Opel Grandland X Hybrid4: Skriveni GSi (FOTO)

Izvor: SrbijaDanas.com, 08.Apr.2020, 09:28

Opel Grandland X Hybrid4: Skriveni GSi (FOTO)

Top...

Na prvi pogled standardan krosover, a na drugi… Sa ovakvim ubrzanjem bez problema bi mogao da nosi "GSi" oznaku. U odnosu na klasične verzije donosi i veliku uštedu u gorivu.

Opel: Grandland X Hybrid4 drives 50 km purely electric https://t.co/Grr9FUjbGi pic.twitter.com/Sm1syLCcFN

— MechCrunch (@MechCrunch) May 13, 2019

Da li ste znali da su proizvođačima automobila uvedene kvote koliko svi njihovi proizvedeni primerci zajedno >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << smeju da zagađuju?

Ako tu kvotu premaše, plaćaju penale, druge posledice da i ne pominjemo.

To je samo jedan od razloga zbog kojih je uvedena elektrifikacija game.

Da li ste primetili i da je sve manje visokoperformansnih verzija?

Upravo iz razloga što takvi automobili najviše učestvuju u popunjavanju kvote emisije izduvnih gasova. Međutim, rešenja uvek ima.

Koliko god da elektrifikacija ne zvuči prihvatljivo "petrolhedima" i onima konzervativnijima, ona je zapravo donela performanse kakve su do juče bile rezervisane za najbrže modele.

Jedan od takvih je Opel Grandland X "plag-in hibrid".

Na prvi pogled, klasičan predstavnik krosovera. U ponudi čak i nema 4x4 verziju. Sve donedavno.

Uvođenjem elektrifikacije, ovaj auto je drastično promenio karakter. Postao je pravi vuk u ovčijoj koži.

Pokreće ga kombinacija četvorocilindarskog 1.6 turbo-benzinca i elektromotora. U zavisnosti od verzije, elektromotor pokreće prednju osovinu a u ponudi je varijanta sa dodatnim, zadnjim elektromotorom.

Time je Opel Grandland X dobio ne samo pogon na sva četiri točka, već i visokoperformansnu verziju.

Ono što je zanimljivo je činjenica da se spolja praktično i ne razlikuje od standardnih verzija sa SUS (sa unutrašnjim sagorevanjem) motorima.

Dakle, nema nikakvih sportskih primesa i oznaka. A u stvari, kada pogledate u tabelu, shvatate da je, sa ubrzanjem do "stotke" od svega 6,1 sekunde, na ovom autu bez problema mogao da se nađe i "GSi" znak.

Na poziv predstavništva kompanije Opel u Srbiji, uputili smo se u Švarcvald, kako bismo na licu mesta testirali veliki hibrid.

Dočekale su nas verzije sa dva elektromotora. Ona koja ima samo jedan, do "stotke" stiže za 8,9 sekundi.

Maksimalna brzina im je ista – 235 km/h.

Razlika u ubrzanju potiče od ukupne snage sistema. Snažniji ima benzinac od 200 "konja", a slabiji od 180.

Prednji elektromotori su isti – imaju po 110 KS. Međutim, oznaka Hybrid4 krije da test primerci imaju i zadnji elektromotor od 113 "konja".

Tako ukupna kombinovana snaga sistema iznosi okruglo 300 konjskih snaga.

Ono što je posebno zanimljivo kod jače varijante je to što se za pogon uglavnom koristi zadnji elektromotor.

Radoznalost nas je navela da pokušamo da prevarimo elektroniku i pokušamo da driftujemo na najvišem vrhu Švarcvalda – Feldbergu, koji je na preko 1.400 metara nadmorske visine prekriven snegom.

Međutim, elektronika nije dozvolila da auto prokliza, pa smo sa još većim samopouzdanjem krenuli u osvajanje krivina po delimično vlažnom kolovozu.

Možda će zvučati apsurdno kada se u obzir uzme ukupna snaga, ali Opel Grandland X je zapravo vrlo mekano podešen auto, što zbog ogibljenja što zbog udobnih AGR sedišta, razvijenih u saradnji sa nemačkom asocijacijom ortopeda.

Nije trkački, ali oštre krivine sa ograničenjem od 100 na sat prolazi više nego opušteno. Do 135 km/h ide samo na struju a preko te brzine aktivira se i turbo-benzinac.

Startovaće se i na nižim brzinama ukoliko "patosirate" pedalu gasa. Upravo te situacije navlače osmeh na lice, jer dva elektromotora i snažni turbo-benzinac zajednički trenutno reaguju na komandu gasa.

Posebno prija moćno izlaženje iz krivine sa katapultiranjem, koje obezbeđuje 300 KS i čak 520 njutn-metara maksimalnog obrtnog momenta.

Drugim rečima, ubrzanja su zaista kao kod sportskog automobila ali imajte na umu da treba voditi računa o pregrevanju kočnica i da treba biti umeren u "trkačkim" ambicijama.

Tolika snaga vas lako povuče i zaista nije lako odoleti sjajnim performansama.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.