Test: Nissan X-Trail 1.7 D 4WD Tekna

Izvor: B92, 25.Jan.2021, 09:33

Test: Nissan X-Trail 1.7 D 4WD Tekna

Novi 1.7 dizelaš u modelu X-Trail pokazao je da je dorastao velikom SUV vozilu. U praksi je sofisticiraniji od odlazećeg 2.0 dizelaša, ima slične vozne karakteristike i daleko manju potrošnju.

Tekst - Aleksandar Bursać; Izvor - Auto Magazin; Foto - Auto Magazin

Još uvek aktuelna generacija najvećeg Nissanovog SUV-a u Evropi, modela X-Trail, karijeru je počela sa 1.6 dizel motorom od 130 "konja".

Usledio je 2.0 sa 177 KS, ali su najnoviji standardi >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << o emisiji izduvnih gasova neumoljivi, pa je zamenjen najnovijim 1.7 dizelašem od 150 konjskih snaga.

Možda psihološki ovo smanjenje radne zapremine ne deluje baš najbolje, ali smo odlučili da mu damo šansu i to u 4x4 verziji.

Odmah smo se prisetili međunarodne prezentacije redizajniranog Nissana X-Trail, kada smo imali priliku prvi put da testiramo 2.0 dizel sa manuelnim menjačem.

U sećanju nam je ostala velika turbo-rupa, sa kojom se vrlo uspešno izborio CVT menjač.

Novi 1.7 dizel je neuporedivo sofisticiraniji; tiši je i uglađeniji u radu, i što je još lepše, turbo-rupa je skoro neprimetna, pogotovo u poređenju sa drugim najnovijim dizelašima.

Optimizacijom je postignuto da maksimalnu snagu postiže na samo 3500 obrtaja spram 3750 kod 2.0.

Istina, ima 40 njutn-metara manje, ali je zato 340 Nm dostupno pri 1750 spram 2000 obrtaja kod starog motora.

Dakle, nema neprijatnih situacija da stisnete gas a motor se "razmišlja" da li će i sa kojim zakašnjenjem da povuče.

Štaviše, toliko je elastičan da mu prija uobičajeni režim rada na oko 1500 obrtaja. Čak i tada opušteno povlači na komandu gasa i to bez ikakvog čekanja. Sve to je dovelo i do ozbiljnog smanjenja potrošnje.

Bulevarska vožnja po Beogradu rezultovala je prosekom čak od samo 6,8 litara, što je do skoro bilo potpuno neverovatno za X-Trail.

Sećamo se da ni sa 1.6 dizelašem od 130 "konja" i prednjim pogonom potrošnja nije mogla da bude manja od 8,0 litara, kako god ga vozili.

Sada treba računati na oko 7,5 l/100 km, dok ekstremna gradska stani-kreni vožnja ne podiže prosek na više od 8,0 litara.

Inače, ubrzanja su iznenađujuće snažna, tako da se definitivno ne može reći da je ovaj motor slab za X-Trail, pogotovo ne kada su u pitanju prosečni vozači koji auto koriste za porodične potrebe.

Iznenadilo nas je da nema problema ni na auto-putu. Međuubrzanja su vrlo pristojna a posebno se ističe niska potrošnja.

Na 130 km/h motor se „vrti“ na oko 2350 obrtaja i tada troši oko sedam litara, što je za skoro dva litra manje nego kod odlazećeg 2.0 dizelaša sa CVT menjačem.

Razlika u korist novog 1.7 motora je još veća u gradu – štedljiviji je za dve do tri litra u zavisnosti od gužve.

Razlika u ubrzanjima je vrlo mala; 1.7 dizelaš sa manuelnim menjačem je svega sedam desetinki sporiji od starog 2.0 sa CVT menjačem.

Osim novim štedljivijim motorom, X-Trail može da se pohvali i dalje jedinstvenom mehanikom.

Za razliku od većine SUV modela, ima mogućnost odabira vrste pogona.

Na velikom okruglom preklopniku smeštenim između ručice menjača i naslona za ruku možete da podesite samo prednji pogon (2WD), 4WD i Lock režim.

