Izvor: B92, 09.Jun.2020, 13:27
Renault dobio pozajmicu od 5 milijardi € " Alpine će ipak "preživeti", Dacia kreće "na struju"
Nakon što je osigurao finansijsku injekciju za koju garantuje francuska država, Renault sada lakše diše.
Pandemija koronavirusa je ugrozila poslovanje francuskog auto-giganta do te mere da se razmišljalo o ukidanju brojnih modela Renaulta, ali i brenda sportskih automobila - marke Alpine.
I dok modeli kao što su Espace, Scenic i Talisman verovatno neće dočekati sledeću generaciju, izgleda da >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << će Alpine ipak "preživeti".
Kako je za Autocar izjavio šef dizajna Renaulta, Laurens van den Acker, koji je takođe odgovoran i za izgled modela marki Alpine i Dacia, budućnost brenda Alpine je u elektrifikaciji.
"To je na duže staze neizbežno. Elektrifikovaćemo Alpine, i na to ne treba gledati kao na nešto negativno", kaže van den Acker.
Prema njegovim rečima, najveći izazov je kako zadržati relativno malu masu vozila, s obzirom da je reč o lakom sportskom automobilu, a pogonske baterije će značajno povećati ukupnu težinu.
Kada je reč o pomenutim ugroženim Renault modelima, van den Acker se osvrnuo na najnoviji Scenic.
"Napravili smo veoma lep automobil, koji je broj jedan u svom segmentu u Evropi. Problem je što taj segment polako izumire", objašnjava on.
"Radije bih da imam vozilo broj dva u nekom brzo rastućem automobilskom segmentu, nego lidera u klasi vozila koja nestaje", rekao je Laurens van den Acker, aludirajući na činjenicu da minivan modeli u Evropi gube na popularnosti i postepeno nestaju sa scene.
Što se tiče rumunskog brenda Dacia, koji je takođe u vlasništvu Renaulta, očekuje se da će sledeće godine debitovati prvi serijski model na struju ove marke.
Dacia je početkom marta predstavila koncept Spring Electric, zasnovan na električnom Renaultu City K-ZE koji se prodaje u Kini. Ovaj koncept će poslužiti kao osnova za produkcijsku verziju planiranu za 2021. godinu.
Laurens van den Acker kaže da je cilj da električna Dacia ima što pristupačniju cenu u Evropi i da na tržištu električnih automobila predstavlja isto ono što su Sandero ili Duster u svojim automobilskim segmentima - jeftine alternative skupljim rivalima.
Pogledaj vesti o: Dacia