Nissan 4X4:  Navara i Pathfinder

Izvor: B92, 11.Maj.2010, 20:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nissan 4X4: Navara i Pathfinder

Ponovo je islandski vuklan izbacio dovoljnu količinu pepela da blokira pola avio saobraćaja u Evropi. U nedelju, 9. maja jedva sam se vratio iz Barselone, gde je održana prezentacija Nissanovih terenaca Navara i Pathfinder.



Tekst: Nemanja Pantelić

Foto: Nissan, Nemanja Pantelić


Videli ste na televiziji duge redove zalutalih putnika koji mirno čekaju svoj red da dođu >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << na šalter i da postave pitanje ima li mesta za njih na sledećem letu kući? Bio sam tamo i verujte mi, stajanje je najgora opcija za koju možete da se opredelite.

Posle 5 sati provedenih na dva aerodroma stekao sam utisak da je to samo način kontrolisanja i upravljanja masom. Osoblje koje vam daje savete jako loše govori engleski jezik, ne daje vam nikakvu konkretnu informaciju, samo vas upućuje da stojite u redu, a vi ne znate da li je taj red onaj koji vama treba.

Nas petoro u grupi iz Srbije ima višegodišnju praksu stajanja u redovima za sve, od hleba i zejtina do benzina. Podelili smo se u grupe. Neko je držao red na jednom mestu, neko na drugom a ostali su išli od vrata do vrata i kucali sve dok nam nije uspelo da se ukrcamo na letove za Beograd. Kako je moglo da bude, odlično smo prošli.

Razlog zbog kojeg sam se našao u tom haosu bila test vožnja koja je od Barselone kroz predivan španski pejsaž vodila preko autoputeva i blatnjavih lovačkih staza sve do pograničnog regiona sa Francuskom i sa Andorom.

Ovo nisu novi modeli, već redizajnirani. Spolja, reč je o estetskoj hirurgiji, blagom uklanjanju opuštenih linija i novim felnama, dok je unutra fokus na udobnosti i stilu. Nissan je na prezentaciji posebno želeo da istakne dva motora, oba dizela. Jači je zapremine 3000 kubika i snage 231KS a slabiji je zapremine 2500 kubika i 190 KS.

Nissan Navara

Prvo sam se odlučio da vozim Nissana Navaru. To je pik ap sa velikom kabinom koji je dugačak preko 5 metara. Paket opreme je LE Premium kojem pripadaju 18" točkovi, automatska blokada zadnjeg diferencijala, tempomat, limiter brzine kretanja, sunčani krov, kožna sedišta, Bose (Bouz) audio sistem sa 7 zvučnika i navigacioni uređaj. Cena ovog modela sa 3000 motorom i automatskim menjačem kod nas je 39 900 sa PDVom.

Kako je Navara, pored svih limuzinskih luksuza koji govore suprotno, teretno a ne putničko vozilo, registracija kod nas ne košta oko 100 000 dinara već negde oko 20 000 dinara, ukoliko uključimo i obrazac saobraćajne dozvole i registarske tablice.

Kod nas se cena registracije za teretna vozila obračunava prema nosivosti, a Navara može da ponese 900 kg što ga svrstava u nisku kategoriju. Ako se sada zaletite da na ovaj način nešto kombinujete preko firme da biste se vozikali po gradu, treba da znate da vas zakon ograničava na brzinu od 80km/h, odnosno 100 km/h na autoputu. Maksimalna brzina ovog čuda je inače 195 km/h a do 100 ubrzava za 9,3 sec.

Kada smo već kod teretne crte Navare, u tovarni prostor moguće je ugraditi i dodatni sanduk, za sitnije stvari koje ne mogu stajati u otvorenom delu. U ovom slučaju, zatvoreni tovarni deo bio je natovaren sa 3 džaka rizle. Jedini razlog je taj da bi dodatni teret na zadnjoj osovini povećao udobnost tokom test vožnje.

Da je zadnji deo potpuno rasterećen, tokom vožnje osećao bih svaki, najmanji pregaženi kamen.

U Navaru je bio ugrađen novi moderni automatski menjač koji ima mauntinbajkovskih 7 brzina. U toku vožnje, dok je ručica u D položaju, veoma lako možete kontrolisati promenu stepena prenosa tako što ćete pratiti kazaljku obrtomera i kada se ona nađe recimo na 2000 obrtaja jednostavno je popustite i ponovo dodate gas. Sistem će tada prebaciti u viši stepen prenosa, što će dovesti do smanjenja buke, smanjene potrošnje goriva a samim tim i manjeg zagađenja sredine.

Ovo je manje-više primenjivo kod skoro svih automobila sa automatskim menjačem.

