2015 Renault Twingo stigao u Srbiju, atraktivni mališa sa motorom pozadi

Izvor: Moto.rs, 17.Sep.2014, 16:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

2015 Renault Twingo stigao u Srbiju, atraktivni mališa sa motorom pozadi

Treća generacija Renault Twingo modela zvanično je objavljena na ovogodišnjem sajmu u Ženevi. Ovo je u poslednjih nekoliko godina jedan od najzanimljivih modela koji nosi oznaku kompanije Renault, a ono što se posebno ističe kod njega jeste činjenica da mu je motor postavljen sa zadnje strane.

Prvi Twingo pojavio se 1993. godine, što je 21. godina postojanja ovog modela. Inženjeri i dizajneri kompanije >> Pročitaj celu vest na sajtu Moto.rs << su krenuli od praznog lista papira i iskoristili inspiraciju koja je ostala od zaostavštine originalnog Twingo i Renault 5 modela. Rezultat je novi, inovativni i agilni automobil koji nudi zabavu vožnje.

Cilj inženjera i dizajnera je bio da se kreira vozilo koje je prostranije i agilnije uprkos malim spoljnim dimenzijama. Ovaj model je specifičan po tome što su dizajneri odlučili da motor postave pozadi, što je neobično za male gradske automobile i što je dovelo do viših troškova razvoja.

Dizajniran da bude mali spolja ali veliki unutra, ovaj mali gradski auto je 10cm kraći od prethodnika, ali unutra 22cm duži. Stilski unapređen dovoljno da upadne u oči u velikoj gužvi.

Zbog motora koji je postavljen pozadi, gepek je smanjen na 188l što je manje nego kod konkurencije, 219l sa ispravljenim sedištima, a sa oborenim povećanje iznosi 980l.

Ali spuštanjem prednjeg suvozačevog sedišta skroz ka napred, utisak veličine gepeka je sasvim promenjen.

Neverovatno ali kompletan prtljag je stao u novog Renault Twinga.

Možete pogledati kako su iste prazne kutije stale i u model Dacia Dokker van kako bi stekli bolji osećaj kolko prostora ima u novom Twingu.

Osećaj za volanom je fantastičan, podseća pre na robusnog Megana po kompaktnosti karoserije. Novim Twingo-om je veoma lako manevrisati kada je reč o naseljenim oblastima i skučenim parkinzima.

Pozicioniranje dva točka u samim uglovima vozila uz motor postavljen pozadi je takođe oslobodilo dodanti prostor u kabini, pa novi Twingo poseduje međuosovinsko rastojanje i prostor u kabini koji bi mogao da se poredi sa vozilima koja pripadaju narednom segmentu. Emocija je definitivno ono što će biti ključan faktor prodaje, svako ko ga proba će se emotivno vezati za automobil koji je aktuelan, moderan i dizajnerski kompletan auto.

Sa prednje strane deluje nešto mirnije ali je ostatak automobila uključujući zadnji deo doveden do perfekcije.

Sa zadnje strane automobili izgledaju izuzetno moderno i jednostavno dizajnirani.

Automobil nema realnog konkurenta u klasi po pitanju prostora u kabini, dizajnu, sportskom dojmu u vožnji i zvuku sa zadnjeg dela koji ne može da vam dosadi.

Volan odlično leži u ruci, vrlo je visoko postavljen pa je ergonomija perfektna.

Sportski modeli Renaulta dali su gotovo besprekorno podešen volan koji pored dobrog osećaja ima i odličan ugao zakretanja pa će manevrisanje po gradu biti lako.

Mehaničko odvajanje upravljanja od pogona nešto što je svojstveno vrlo skupim i ozbiljnim limuzinama. Sportska vezija će napraviti haos među ljubiteljima malih sportskih vozila.

Novi 2015 Twingo ima istu platformu kao i Smart ForTwo sledeće generacije i više od 70 odsto komponenti biće isto kao i kod 2015 Renault Twingo modela, a odlikovaće ga i već viđeni trocilindarski 0.9L TCe Energy benzinski motor sa turbo punjačem koji postiže 90ks izlazne snage i 135Nm obrtni moment koji imaju i Clio i Capture. Oba modela se proizvode u Sloveniji u Novo Mesto.

Renault je takođe razvio i atmosfersku 1.0L varijantu motora koja nosi oznaku SCe 70 i koja nudi 70ks izlazne snage i 91Nm obrtni moment koji je potpuno nov i trenutno se koristi samo u Twingo modelu. Prosečna potrošnja mu je 4.5l/100km, a proizvodi 105gr/CO2, a sa Start & Stop funkcijom 95gr/CO2. Ova dva motora uparena su sa petostepenom manuelnom transmisijom koja snagu šalje na zadnju osovinu. Automatski menjač najavljen je za 2015. godinu.

