
Izvor: Dzungla.org, 24.Jul.2013, 13:07 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Predstavljamo: Insignia country
U septembru će svetsku premijeru imati model „Opel insignia country tourer“, na Sajmu automobila u Frankfurtu. Dok je njegov „rođak“ pod imenom „sports turer“ elegantan porodični i poslovni „karavan“, novi „country tourer“ namenjen je onima koji imaju urođenu želju za avanturom. Sportski „univerzalac“, s većim klirensom, daje slobodu koja nadilazi gradsku sredinu i asfaltne puteve. Karakteristična svojstva >> Pročitaj celu vest na sajtu Dzungla.org << obuhvataju donju zaštitu karoserije na prednjem i zadnjem delu, u spoju sa istaknutim blatobranima i donjom oplatom karoserije, što je sve nadopunjeno duplim izduvnim cevima. Vrhunski pogon na sve točkove omogućava naslanjanje i stabilno upravljanje nožnim komandama u svim uslovima vožnje. Uparen je sa moćnim turbo motorima, kao što su 184 k sa 250 KS, dvolitarski SIDI benzinac s direktnim ubrizgavanjem, ili visokoperformantni 2.0 biturbo CDTI motor – sa impresivnim maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm. Elektronski upravljana 44 pogonska grupa obuhvata visokokvalitetno kvačilo, koje radi na „haldeks“ principima, i elektronski diferencijal sa ograničenim proklizavanjem radi osiguranja vrhunske vuče i na asfaltiranim i na neasfaltiranim površinama. Glavna prednost je ta što se sve ovo događa čak i pre nego što točak počne da proklizava usled izostanka vuče, na primer, na vlažnim ili snegom pokrivenim putevima. U spoju sa elektronski kontrolisanom „flex ride“ premijum šasijom, sistem pogona na sve točkove postavlja standarde kada su u pitanju vreme reakcije i kontrola nad vozilom. Senzori sistema 44 konstantno isporučuju informacije pojedinačnim kontrolnim modulima o stepenu zanošenja, ubrzanju, uglu upravljanja, brzini točkova, položaju papučice gasa, brzini i obrtnom momentu motora, tako da se raspodela sile između prednjeg i zadnjeg dela konstantno prilagođava situaciji u vožnji na osnovu ovih informacija. Vrhunska stabilnost i veća dinamika osigurani su elektronski, upravljanjem diferencijalom za ograničeno proklizavanje na zadnjoj osovini (eLSD), koji može da obezbedi pogon čak i kada se tri točka oslanjaju na nestalne ili klizave površine i kada samo zadnji točak ostvaruje vuču. Radi smanjenja gubitaka usled trenja, te radi uštede goriva, sistem se automatski prebacuje na pogon na prednje točkove u situacijama kada nije potrebno nikakvo prilagođavanje. OpširnijeVečernje Novosti