07.01.2015 ::: Test: Opel Insignia 2.0 CDTi Cosmo OPC Line

Izvor: AutoMagazin, 07.Jan.2015, 08:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

07.01.2015 ::: Test: Opel Insignia 2.0 CDTi Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Pogledajte fotogaleriju: Opel Insignia 2.0 CDTi Cosmo OPC Line.

Dizajn

Modernizovana Insignija dobila je novo, nasmejano lice, >> Pročitaj celu vest na sajtu AutoMagazin << u skladu sa dizajnerskim promenama koje smo videli na modernizovanoj Astri i kabrioletu Cascada. Insignia sada ima širu hromiranu masku hladnjaka, novi dizajn svetala i horizontalno orjentisane otvore za dovod vazduha u braniku. Svetla za maglu su smeštena u dinamično dizajnirana crna kućišta sa hromiranim detaljima, što automobilu daje ekskluzibniji izgled. Pogled sa boka ne otkriva mnogo toga novog, ali posebnu pažnju privlače nove atraktivne felne, koje dolaze u okviru OPC paketa opreme. Novo je rešenje zadnjih svestlosnih grupa, koje neodoljivo podsećaju na one koje smo videli na modelu Cascada. U skladu sa ovom promenom je modernizovan i zadnji branik. Između zadnjih svetala se prostore hromirana lajsna, koja se završava duboko u svetlosnih grupama, a zanimljivo je da su u nju integrisana svetla za vožnju unazad. Dizajnerske promene su rezultirale i boljim aerodinamičkim otporom, koji iznosi fantastičnih 0,25, odnosno 0,28 kod karavan verzije.

reklama

Pogledajte test: Opel Cascada 2.0 CDTI.

Enterijer

U enterijeru je mnogo više promena, jer nas tamo čeka potpuno nova generacija infotaimenta. Kao i kod porodičnog MPV modela Meriva, modernizovana Insignia je dobila sistem IntelliLink sa displejom osetljivim na dodir, sa veoma jednostavnim korisničkim interfejsom. Većina funkcija sada se može kontrolisati preko displeja, što je uticalo na smanjenje broja dugmića na središnjoj konzoli. Ona sada više nije tako pretrpana i haotična, kao što je to bio slučaj kod prethodnika. Komande su pregledne, a posebno je zanimljivo podešavanje temperature na klima uređaju preko ditialnih strelica (plave i crvene boje) osetljivih na dodir.

Pogledajte test: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo.

I šlag na kraju - kako ne biste morali u toku vožnje da "pipkate" po velikom displeju, tu je touchpad, koji se nalazi između prednjih sedišta, iza ručice menjača, preko kojeg možemo vršiti komande na velikom displeju. Ali, moram priznati da mi ovo rešenje nije odmah priraslo za srce. Kursor na dipleju je "skakao" drugačnije nego što su bila moja intuitivna očekivanja, što mi je pomalo smetalo. Istina, već sutradan je sve bilo lakše. Potrebno je vreme da se naviknete na njega. Ali, sledeće što imam da zamerim ovom sistemu jeste pozicija touchpada, jer kada "komandujemo" preko njega, desna ruka mora biti pomerena unazad u ne baš prirodan položaj. Za svaku pohvalu je mogućnost pisanja prstom željene adrese u navigacionom sistemu, baš kao kod automobila marke Mercedes-Benz ili Audi.

Arhitektura "kokpita" i vrata izgleda robusno i odaje utisak dobrog kvaliteta i čini se da je završna obrada za nijansu bolje nego kod prethodnika. Nema više plastike koja se uvija na dodir kolenom i sličnih detalja koje smo primetili na prethodniku. Sedišta su vrhunska, sa velikim sedalnim delom, koji obezbeđuje dobar oslonac za butni deo nogu. To znači, da nećete osetiti umor ni da dužim putovianjima.

Pogledajte test: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec.

