
Izvor: Blic, 04.Jan.2008, 10:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Optička varka
Dizajn treće generacije „lagune", na prvi pogled, otkriva puno toga. Dvoipozapreminska forma i niz karakterističnih detalja jasno povezuju prethodni i novi „reno" srednje klase. Kontinuitet se veoma lako uočava i na polju motorizacije i voznih karakteristika, ali tu prestaje skoro svako poređenje s „lagunom II". Zato za najnoviji francuski adut u srednjoj klasi tvrdimo da je svojevrsna optička varka.
Evolutivni razvoj u ovom slučaju ima puno opravdanja, ne >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << samo zbog sjajnih prodajnih rezultata prethodnika već i zbog činjenice da je sada već stara „laguna" donela nekoliko inovacija koje su u međuvremenu prihvatili gotovo svi konkurenti. To se u prvom redu odnosi na čuvenu karticu za startovanje koja je klasičan ključ poslala u penziju, ali i na činjenicu da je „laguna II" bila prvi automobil na svetu koji je osvojio maksimalnu ocenu (pet zvezdica) na Euro NCAP proveri bezbednosti. Iza prepoznatljivog „rukopisa", međutim, krije se puno toga novog.
SLOBODNE RUKE
Znatno unapređena dinamika unosi dozu sportskog, pa nova „laguna" odaje utisak kupea s petora vrata. Ima tu i diskutabilnih poteza, a najviše polemika izazvao je prednji deo karoserije bez klasične maske hladnjaka koji zamenjuje velika „rešetka" koja se prostire čitavom širinom branika.
U novu „lagunu" ulazi se bez pritiskanja tastera za otvaranje vrata (postoji i ta opcija na kartici), a za startovanje motora više nije potrebno ni da se elektronski ključ postavlja u određeno ležište.
Francuzi su taj komoditet nazvali „slobodne ruke", ali to nisu jedine prednosti nove generacije „Renoovih" kartica. Tu su i opcije daljinskog aktiviranja svetala za lakše kretanje po mraku u blizi vozila (funkcija „folow me home"), kao i automatsko zaključavanje čim se udaljite od vozila.
Prednji panel je definitivno najreprezentativniji deo nove francuske limuzine. Prefinjeni stil, odličan izbor materijala prijatnih na dodir i sportski detalji, među kojima se posebno izdvajaju obruč upravljača sa zasečenim donjim delom i kratka ručica menjača s hromiranim vrhom oduševiće čak i veoma zahtevne vozače. Sedišta su, pri tom, prilično udobna i, što je za poklonike sportskog stila vožnje veoma važno, postavljena dovoljno nisko (sve ređe u savremenim vozilima). Na taj način umor je sveden na minimum, čak i na veoma dugim relacijama, a nova „laguna" se za takve uslove eksploatacije preporučuje i komfornom zadnjom klupom, velikim prtljažnikom i iznad svega voznim karakteristikama koje posebno dolaze do izražaja kada je ovaj automobil opremljen snažnim dCi motorom.
BRZ I ŠTEDLJIV
Dvolitarski turbo dizel ima tri varijante, raspona snage od 130 do 175 konja, a test automobil bio je opremljen motorom iz sredine ponude (150 KS). U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, kratkih i preciznih hodova, moćni dCi agregat u stanju je da „lagunu III" dovede do maksimalne brzine od 210 kilometara na sat. Uprkos visokoj maksimalnoj brzini i snažnim ubrzanjima (kilometar bez zaleta prevaljuje se za 30,6 sekundi), potrošnja evrodizela ostala je prilično niska - na nivou za klasu manjih vozila.
Tokom testiranja na autoputu smo zabeležili prosek od samo 6,7, a u gradskim uslovima 7,5 litara na 100 km pređenog puta!
U skladu s motorizacijom projektovani su i sistem oslanjanja i upravljački mehanizam, koji omogućavaju laku i preciznu kontrolu u svim situacijama. A kada se s brzinom pretera i izazovu zakoni fizike, u pomoć uskače bogat paket elektronskih pomagala, od kontrole stabilnosti i proklizavanja do ABS-a s podsistemima za pravilan raspored snage kočenja i angažovanje adekvatne sile (EBD i AFU).
„Reno" je predvideo i prilično duge servisne intervale. Promena ulja i prečistača obavlja se svakih 30.000 km, dok se filteri za gorivo i vazduh menjaju na 60.000. Tu se otprilike i završava spisak preporuka za novu „lagunu", jer sve drugo spada u domen ukusa - a o njima se, jasno, nikad ne raspravlja.
Tehničke karakteristike
Renault Laguna 2.0 dCi 150
motor 4-cilindrični
zapremina 1.995 ccm
maks. snaga 110 kW (150 KS) pri 4.000 o/min.
maks. obr. moment 305 Nm pri 2.000 o/min.
prenos napred
menjač 6-stepeni
dužina 4.695 mm
širina 1.811 mm
visina 1.445 mm
međuos. rastojanje 2.756 mm
masa 1.462 kg
prtljažnik 450-1.377 l
rezervoar 66 l
pneumatici 225/45 R 18
maks. brzina 210 km/h
0-100 km/h 9,5 s
gorivo evrodizel
Cena i oprema test vozila
Renault Laguna Dinamique 2.0 dCi: ABS+EBV+AFU, ESP, CSV, ASR, frontalni i bočni vazdušni jastuci, prednje i zadnje vazdušne zavese, ISOFIX, zatamnjena stakla, automatsko aktiviranje svetala i brisača, podešavanje upravljača po dužini i visini, kaseta s hlađenjem, prednji naslon za laktove s kasetom, deljiv naslon zadnje klupe (60:40%), maglenke, funkcija „folow me home", aktivni nasloni prednjih sedišta, presvlake „sport" tkanina/koža s ojačanom bočnom potporom, dvozonski klima uređaj s opcijom blagog prozračivanja, školjke ogledala i bočne lajsne u boji karoserije, aluminijumski ukras na prednjim pragovima, trokraki upravljač „sport" obložen kožom i ručica menjača u kombinaciji koža/hrom... Dodatna oprema: pomoć pri parkiranju napred i nazad (+521), kontrola pritiska u pneumaticima (+223), zavesice na zadnjim bočnim i petim vratima (+298), spoljna ogledala s električnim podešavanjem, funkcijom odmagljivanja, plavim staklima i automatskim preklapanjem (+149), kartica za slobodne ruke (+372), dvostruka ksenonska svetla s dinamičkim podešavanjem i uređajem za pranje (+1072), prednja sedišta s dodatnim grejanjem, vozačko s električnim podešavanjem (+446), radio/CD/MP3 „cabasse"/230W s devet zvučnika i izmenjivačem za šest CD-a (+744), alu-naplaci „mille miles" od 18 inča (+521) i metalik boja (+521). Cena vozila s uračunatim PDV-om je 32.066 evra (bez dodatne opreme 27.199).