Prva vožnja: Renault Megane E-Tech Electric

Izvor: B92, 24.Maj.2022, 09:43

Prva vožnja: Renault Megane E-Tech Electric

Iako je prvi model koji pokreće isključivo električna energija predstavio pre 12 godina, Renault je automobilom Megane E-tech pokrenuo pravu revoluciju.

Tekst - Aleksandar Bursać; Izvor - Auto Magazin; Foto - Auto Magazin

Novi, vrlo strogi standardi o emisiji izduvnih gasova nisu zatekli inženjere kompanije Renault nespremne. Bilo je samo pitanje vremena kada će početi masovan prelazak na čisto električni pogon.

Sada je već sasvim >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << izvesno da u razvijenim zemljama neće više biti dizelaša i benzinaca, bar među masovnim modelima koje ljudi najčešće voze.

Iz tog razloga je nova, peta po redu generacija modela Megane, zamišljena i konstruisana sa 100% električnim pogonom.

Verujemo da kod većine domaćih kupaca to izaziva strah, jer nemaju svi uslove da pune auto na struju, ali ni da plate poslovično višu cenu u odnosu na verzije sa SUS motorima.

Ipak, Renault se potrudio da novi Megane E-tech bude pristupačan. Tačno je da još uvek nema potvrđenih cenovnika za naše tržište, ali konceptualno je jasno da će biti i jeftinijih verzija.

Dovoljno je da pogledate tabelu sa tehničkim karakteristikama. Već tu je jasno da je na raspolaganju ne samo slabija verzija motora, već i jeftinija tehnologija u smislu sporijeg punjenja baterije.

Na primer, osnovna verzija ima mogućnost punjenja samo na AC punjaču, ali ne i na DC. Čak i u toj najjeftinijoj varijanti auto ćete moći, na primer, da odvezete u tržni centar i iskoristite maksimalnu snagu punjača od 22 kW.

Poređenja radi, neki daleko skuplji automobili na AC punjaču dozvoljavaju svega 11 kW na takvom punjaču, jer se on smatra priručnim rešenjem, a prava stvar je DC.

Međutim, Megane E-tech čak i u toj najgoroj varijanti omogućava da se prazna baterija do 100% kapaciteta napuni za nešto preko šest sati.

Dakle, za oko dva sata šopinga, na punjaču u domaćem tržnom centru biste dobili oko 30% kapaciteta.

Kada dođete kući, natenane možete da ga punite na šuko utičnici. Brzina se i ovde razlikuje u zavisnosti od kućne instalacije, da li je struja ograničena na 10, 16 ili 32 ampera. U sva tri slučaja dovoljan je monofazni priključak koji većina ljudi već ima u garažama.

Upravo zbog prihvatljvije cene, slabije verzije imaju elektromotor od 130 "konja" i manju bateriju kapaciteta 40 kWh, koja omogućava sasvim solidnih 300 kilometara autonomije po novom WLTP ciklusu.

Za one koji žele više i spremni su to da plate, Renault je ponudio mnogo toga. Upravo iz tog razloga smo se uputili u Španiju, kako bismo se na putevima oko Marbelje iz prve ruke uverili šta to novi Megane nudi više u odnosu na svoje prethodnike ali i konkurenciju.

Već prvi pogled na ovaj automobil je impozantan, što zbog nesvakidašnjih proporcija koje omogućava električni pogon, što zbog uskih točkova prečnika 20 inča.

Doduše, na njih smo već navikli kod modela Scenic, ali je kombinacija krosover i MPV stila nešto na šta nas navikavaju proizvođači najnovijih modela na struju, pa i Renault.

Električni pogon zauzima dosta manje mesta u odnosu na SUS motore, pa su točkovi maksimalno pomereni u uglove karoserije.

Zanimljivo je da je međuosovinsko rastojanje tek neznatno duže u odnosu na Megane 4 hečbek i kraće u odnosu na dosadašnji sedan i karavan. Bez obzira na to, u odnosu na sve njih ima više mesta, upravo zbog kompaktnijeg pogonskog sklopa.

Baterije su smeštene isključivo u podu i "debele" su svega 110 mm. Zato je u potpunosti ravan patos kabine, bez karakterističnog centralnog grebena.

Posebno nam se dopalo što je omogućen do sada najveći komfor za putnike pozadi, pre svega u smislu da kolena više nisu podignuta, već da butine imaju optimalnu podršku celom dužinom.

Samim tim, komfornije je i na dužim relacijama, za koje Renault obećava autonomiju od 470 kilometara u kombinaciji sa slabijim motorom od 130 KS i većom baterijom kapaciteta 60 kWh.

Pri svemu tome, za svaku pohvalu je i veliki prtljažnik od 440 litara, sa dodatnih 32 litra ispod poda za smeštaj kablova za punjenje.

U Marbelji su nas dočekali test automobili u tri kombinacije boja i sa boljim paketima opreme.

Kao u slučaju različite snage motora, kapaciteta baterije i različite snage punjenja, veliki je raspon i u pogledu opreme.

Na primer, bazična verzija ima točkove prečnika 18 inča a ne 20, a razlikuju se i displeji u enterijeru.

