Nissan predstavio sistem ProPILOT

Izvor: Nacionalna klasa, 15.Jul.2016, 11:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nissan predstavio sistem ProPILOT

Nissan je predstavio novu tehnologiju ProPILOT koja omogućava automatsku vožnju auto-putem skoro bez potrebe da vozač drži ruke na upravljaču, kao sledeći korak ka potpuno autonomnim vozilima.

Japanski proizvođač upozorava vozače da moraju pravilno da koriste ovaj sistem da bi izbegli sudar kakav se nedavno dogodio modelu marke Tesla, sa fatalnim ishodom po vlasnika.

Nova Nissanova tehnologija biće ugrađena >> Pročitaj celu vest na sajtu Nacionalna klasa << prvo u redizajnirani porodični kombi Serena, čija prodaja u Japanu kreće krajem avgusta. U Evropi, ProPILOT će biti ponuđen u krosoveru Qashkai sledeće godine. Nissan nije objavio preciznije podatke o premijerama.

ProPILOT omogućava poluautonomnu vožnju u jednoj saobraćajnoj traci auto-puta. Sistem prati vozilo ispred, vodi računa o linijama i procenjuje krivine, saopštili su zvaničnici japanske kompanije. Ova tehnologija drži bezbedno odstojanje od automobila ispred, može da menja brzinu i aktivira kočnice do potpunog zaustavljanja kada je to potrebno. Sistem manevriše i upravljačem da bi vozilo uvek bilo u sredini saobraćajne trake i može glatko da provede automobil kroz krivinu.

Sa aktiviranim ProPILOT-om moguće je skinuti ruke sa upravljača, ali sistem to ne toleriše. Poseban senzor na stubu upravljača prati da li su ruke na njemu. Ako to nije slučaj, aktivira se upozoravajuće svetlo. Ukoliko vozač ni tada ne vrati ruke na upravljač, čuje se zvuk upozorenja. Ako ni tada nema reakcije vozača, sistem autonomne vožnje se isključuje.

Zvaničnici Nissana naglašavaju da proizvođači moraju da intenzivnije upozoravaju vozače na ograničenja tehnologije za automatizovanu vožnju i da ih podsećaju da su oni poslednja linija prevencije sudara.

Bezbednost ovakvih sistema našla se pod pojačanom prismotrom posle sudara u kojem je u maju u Sjedinjenim Američkim Državama poginuo vozač Teslinog Modela S, koji je koristio taj sistem u vožnji. Tehnologija nije uočila kamion koji je ispred Teslinog automobila skretao ulevo i nije aktivirao kočnice. Tesla je posle analize podataka iz vozila saopštio da vozač u trenutku sudara nije držao ruke na upravljaču, što kompanija inače propisuje. Ovaj događaj pokrenuo je debatu o tome da li su vozači dovedeni u zabludu da su bezbendiji kada aktiviraju ovu tehnologiju.

Nissan je saopštio da se 93% saobraćajnih nesreća dešava zbog ljudske greške i da je cilj da automobil postane sposoban da prepozna opasnu situaciju i izbegne sudar pre nego što vozač postane svestan rizika.

Nastavak na Nacionalna klasa...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nacionalna klasa. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nacionalna klasa. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.