Škoda Superb

Izvor: B92, 12.Sep.2013, 09:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Škoda Superb

Sve ukupno, samo tokom 2013. godine, Škoda je već predstavila ili će tek predstaviti osam novih ili restilizovanih modela. Jedan od njih je i Superb, a reč je o redizajnu modela koji će svoje potpuno novo lice dobiti najkasnije za dve godine. Vozili smo ovaj automobil na svetskoj premijeri u okolini Beča, i evo utisaka...

Tekst - Dejan Danilović; Izvor - Auto Magazin

Veliki automobili stvaraju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << dilemu - jesu li svi petometraši spremni da postanu deo porodice vrhunskog, premijum društva?

Škodin novi Superb (inače reinkarniran 2001. godine) nesumnjivo je jedan od modela koji podstiču takvo pitanje.

Nastao na podvozju Passata, sa nemačkom filozofijom u češkoj izvedbi, Superb (iliti "divni"), sve je bliži Volkswagenovoj tradiciji. Još da mu je na nosu znak VW, niko ne bi imao nikakvu zamerku, prigrabio bi ga sa obe ruke.

Iako glasnogovornici Škode ne pominju to kao presudnu činjenicu, ovoga puta poboljšali su izgled svoje premijum limuzine. Znamo već da je Škodin stil sveden, racionalan, oštar, bez nepotrebnih detalja, i prenaglašenih ideja.

Baš zato su izmene u dizajnu suptilne, opet primetne, počev od maske hladnjaka, preko farova, pa do retrovizora i takozvanog asesoara (srpski rečeno – opreme).

Karoserija je promenjena i na zadnjem kraju, koji je i bio možda vizuelno najproblematičniji deo ove limuzine.

Sada su u ponudi i metalik boje koje ističu izgled Superba, kako kažu dizajneri. Utisak upotpunjuju specijalno pripremljeni naplaci koji se uklapaju u novi dizajn Škode, a mogu da se izaberu točkovi od 16 do 18 inča.

Ipak, ono što Škoda želi da nam ovoga puta istakne jeste kabina. To je uostalom najbitnija stvar jednog auta (uz grupu motor-menjač, naravno).

Hajde, pošteno, svoj auto vidite tridesetak sekundi dnevno, dok mu prilazite na parkingu. Sve ostalo vreme provedete u kabini, divići mu se ili tražeći sitnice koje vam se ne dopadaju.

Upravo zato najveće promene Škoda i pravi u kabini Superba. Izmene počinju već kod dizajna volana. Ovaj put su u ponudi volani sa tri ili četiri paoka. Standardne verzije su dobile izmenjene boje u kabini, kao i druge materijale.

Ali, ako više verujete svojim očima nego reklamnim prospektima, to može da važi samo za dizajn. Kada je srce automobila po sredi, onda je motor nešto što ne možete da (pro)cenite odoka.

I tu Škoda iz godine u godinu, na svakom novom modelu, ide korak dalje, koristeći sve blagodeti razvoja matične Volkswagen grupe. Zato se u toj kompaniji sa razlogom hvale da su povećali ekonomičnost motora, istovremeno smanjivši zagađenje okoline, na nekim verzijama čak za petinu.

To se, doduše odnosi na njene dizel motore i turbo benzinac 1.4 TSI sa 125 ks (92 kW), koji čine gro ušteda, ali i najveći deo prodatih automobila do sada.

Da bi to postigla, fabrika je ugradila stop-start sistem, smanjila masu vozila, poboljšala koeficijent otpora vazduha i povećala stepen prenosa u menjaču.

Škoda je ponudila četiri benzinska i tri dizel motora. Osnovna ponuda je turbo-benzinac 1.4 TSI od 125 KS, koji sada ima ugrađen stop-start sistem i uređaj za povrat mehaničke energije.

Sledeći je benzinac zapremine 1.8 litara, snage 160 KS i maksimalnog obrtnog momenta 250 Nm.

On dolazi uz šestostepeni manuelni menjač sa pogonom na prednje, ili sva četiri točka, sa novim Haldex kvačilom, kao i sedmostepenim DSG menjačem.

Sledi dvolitarski turbo-benzinac sa 200 “konja”, koji dolazi samo u verziji sa prednjim pogonom i šestostepenim DSG menjačem.

