
Izvor: Nacionalna klasa, 16.Maj.2016, 22:38 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Nissan kupio kontrolni udeo u Mitsubishiju
Nissan je kupio kontrolni paket akcija od 34% u kompaniji Mitsubishi Motors, koja je u krizi posle otkrića da je godinama falsifikovala podatke o potrošnji goriva svojih automobila sa dizelskim motorima.
Nissan, drugi najveći japaski proizvođač automobila, obećao je da će povratiti poljuljano poverenje u Mitsubishi. Kontrolini paket akcija plaćen >> Pročitaj celu vest na sajtu Nacionalna klasa << je 2,2 milijarde dolara.
Mitsubishi je priznao prošlog meseca da je lažirao podatke o potrošnji goriva za preko 600.000 automobila, posle čega je vrednost njegovih akcija na berzi opala za oko 40%.
"Mi u Nissanu odlučni smo da sačuvamo prirodu marke Mitsubishi Motors. Pomoći ćemo da ta kompanija prevaziđe izazove sa kojima se suočava, posebno u poglednu obnavljanja poverenja kod potrošača u vezi sa potrošnjom goriva. Nissan će dati doprinos stručnim menadžmentom i iskustvom u korporativnom upravljanju, koje je neophodno radi postizanja održivog i profitabilnog rasta. To je transakcija u kojoj svi potencijalno dobijaju", rekao je direktor Nissana Karlos Gon (Carlos Gosn) objavljujući sporazum.
Dve kompanije su već partneri u oblastima razvoja i proizvodnje automobila, ali do sada nisu bile povezane vlasničkim udelima.
Mitsubishi je falsifikovao rezultate o potrošnji goriva za veći broj modela, uključujući dva koja proizvodi za Nissan. Mitsubishi je saopštio da su aferom ubuhvaćena samo vozila prodata u Japanu, ali da će proširiti istragu i na strana tržišta.
Analitičari smatraju da je Nissan preduzeo riskantan potez, pošto još nije poznato koliko će čitava afera koštati Mitsubishi, koji će sigurno platiti velike kazne i verovatno osetiti pad prodaje.
Dve kompanije planiraju da u budućnosti zajedno razvijaju nove modele. Mitsubishi se nada da će zahvaljujući ovom sporazumu moći da iskoristi Nissanovu globalnu mrežu fabrika i postigne bolje rezultate na stranim tržištima, poput Sjedinjenih Američkih Država. Sa druge strane, Nissan želi bolje rezultate u jugoistočnoj Aziji, gdje je Mitsubishi do sada imao više uspeha.
Kada se saberu prošlogodišnji prodajni rezultati Renault-Nissana i Mitsubishija, stiže se do brojke od 9,6 milina vozila, što je blizu deset miliona, koliko otprilike godišnje prodaju najveći svetski proizvođači - Toyota, Volkswagen i General Motors.
Nastavak na Nacionalna klasa...