PSA Grupacija predstavila modularnu platformu i novi hibridni pogon

Izvor: AutoBlog, 23.Jan.2013, 13:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

PSA Grupacija predstavila modularnu platformu i novi hibridni pogon

Pod nazivom EMP2 (Efficient Modular Platform 2), PSA Peugeot Citroen je predstavio modularnu platformu namenjenu širokoj paleti vozila, od hatchbacka, limuzine i kupea, do karavana, kabrioleta, monovolumena i SUV modela. Naravno, reč je o francuskom odgovoru na MQB platformu grupacije Volkswagen. PSA najavljuje da će plaforma EMP2 biti upotrebljena za vozila iz C i D segmenta kao i da će pokriti oko 50 odsto modelske ponude ove grupacije. Prvi automobili koji će biti predstavljeni na ovoj platformi biće novi Citroen C4 Picasso i Peugeot 308. PSA tvrdi da je platforma EMP2 u proseku lakša za 70 kg od platforme koju zamenjuje, što garantuje smanjenje emisija CO2 od 22 odsto. Za pretpostaviti je da se radi o računici automobila C segmenta. Hibridni sistem sa komprimovanim vazduhom Uz novu modularnu platformu, grupacija PSA je predstavila i hibridni pogonski sistem sa komprimovanim vazduhom, prigodno nazvan Hybrid Air. Ovaj sistem kombinuje benzinski motor i automatski menjač sa hidrauličkom pumpom i motorom koje pokreće komprimovani vazduh. Prvi prototip nove vrste hibridnog pogona, ugrađen u model C3, pokazuje da su benzinski motor, menjač, hidraulička pumpa i motor pokretan komprimovanim vazduhom smešteni u prostoru motora (napred), a komprimovani vazduh je u cilindričnom rezervoaru smeštenom između prednjih sedišta.Sistem Hybrid Air može da radi na tri načina. Prvi je onaj kod koga se isključivo koristi benzinski motor. Tu je i način vožnje uz kombinaciju benzinskog i pogona na komprimovani vazduh i na kraju način rada bez štetnih emisija (ZEV). Komprimovani vazduh u rezervoaru u druga dva načina rada pokreće hidraulički motor koji je povezan sa menjačem, čime se snaga prenosi na pogonske točkove vozila. Hidraulička pumpa zadužena je za punjenje rezervoara komprimovanog vazduha, a to se odvija prilikom usporavanja i/ili kočenja. Grupacija PSA navodi da novi hibridni pogonski sistem Hybrid Air nudi 45-postotnu uštedu goriva u gradskoj vožnji (u odnosu na benz. motor), s obzirom da se vozilo kreće na komprimovani vazduh 60 do 80 posto vremena, pri brzinama do 70 km/h. Hibridni sistem Hybrid Air svoju će premijeru imati 2016. u modelu iz B segmenta. Poređenja radi, navedeno je i da bi ovaj hibridni sistem, da je ugrađen u aktuelni Peugeot 208 ili Citroen C3, obezbedio prosečnu potrošnju od 2,9 l/100 km uz emisiju CO2 od 69 g/km. Izvor: Autonet.hr
Pogledaj vesti o: Volkswagen

Nastavak na AutoBlog...






Povezane vesti

Nova modularna platforma kompanije PSA Peugeot Citroen EMP2

Izvor: Moto.rs, 23.Jan.2013

Ova promena obećava obezbeđivanje uvećane bezbednosti, zadovoljstva vožnje i komfora kao i unapređenu efikasnost potrošnje goriva zahvaljujući smanjenju mase od 70kg. Arhitektura je takođe ekstremno fleksibilna obzirom da je kreirana da čini osnovu sedan, karavan modela kupea i crossovera....

Nastavak na Moto.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta AutoBlog. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta AutoBlog. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.