Najjači u ponudi je 3.6 litarski V6 benzinac koji isporučuje 260 konjskih snaga i uparen je sa šestobrzinskim DSG-om i pogonom na sva četiri točka.

Prelazimo na dizele, sa tri izbora. Najslabiji je 1.6 TDI sa 105 KS. Pored standardnog šestostepenog menjača, prvi put, tu je i sedmostepeni robotizovani DSG.

Sledi dvolitarski TDI u dve verzije. Slabija, snage 140 KS isporučuje se sa šestostepenim manuelnim, ili DSG menjačem.

Opcija sa ručnim menjačem može da se kombinuje sa pogonom na svim točkovima.

Tu je i jači 2.0 TDI, koji je takođe dostupan sa šestostepenim manuelnim i DSG menjačem. Razlika je jedino u tome što se model sa pogonom na svim točkovima isporučuje sa DSG menjačem.

To je ono što piše na papiru. Mi smo na test vožnji na putevima u okolini Beča vozili tokom dana dve verzije – benzinsku verziju zapremine 1.8 litara, i dvolitarski dizel.

Jednostavno, to su dve najpopularnije varijante kod nas, s tim da je dizel san srpskog vozača (uglavnom službenog) Superba, i njemu smo posvetili najviše vremena.

Taj dizel motor je apsolutno prihvatljiv, snažan i kompletan proizvod. Tih rad i performanse bez kompromisa (dobro, uzimajući u obzir za šta je namenjen), više su nego dovoljan pogon za Superb.

Štaviše, da kupci nisu ono što jesu, dakle uvek u pravu sa svojim novcem, ta snažna mašina im možda i ne bi bila preko potrebna. Dvolitarska verzija se odlikuje velikom rezervom snage, dobrim ubrzanjima i tihim radom.

Dužina i masa automobila nisu stvorene za oštre, brze krivine, jer je primetno malo podupravljanje i bežanje nosa iz krivine, ali samo malo skinete nogu sa gasa, i eto idile.

Škoda Superb ima, međutim, druge svoje prednosti, a to su precizno upravljanje, odlično držanje u dugim krivinama i lep odziv na ubrzanje.

Ono što se teško opisuje jeste samopuzdanje koje vam daje utisak sigurne, bezbedne vožnje, i uverenje da potpuno vladate ovim automobilom.

Konačno, ispostavlja se da je dilema sa početka teksta lažna. Nije poenta Superba u statusu, već u onome što za svoju cenu pruža.

Dosadašnja prodaja i zadovoljstvo kupaca kod nas ipak nešto znače. Nomen est omen, što bi rekli stari Latini - ime je znamenje...

Cena restilizovanog modela Superb kreće se od 16.812 evra za verziju sa 1.4 TSI benzincem sa 125 ks, šestobrzinskim manuelnim menjačem i početnim paketom Active. Dizelaši startuju od 18.180 evra, koliko treba izdvojiti za model 1.6 TDI sa 105 ks, menjačem sa 6 brzina i takođe osnovnim paketom opreme.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Škoda Superb

model 1.4 TSI 1.8 TSI 2.0 TSI 1.6TDI 2.0 TDI 2.0 TDI

zapremina (ccm) 1390 1798 1984 1598 1968 1968

snaga (kW/KS) 92/125 118/160 147/200 77/123 103/140 125/170

dimenzije (mm) 4833/1817/1462

međuos. rastojanje (mm) 2761

zapremina prtljažnika (l) 595/1700

maksimalna brzina (km/h) 204 222 240 194 212 228

ubrzanje 0-100 km/h (s) 10,5 8,2 7,7 12,1 10,0 8,6

potrošnja (l/100 km) 7,8/4,9/5,9 9,2/5,2/6,8 10,6/6,3/7,9 5,2/4/4,5 5,6/4/4,6 5,4/4,1/4,6

emisija CO2 (g/km) 138 158 178 117 119 120

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Prva vožnja: Škoda Superb

Izvor: B92, 12.Sep.2013

Sve ukupno, samo tokom 2013. godine, Škoda je već predstavila ili će tek predstaviti osam novih ili restilizovanih modela. Jedan od njih je i Superb, a reč je o redizajnu modela koji će svoje potpuno novo lice dobiti najkasnije za dve godine. Vozili smo ovaj automobil na svetskoj premijeri u okolini...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.