Standardni 4x4 mod automatski raspoređuje snagu na prednje i zadnje točkove u zavisnosti od potrebe, dok blokada centralnog diferencijala obezbeđuje stalnu raspodelu u odnosu pola-pola.

Istina, većina korisnika retko koristi pun 4x4 potencijal svojih SUV vozila, a X-Trail je jedan od najsposobnijih.

Naravno, nije konstruisan za ekstremni ofroud, ali bez problema može da vas izbavi iz ozbiljnijih klizavih situacija sa kvalitetnim zimskim pneumaticima.

Osim štedljivog motora i kvalitetnog pogona na sva četiri točka, X-Trail može da se pohvali ozbiljnom količinom unutrašnjeg prostora. Jedan je od najvećih SUV modela na našem tržištu, što je prava stvar za porodice kojima je potrebno mnogo mesta pozadi i u gepeku.

Jedan je od retkih koji ima opciju sa sedam sedišta.

Doplata je 700 evra i za taj iznos se dobija treći red koji jednim potezom može da se spakuje u pod prtljažnika.

Naš test primerak nema ovu opciju, ali zato ima prtljažnik koji je sa svojih 565 litara jedan od najvećih među automobilima generalno. Zadnja sedišta se klizno pomeraju, čime se obezbeđuje dodatni prostor u gepeku.

Čak i sa mehanizmom panoramskog krova koji se otvara, putnici pozadi imaju mesta za glavu na pretek, što je danas postalo prilično retko. Konkretno, osoba prosečne visine ima najmanje petnaestak centimetara prostora između glave i krova.

Nagib naslona može da se podešava a za pohvalu je i to što su sedišta prilično visoka, tako da butine imaju dobar oslonac celom dužinom. Drugim rečima, oni koji se voze pozadi imaće maksimalan komfor i na dužim putovanjima.

Od redizajna X-Trail ima opciju grejanja ne samo prednjih već i zadnjih sedišta, kao i grejač volana.

Oprema je izuzetno bogata, pa se standardno dobijaju adaptivna LED glavna i duga svetla sa praćenjem krivine, kožna sedišta sa električnim pomeranjem, četiri kamere sa pogledom od 360 stepeni…

Standard je i upozorenje na dolazeći saobraćaj prilikom isparkiravanja unazad, kontrola mrtvog ugla, kao i automatsko kočenje.

Tu je i kamera za snimanje saobraćajnih znakova, koja pomaže i prilikom automatske aktivacije dugih svetala.

Ključ-kartica za beskontaktno otključavanje i startovanje motora je takođe standard, baš kao i otvaranje i zatvaranje prtljažnika zamahivanjem nogom ispod zadnjeg branika.

Uz ovakvu ponudu opreme i unutrašnjeg prostora, Nissan X-Trail je više nego zanimljiva opcija za sve one kojima je potreban pogon na sva četiri točka i štedljiv motor.

Možete bez problema da ga koristite svakodnevno po gradu zahvaljujući kamerama ali i na dugim putovanjima, sa komforom koji malo SUV modela može da ponudi.

Cena startuje od 26.200 evra, za verziju sa prednjim pogonom, dok najskuplji, sa opremom kao na test primerku, košta 37.520 evra sa PDV-om.

Prava stvar za velike porodice je mogućnost doplate za sedam sedišta.

Koštaju 700 evra za "tekna" paket opreme i po potrebi mogu da se sklope u pod prtljažnika tako da ne smetaju.

Među zanimljivim ali povoljnim doplatama je i "pro pilot" opcija. Za svega 400 evra dobija se radarski, odnosno adaptivni tempomat koji sam održava odstojanje od vozila ispred.

Kamere se brinu da auto sam održava sredinu saobraćajne trake. Vozač mora da drži ruke na volanu iz razloga bezbednosti, ali suštinski auto sam upravlja.

Kod automatika "pro pilot" košta 500 evra jer ima i opciju da auto sâm, bez intervencije vozača prati kolonu u stani-kreni vožnji, uključujući zaustavljanje i polazak iz stanja mirovanja.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.