Izvor: AutoBlog, 23.Jan.2013, 13:27 (ažurirano 02.Apr.2020.)
PSA Grupacija predstavila modularnu platformu i novi hibridni pogon
Pod nazivom EMP2 (Efficient Modular Platform 2), PSA Peugeot Citroen je predstavio
modularnu platformu namenjenu širokoj paleti vozila, od hatchbacka, limuzine i kupea,
do karavana, kabrioleta, monovolumena i SUV modela.
Naravno, reč je o francuskom odgovoru na MQB platformu grupacije Volkswagen.
PSA najavljuje da će plaforma EMP2 biti upotrebljena za vozila iz C i D
segmenta kao i da će pokriti oko 50 odsto modelske ponude ove grupacije. Prvi
automobili koji će biti predstavljeni na ovoj platformi biće novi Citroen C4
Picasso i Peugeot 308.
PSA tvrdi da je platforma EMP2 u proseku lakša za 70 kg od platforme koju
zamenjuje, što garantuje smanjenje emisija CO2 od 22 odsto. Za pretpostaviti je
da se radi o računici automobila C segmenta.
Hibridni sistem sa komprimovanim vazduhom
Uz novu modularnu platformu, grupacija PSA je predstavila i hibridni
pogonski sistem sa komprimovanim vazduhom, prigodno nazvan Hybrid Air. Ovaj sistem
kombinuje benzinski motor i automatski menjač sa hidrauličkom pumpom i motorom
koje pokreće komprimovani vazduh.
Prvi prototip nove vrste hibridnog pogona, ugrađen u model C3, pokazuje da
su benzinski motor, menjač, hidraulička pumpa i motor pokretan komprimovanim
vazduhom smešteni u prostoru motora (napred), a komprimovani vazduh je u cilindričnom
rezervoaru smeštenom između prednjih sedišta.Sistem Hybrid Air može da radi na tri načina. Prvi je onaj kod koga se
isključivo koristi benzinski motor. Tu je i način vožnje uz kombinaciju
benzinskog i pogona na komprimovani vazduh i na kraju način rada bez štetnih
emisija (ZEV).
Komprimovani vazduh u rezervoaru u druga dva načina rada pokreće hidraulički
motor koji je povezan sa menjačem, čime se snaga prenosi na pogonske točkove
vozila. Hidraulička pumpa zadužena je za punjenje rezervoara komprimovanog vazduha,
a to se odvija prilikom usporavanja i/ili kočenja.
Grupacija PSA navodi da novi hibridni pogonski sistem Hybrid Air nudi
45-postotnu uštedu goriva u gradskoj vožnji (u odnosu na benz. motor), s
obzirom da se vozilo kreće na komprimovani vazduh 60 do 80 posto vremena, pri
brzinama do 70 km/h.
Hibridni sistem Hybrid Air svoju će premijeru imati 2016. u modelu iz B
segmenta. Poređenja radi, navedeno je i da bi ovaj hibridni sistem, da je
ugrađen u aktuelni Peugeot 208 ili Citroen C3, obezbedio prosečnu potrošnju od
2,9 l/100 km uz emisiju CO2 od 69 g/km.
Izvor: Autonet.hr
Pogledaj vesti o: Volkswagen
Nova modularna platforma kompanije PSA Peugeot Citroen EMP2
Izvor: Moto.rs, 23.Jan.2013
Ova promena obećava obezbeđivanje uvećane bezbednosti, zadovoljstva vožnje i komfora kao i unapređenu efikasnost potrošnje goriva zahvaljujući smanjenju mase od 70kg. Arhitektura je takođe ekstremno fleksibilna obzirom da je kreirana da čini osnovu sedan, karavan modela kupea i crossovera....