Ono što je karakteristično za sve je činjenica da je Renault imao nameru da ovim modelom ozbiljno zađe na teritoriju premijum proizvođača. To govore fensi kvake koje se izvlače ali i materijali u enterijeru.

Na primer, komandna tabla je obložena tkaninom, alkantarom ali i veštačkom kožom, dok je na sedištima u najluksuznijoj varijanti prirodna.

Zapravo, Megane E-tech vas prvo obori s nogu još dok mu prilazite u vidu pozdravne grafike svetala.

Pozicije počinju da svetle iz centralne tačke automobila ka krajevima, s obzirom da se protežu celom širinom vozila.

Tada "iskaču" i atraktivne kvake, koje će se automatski uvući po sedanju u auto, ili posle dva minuta neaktivnosti.

Displeji su nešto što zaista ostavlja snažan utisak, ali i višeugaoni volan, dizajniran po poslednjoj modi.

U potpunosti je nov raspored dugmića na njemu, tako da je potrebno malo privikavanja čak i ukoliko ste do sada vozili neki od aktuelnih modela francuskog proizvođača.

Posebno nam se dopala ergonomija; očigledno je da su se konstruktori ozbiljno potrudili po ovom pitanju, počevši od idealnog položaja tela pa sve do rasporeda pegrada i dugmića.

Na primer, vodilo se računa o tome da i suvozač može da bira i pojačava muziku, dok je pregrada za telefon zamišljena tako da može da stoji u uspravljenom položaju da se bolje vidi displej, ali i u položenom, kako bi se punio indukcionim punjačem.

Moramo da pohvalimo i odluku da se zadrže fizički tasteri najneophodnijih komandi, pa tako ne morate da ulazite u meni da biste podesili temperaturu "klime" i isključili kompresor.

Površine pod tvrdom plastikom su svedene na minimum, a bogati tapacirung uključuje i tkaninu vrlo zanimljive reljefne strukture.

Pravo iznenađenje stiže i u vidu tapacirane pregrade za flaše u vratima, koja nas je podsetila na Volvo modele.

Tu nije kraj sličnostima sa premijum modelima. Ručica menjača je na istom mestu kao i kod Mercedesovih modela, pri samom volanu.

Ipak, razlika je u tome što je kod nemačkih modela ona tu usamljena, a kod modela Megane E-tech je i tradicionalna ručica brisača, pa nam se nekoliko puta nehotice dogodilo da zamenimo njihove uloge.

Na raspolaganju za prvu test vožnju bile su nam obe verzije motora. Verzija od 130 KS je bila dostupna samo sa baterijom većeg kapaciteta od 60 kWh, što je i razumljivo, za slučaj da se novinari izgube na test ruti.

Prvo što fascinira je tišina u vožnji, ne samo zbog elektromotora, već što je zvučna izolacija još bolja nego na prethodniku sa SUS motorom.

To je očigledno pri velikim brzinama, na auto-putu, ali i kada uzmete u obzir šum koji dolazi od guma. Iako deluju usko, pneumatici dimenzija 215/55 R20 sjajno drže u krivinama, koje smo sve brže i brze prolazili.

Težište je 90 mm niže nego kod modela Megane 4 zahvaljujući baterijama u podu, koje su inače teške svega 395 kilograma.

Čak i sa preterivanjem, Megane E-tech nije pokazivao tendenciju ka podupravljanju, tako da je sigurno da će njegovo direktno upravljanje i bespogovorno držanje pravca za većinu vozača delovati vrlo sportski.

Naravno, kako i dolikuje Francuzima, auto je prilično mek u vožnji.

Ubrzanja se, očekivano, razlikuju u zavisnosti od snage. Čak i slabiji ima munjevita međuubrzanja do nekih 70 km/h, dok je snažniji sa svojih 218 KS tek devet desetinki sporiji do "stotke" u odnosu na Megane druge generacije sa RS oznakom.

Kao i kod većine električnih automobila, maksimalna brzina je ograničena u cilju uštede energije.

Nema sumnje da je Megane E-tech postao najnapredniji Renault do sada, sa haj-tek opremom i tehnologijom koja bi trebalo da bude dostupna širem sloju kupaca.

Premijum karakter će svakako pomoći u njegovom prodoru na tržište. Kod nas stiže krajem ove ili početkom sledeće godine.

Dok je centralni ekran u osnovnoj opremi horizontalan, dijagonale devet inča, kod skupljih paketa je vertikalan, od 12 inča rezolucije 1250x1562 piksela.

Nova multimedija podrazumeva OpenR Link sistem razvijen u saradnji sa Guglom i uključuje "gugl asistent", "gugl maps" i "gugl plej" opcije. Instrumenti su dijagonale 12,3 inča sa rezolucijom 1920x720 piksela.

Inače, sistem pokreće Kvalkomov Snapdragon procesor treće generacije sa osam jezgara.

Najbolje opremljene verzije imaju komandnu tablu presvučenu eko-kožom, dok je na sedištima prava.

Prirodno je i drvo u vratima, dok srednji paketi opreme mogu da se pohvale alkantarom na sedištima i tekstilom na komandnoj tabli.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.
Pogledaj vesti o: Renault

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.