OVE GODINE OPEL SLAVI 150. ROĐENDAN

Izvor: Kurir, 23.Jan.2012, 09:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

OVE GODINE OPEL SLAVI 150. ROĐENDAN

Prvo su se pravile šivaće mašine, a od 1899. godine i automobili. Kvalitet i pouzdanost za što nižu cenu danas je moto kompanije

Vek i po „Opela"!

Adam Opel 1862. sigurno nije ni pomišljao da će osnovati jednu od najvećih kompanija na svetu. Ove 2012. „Opel" slavi 150 godina postojanja. Crvenim slovima upisan je na automobilskoj mapi sveta i jedan je od predvodnika >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << na polju tehnologija budućnosti.

Te 1862. počele su da se prave šivaće mašine u Riselshajmu. Već 1886. lansiran je bicikl „velociped", koji je brzo postao najprodavaniji. Ipak, glavna godina je 1899, pošto je tad počeo razvoj automobila. Ova stavka čini „Opel" drugim najstarijim proizvođačem automobila u Nemačkoj, odmah nakon „Dajmler-Benca".

Na jesen 1902. stiže prvi automobil „opel lucman" sa motorom od 10 i 12 KS. Do 1906. proizvedeno je više od 1.000 ovakvih vozila. Već 1914. godine „Opel" je prestigao sve konkurente i postao najveći proizvođač automobila u Nemačkoj. Cilj je bio proizvodnja kvalitetnih, pouzdanih i pristupačnih vozila za širi segment klijenata.

Za vreme krize 1929. „Opel" je brzo reagovao i našao partnera u kompaniji „Dženeral motors". Sledi 1935, kada je povećana godišnja proizvodnja na više od 100.000 vozila. Tada stiže i revolucija - „opel olimpija", prvo nemačko vozilo u serijskoj proizvodnji sa samonosećom karoserijom od čistog čelika. Godinu dana kasnije počinje legenda koja traje već 75 godina. Rođen je „kadet". Do 1936. „Opel" je postao najveći proizvođač automobila u Evropi, s godišnjom proizvodnjom od 120.000 vozila.

Posle rata stižu „rekord", „kapiten", „frigider". Tokom šezdesetih godina naglasak je na sportskog gami. Predstavljaju se „komodor", „manta" i GT.

Snažno učešće u višem segmentu donose „kapitan", „admiral", „diplomat", koje kasnije zamenjuju „senator" i „monca". Zato je 1972. „Opel" postao najuspešniji proizvođač automobila u Nemačkoj.

Danas su „Opelovi" modeli „insignija", „astra", „ampera", „zafira", „meriva" predvodnici dizajnerske i tehnološke revolucije.

Davne 1971. „opel" je bio najbrži na struju

„Opel GT" na elektropogon 1971. godine oborio je brzinski rekord na baterijski pogon, dostigavši brzinu od 188 km/h. „Opel" time ističe razvoj električne mobilnosti - decenijama pre nego što je iko i pomislio na to. I danas je „Opel" pionir na ovom polju. „Ampera" sa snagom od 111 kW (150 KS) je prvo električno vozilo u serijskoj proizvodnji na svetu.

Brzinski rekord

„Opelov" raketni automobil RAK2 1928. godine obara kopneni brzinski rekord. Fric fon Opel seo je u auto i razvio za to doba fantastičnih 238 km/h.

Nastavak na Kurir...






Povezane vesti

23.01.2012 ::: Opel: Specijalni modeli za proslavu 150. rođendana

Izvor: AutoMagazin, 23.Jan.2012

Opel ove godine slavi veoma poseban rođendan: pre 150 godina, 1862. godine, Adam Opel je osnovao kompaniju u gradu najamničkih vojnika, Riselshajmu, koja je kasnije postala jedan od najvećih evropskih proizvođača automobila. Ovo je savršena prilika da Opel pozove svoje klijente da učestvuju u...

Nastavak na AutoMagazin...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.