Izvor: B92, 01.Nov.2013, 12:47 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Peugeot hibrid sa komprimovanim vazduhom stiže 2015.
Peugeot nastavlja da radi na HybridAir tehnologiji koja za pogon automobila pored benzinskog motora koristi i komprimovani vazduh.
Automobili opremljenji ovom tehnologijom imaće značajno nižu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Poput benzinsko-električnih hibrida i ova vrsta vozila moći će da se kreće na tri načina: samo pomoću benzinskog motora, samo pomoću agregata kojeg pokreće komprimovani vazduh i u kombinovanom režimu.
Rezervoar sa komprimovanim >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << vazduhom dopunjava se pomoću hidraulične pumpe prilikom svakog usporavanja vozila ili kočenja.
U francuskoj kompaniji tvrde da bi prosečna kombinovana potrošnja automobila iz klase u koju spada Peugeot 208, opremljenog HybridAir tehnologijom, iznosila oko 2,9 l/100 km, a CO2 emisija 69 g/km. To bi predstavljalo značajno poboljšanje u odnosu na trenutno najčistiju serijski 208-icu, model 1.4 e-HDI koji u atmosferu izbacuje 87 g ugljen-dioksida po kilometru, a Peugeot čak veruje da bi određenim usavršavanjima potrošnja mogla da se spusti do 2,1 l/100 km.
Francuski proizvođač pokušava na razne načine da dođe do rešenja ekonomičnog hibridnog automobila koji će što manje zagađivati okolinu. Tako je na frankfurtskom sajmu automobila u septembru prikazan benzinsko-električni koncept, 208 FE Hybrid, koji emituje svega 49 g CO2/km i koji bi takođe mogao da spusti potrošnju na 2 l/100 km.
Kada je reč o hibridu koji koristi komprimovani vazduh, Auto Express piše da će Peugeot prvi produkcijski model lansirati 2015. godine.
Pročitajte više o HybridAir tehnologiji.