Postoje različite vrste opreme u kojima su urađene tematatske nalepnice: Authentique koja nema klimu. Expression, Dynamic i Sport. Party je crveni, plavi Fashion, žuti Retro Racer, Casual Chic svetlo plavi, Urban beli, Techno crni. Postoji ukupno sedam boja karoserije.

U Dynamique opremi sa Sport dodatkom dobijate izuzetno atraktivne elemente na boku vozila.

Na Expression nivou opreme restilizacija nešto skromnija.

Na osnovnom nivou opremu nema dodatne stilizacije na boku.

Authentique oprema sa motorom SCe 70 je 9.100€, dok je sa funkcijom Start & Stom skuplji za 300€. Expression je 10.100€, 10.400€ sa S&S funkcijom, TCe 90 S&S je 11.100€. Dynamique se kreće od 11.100€ do 12.100€. Svi modeli su sa uračunatim popustom od 1.000€. Ponuda preko banaka obuhvata beskamatni kredit do 8.000€ i 30% učešća.

Led dnevna svetla su standardni deo opreme. A isključivo će se proizvoditi model sa petoro vrata. Pomoć za kretanje uzbrdo takođe se nalazi u standardnoj opremi vozila.

Satelitska navigacija i aplikacije koje možete skinuti na internetu i povezati vaš telefon na kontrolnu tablu ali i da pomenemo da se dobija univerzalni nosač sa štipaljkom za telefone različitih dimenzija.

Moguće je skinuti nosač sa centralne konzole. Kao što vidite nosač se priključuje na USB port i potom možete da povežete na USB port koji se nalazi na nosaču, koji se vidi na slici.

Može se povezati direktno USB kabal.

Aplikacija koja se besplatno skida sa interneta, kojom se preko Bluetooth-a prikazuju podaci o radu motora, multimedija ( R-Link ), telefon i navigacija ( mape za Srbiju su besplatne ). Trenutno su kompatibilni Android i Apple uskoro Windows i Blackberry.

Sistem R&GO dozvoljava da povežete Android ili iPhone telefon ili tablet i dobijate direktnu vezu sa automobilom preko zasebne aplikacije. Kad uđete u aplikaciju pojaviće vas se ovaj glavni meni.

Radio stanice možete menjati fluidnim pomeranjem gore dole.

Ovde se nalazi pristup eksternim izvorima koji su povezani na automobil.

Kad uđete u opciju telefon imate mogućnost da pozivate, da gledate imenik, da vam telefon čita SMS poruke i kalendar.

Kad uđete u opciju Vozilo, tu možete pratiti potrošnju, obrtaje motora i slično.

Takođe možete pratiti koliko ekonomično vozite u realnom vremenu.

CoPilot vam dozvoljava da preuzmete besplatne mape Srbije za navigaciju.

Sobzirom da je unutra duži za 22cm, putnici pozadi dobili su dovoljan prostor za komforno putovanje, kako za kolena tako i za glavu. Nedostatak je vidno polje putnika pozadi, koji zbog masivnih sedišta napred ne vide ništa sem njih.

Zadnji prozor ne otvara se klasično, već polugom, i može se otvoriti samo par centimetara što je veoma loše rešenje i prilično iritantno za putnike.

Praktična torbica vadi se iz dela za ostavu ispred suvozačevog sedišta, veoma je praktična i sigurn a za čuvanje vaših dokumenata i sitnica.

Novi Twingo je u odnosu na svog prethodnika kraći za 10cm, međuosovinsko rastojanje mu je duže za 12cm i viši je za 8cm. U kabini je dobijeno 23cm više i 10cm više u gepeku što je ukupno 33cm više.

Dimenzije ovog vozila su 3.59m dužine, 1.64m širine i 1.55m visine, dok je međuosovinsko rastojanje 2.49m – produženo za 13cm u odnosu na prethodni model, čime je povećan i prostor koji na raspolaganju imaju putnici koji sede pozadi.

Hauba se otvara ključem i povlači na dole, tu se nalaze tečnost za stakla, akumulator i tečnost za kočnice. Napravljena je od plastike, koja štiti pešake prilikom udara. Twingo model je na EURO NCAP testu dobio 4 zvezdice, od toga Adult Occupant 78%, Child Occupant 81%, Pedestrian 68%, Safety Assist 56%.

Kroz uzan otvor možete dosuti tečnost za stakla, rashladnu tečnost, kočionu tečnost i pristupiti akumulatoru.

Prednji kraj je jako kratak, a točkovi se okreću do 45 stepeni napred i 55 stepeni nazad, što daje veoma mali krug okretanja od 8.6 metara što je najbolje u klasi.

foto © Moto.rs

Nastavak na Moto.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Moto.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Moto.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.