Izvor: S media, 19.Feb.2010, 13:10 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Tojotin pojas za spašavanje
Tojota je teško pogodjena masovnim povlačenjem svojih vozila širom sveta i zastojem prodaje kod kuće, ali ima pojas za spasavanje - velika tržišta kao što su Kina i jugoistočna Azija, gde vozači izgleda nisu uznemireni onim što brine kupce na Zapadu.
Najveći svetski proizvodjač motornih vozila moraće da se osloni na nove mušterije da bi zadržao primat u svetu automobila. Opoziv od ukupno 8,5 miliona vozila zbog greške u kočnicama, podnog otirača koji može >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << da zakači pedalu za gas i pedale za gas koja može da se zaglavi, gotovo je uništio do juče blistavi ugled Tojote.
Tojotin udeo na tržištu autombila u SAD već se smajuje velikom brzinom, a povratak u probitačne vode posle teških gubitaka od svetske recesije zakočen je zbog troškova popravki opozvanih vozila i izgubljene prodaje koji se cene na dve milijarde dolara.
Reakcija u SAD, najvećem Tojotinom tržištu, bila je brza i nemilosrdna. Vozači osećaju da ih je japanska kompanija izdala pošto ih je privuka obećanjima da kvalitet i bezbednost njenih vozila nemaju premca.
Ali u zemljama u razvoju, gde je razmera opoziva mala, Tojota nije suočena s tako visokim očekivanjima. Problemi bezbednosti automobila privlače manju pažnju u državama gde su udruženja za zaštitu potrošača novina i gde su daleko važnija osnovna pitanja, kao osiguranje čiste vode i nezagadjene hrane.
Kineski vozači kažu da vozila napravljena u Kini imaju daleko više problema nego japanska i da znaju da ni jedan proizvod nije bez mane.
U Indiji, gde Tojota mnogo očekuje od lansiranja svog modela Etios početkom iduće godine, kriza sa opozivom je jedva zabeležena.