Opcija ručne promene brzina jako lepo radi, posebno prema višim stepenima prenosa. Malo je nezgodno kada mi je na off road delu bilo potrebno i kočenje motorom po umereno klizavoj podlozi a nisam svaki put mogao da prebacim iz 3. u 2. brzinu.

Razlog tome je taj što su obrtaji za takvu akciju bili previsoki po mišljnju Navarinog kompjutera a ja sam mislio da je to OK (oko 3000 obrtaja). ESP sistem je pomagao da se pri 60 km/h na zatvorenom makadaskom putu Navara jako lepo drži putanje koju sam birao.

Osim brzih delova puta, postojale su i vodene prepreke (reke i potoci) kroz koje nije smelo da se juri već je poenta bila da laganim prolaskom gurate vodu ispred vozila. Ukoliko bi se desilo da voda uđe u sistem ubrizgavanja došlo bi prevremnog kraja životnog veka motora. Zbog toga neki terenci koji su osuđeni na život u divljini, a ne na gradskim trgovima, imaju izvučene usisnike za vazduh sve do samog krova vozila.

U zavisnosti ozbiljnost i prepreke može se birati i vrsta pogona: od samo zadnja dva točka, preko sva četiri pa sve do redukovanog prenosnog odnosa L4 koji služi za najkomplikovanije terene. Prosečna potrošnja na 100km posle čitave test vožnje iznosila je 10,9 litara.

Nissan Pathfinder

Nissana Pathfinder, kako sam saznao na konferenciji, kupuju u 86% slučajeva muškarci koji imaju oko 46 godina. To su ljudi koji žele da love ili pecaju na nepristupačnim predelima a potreban im je pouzdan i sposoban auto koji je uz sve to još i veoma luksuzan.

Glavni konkurenti Pathfinderu su Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero i Land Rover Discovery.

Izmene na spoljašnjosti ovog auta takođe su suptilne. Jedan od menadžera opisao je izmene na zadnjem delu auta rečima: „Sada izgleda kao da čuči". Nemam komentar na ovo zapažanje.

U kabini može biti tri reda sedišta, u podu prtljažnika, kao na igrici, nalaze se skriveni nivoi, ali za razliku od većine, u Nissanu su osmislili praktične držače prekrivača tih ostava.

U većini automobila koji imaju dva ili više nivoa prtljažnika, jednom rukom morate držati poklopac a drugom ubacivati stvari u pregrade.

Na centralnoj konzoli postoje i komande za klima uređaj koji kontroliše vremenske uslove u zadnjem delu auta. Ventilacioni otvori su brojni i veliki.

I u Pathfindera i u Navaru prvi put je ugrađen Nissanov Connect sistem koji obuhvata BlueTooth, audio, navigacioni uređaj, HDD zapremine 40GB i utičnice za razne prenosive muzičke plejere.

Sve komande ovog sistema sada se mogu davati na tri načina – preko upravljača, centralne konzole ili glasovno.

Instrumenti su osvetljeni diodama pa stvaraju lepši prizor nego ranije. Takođe, kada date kontakt sve kazaljke i lampice zakucaju se do svojih maskimalnih vrednosti kako bi vam pokazale da su ispravne.

Centralni ekran je visoke rezolucije osetljiv je na dodir i na njemu možete gledati i mapu i podatke o vožnji ali i filmove. Ova opcija je ograničena na situacije kada se automobil ne kreće ili kada mu je ručica automatskog menjača u položaju P. Mislim da se ne treba mučiti sa filmovima, nema užitka u slušanju drame bez slike. Nikada ne znate ko je koga upucao ili ko je sa kim završio u krevetu.

Najbolje je ubaciti DVD sa koncerta i slušati omiljenu grupu u vrhunskom kvalitetu. Dopada mi se i to što su urađeni Fade in/Fade out efekti na ekranu za kretanje kroz menije.

Pathfinder koji sam vozio sa Premium paketom opreme, 2500 motorom i ručnim menjačem košta oko 50 000 evra. Na pitanje kolege iz Vrelih guma zašto bi neko kupio Pathfindera za taj novac, kada može kupiti BMW ili Audi, jedan od domaćina je odgovorio da su dva pomenuta SUVa za one koji žele da se lože dok je Nissan za one kojima je potreban upotrebljiv 4X4.

U Nissanu se hvale veoma niskom potrošnjom goriva ovog motora. Prosečna potrošnja na 100km posle čitave test vožnje iznosila je 7,1l što je bilo znatno manje od očekivanog.

Više o oba modela uskoro u našoj rubrici „Vozili smo".

Kompletne tehničke karakteristike Nissan Navara.

Kompletne tehničke karakteristike Nissan Pathfinder.

Kompletan cenovnik za Nissan Navaru.

Kompletan cenovnik za Nissan Pathfinder.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.