Zadnja sedišta su smeštena relativno nisko, tako da sedište ne pridržava noge na najbolji način. Ali, ne zaboravimo da Insignia ima atraktivno rešeno spuštanje krova, sa blagim padom preko "C" stuba. Dakle, to je učinjeno da putnici iznad prosečne visine ne bi imali problema sa prostorom za glavu, a u isto vreme zadržan je veliki prostor za kolena. Insignia nam pokazuje da nije samo važno koliko protora ima, već i kako se putnici osećaju na zadnjim sedištima. I pozadi su sedišta veoma dobro dizajnirana, i putnici čak ni pri žustrijoj vožnji neće kliziti sa sedišta na sedište. Visok utisak zaokružuje prtljažnik zapremine 500 litara, sa velikim prostorom za utovar. Jedino bi veća mogla biti zadnja stakla, jer kroz njih će vozač teško nešto videti.

Motor

Široka i proširena ponuda motora za novu Insigniju donosi beskompromisne performanse i udobnost. Uključuje izbor između tri vrste goriva – benzin, dizel i TNG (tečni naftni gas) – i nudi širok opseg snage od 81 kW (110 KS) do 184 kW (250 KS).

Naš test automobil pokretao je 4-cilindarski turbodizel motor 2.0 CDTI, koji razvija maksimalnu snagu od 120 kW (163 KS) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 350 Nm (380 Nm kada aktiviramo overboost) dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min. To je sasvim dovoljno, da ovaj 1,5 tona težak automobila iz mesta do "stotke" pokrene za 9,6 sekundi, sve do maksimalnih 215 km/h.

U praksi, utisak je još bolji. Motor samouvereno vuče u srednjim režimima rada, što možemo zahvaliti velikim "zalihama" Obrtnog momenta. U vožnji je nemoguće, s vremena na vreme, ne pritisnuti papučicu gasa do kraja, što zauzvrat daje osećaj snažnog potiska u leđa (tipičnog za današnje motore ove vrste). S obzirom da je menjač automatski, nema ni slabosti prilikom kretanja iz mesta. Ako nešto moramo zameriti, onda je to nešto bučniji rad motora, posebno u hladnim jutarnjim satima. Kada se zagreje, njegov "brundav" glas nestaje.

I najmanja kritika pada u vodu, kada na putnom kompjuteru vidimo podatke o potrošnji. Fabrika propisuje potrošnju u otvorenom saobraćaju od 4,3 l/100 km, mi smo zabeležili 5,1 l/100 km. U gradskoj vožnji, potrošnja iznosi 8,0 l/100 km, što je veoma blizu deklasiranih 7,8. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 5,8 l/100 km, što je odličan rezultat za automobil ove kategorije.

Cena

Opelovi inženjeri su uradili dosta toga i na oslanjanju. Insignia je dobila nove, veće stabilizatore, nove "rebound" amortizere i opruge. U vožnji se stiče utisak, da su stručnjaci u Opelu kombinovali nešto mekše amortizere i tvrđe opruge. Granice sigurnog držanja na putu izuzetno su visoke, a uspešno je napravljen kompromis stabilnosti i udobnosti. Za ovo drugo su nam potvrdili putnici na zadnjim sedištima. Dobroj stabilnosti i izraženoj preciznosti upravljanja "pomažu" i pneumatici dimenzija 245/40 R19. Iako je test automobil (oprema Cosmo) stajao na velikim felnama i pneumaticima, putnici u automobilu to nisu osećali. Insignia odlično podešenim oslanjanjem uspešno "pegla" udarne rupe i poprečne prelaze na našim putevima.

Cena

Opel Insignia je pravi "gutač kilometara", koji uz malu potrošnju nudi odlična međuubzanja i visoke putne brzine. To znači da može biti optimalan izbor, kako za porodičan automobil, tako i za poslovnu menadžersku limuzinu.

I na kraju, cena. Početna cena modela Ipel Insignia na našem tržištu iznosi 19.510 evra, koliko košta Insignia koju pokreće benzinski 1.8 ECOTEC motor maksimalne snage 140 KS. Za baznu dizel verziju u našem cenovniku - Insgnia 2.0 CDTI ECOTEC (110 KS) stoji cena od 22.310 evra, a za testirani Insignia 2.0 CDTI ECOTEC u atraktivnom OPC paketu opreme, treba izdvojiti oko 30.000 evra.

Pogledajte Opel Insignia - Cenovnik.

.

.

.

.
Pogledaj vesti o: Opel

Nastavak na AutoMagazin...






Povezane vesti

07.01.2015 ::: Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Izvor: AutoMagazin, 07.Jan.2015

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC...

Nastavak na AutoMagazin...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta AutoMagazin. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta AutoMagazin. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.