90 KS i 1.5
VVT-i, hibridni pogon kod kojeg je emisija ugljen-dioksida redukovana na 75
grama po pređenom kilometru, kao i potrošnja od 3,3 litra na 100 km.
Cena
Novi
„jaris“ stiže na naše tržište krajem avgusta. Cena modela 1.0 sa opremom „luna“
biće 9.990 evra!Izvor: Novosti.rs
Pogledaj vesti o: Toyota
Večernje Novosti: Još lepša i modernija Tojota „Jaris”
Izvor: Moto.rs, 30.Jul.2014, 09:31
âNovostiâ prisustvovale premijeri âtojote jaris 2014â u Diseldorfu. Novitet je i benzinski trocilindraÅ¡ 1.0 koji emituje 95 grama ugljen-dioksida po preÄenom kilometru...Kliknite ovde da biste pročitali vest u celini na izvornoj stranici »...foto © Večernje Novosti