Izvor: Blic, 30.Jun.2009, 12:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Pežo 4007“ - tri auta u jednom

Pežo” je modelom 4007 kupio ulaznicu u svet urbanih terenaca (SUV), ali je pre toga zatražio pomoć „Sitroena”, kroz grupaciju PSA, i „Micubišija”, jedinog iz trojke sa iskustvom pogona na sva četiri točka. Rezultat je brat blizanac „sitroena C krosera” i „micubiši autlendera”, od kojih se razlikuje po detaljima i naravno znaku na haubi.

U početku >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << nije bila baš najjasnija potreba „Pežoa” za SUV-om, osim da se konkurenciji poruči: „Sad imamo sve što i vi.” Međutim, pojavom novog krosovera 3008, kao i najavom modela 5008 otkrivena je tajna da je francuski proizvođač u stvari hteo da ispita tržište, odnosno volju i odlučnost svojih kupaca da isprobaju nešto drugačije, nešto netipično za „Pežo”.

Atraktivni prednji kraj

Da u startu ne bi bilo greške, pogon 4x4 je pozajmljen od nove generacije „autlendera”, s kojom je „Micubiši” pokazao da pravi majstor uvek ostaje majstor. „Pežo” je na drugoj strani uradio ono što najbolje zna - stvorio je originalno lice 4007-ice i pobrinuo se da pod haubu smesti najsavremeniji agregat. Naravno, u pitanju je dizel motor. Kao prvi „Pežo” na „neravnom terenu”, model 4007 je dobio agresivan izgled, kako bi se dopao na prvi pogled. Zakošena svetla se „usecaju” sve do polovine blatobrana, a da 4007 zna da pokaže zube, pobrinula se velika, rešetkasta maska hladnjaka. Zadnji deo je, kao i kod većine SUV-ova, urađen klasično, sa uočljivim svetlosnim grupama. Zadnja vrata su dvodelna. Gornji, veći deo se normalno podiže nagore, dok obaranjem donjeg dela (nosivost 200 kilograma) može da se produži ionako veliki prtljažnik. Rešenje je vrlo praktično i korisno.

Kabina je prostrana i funkcionalna, ali i prilično sterilna. Kao da su dizajneri izgubili želju da se poigraju s instrumentima i detaljima, računajući da bi unutrašnjost SUV-ova trebalo da bude jednolična. Razloga za brigu ipak nema, jer su u „Pežou” odlučili da prate tradicionalan stil sličan, recimo, „nisanu X trejlu”. Za prostor u automobilima nikada ne bi trebalo da se kaže da ga ima dovoljno, ali „pežo 4007” je stvarno rekorder u klasi. Vozač je naravno povlašćen, međutim putnici u drugom redu nisu oštećeni ni za milimetar. Sedišta su komotna, sa velikom površinom za sedenje. Pomeranjem drugog reda unapred oslobađaju se dva pomoćna sedišta u trećem redu, koja je jednostavno i lako sklapaju/rasklapaju i smeštaju u pod prtljažnika. Jasno je da će se treći red sedišta koristiti samo za prevoz dece, jer nema dovoljno mesta za noge. Osnovna zapremina prtljažnika (sa pet sedišta) je odličnih 510 litara. Obaranjem drugog reda sedišta zapremina može da se poveća na čak 1.686 litara, a ako se koriste tri reda sa sedam sedišta, onda iznosi skromnih 184 litara.

Jedan motor - HDi

Najlakši zadatak na „Blicovom” testu imao sam prilikom izbora motora, jer „pežo 4007” pokreće samo 2,2-litarski HDi razvijen u saradnji sa „Fordom”. Praktično, radi se o dobro poznatom agregatu koji se ugrađuje u druge „Pežoove” modele i koji je ostao bez jednog turbo punjača, tako da umesto 170 sada razvija 156 konja pri 4.000 obrtaja u minutu. Već posle desetak kilometara vožnje bilo je jasno da „pežou 4007” nije ni potreban drugi izbor, odnosno ni slabiji, ni jači motor. Maksimalni obrtni momenat

od 380 Nm isporučuje se pri niskih 2.000 o/m tako da 4007 nije imun na sportski stil vožnje. Međuubrzanja su zadovoljavajuća, a potrošnja se u zavisnosti od pritiskanja papučice gasa kreće između sedma i deset litara dizela na 100 pređenih kilometara. Savremeni HDi agregat se standardno isporučuje u kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem.

Pronađite svoju veličinu

Kacige se u poslednje vreme sve češće naručuju preko interneta i preporučivo je da znate "koji ste broj” pre nego što kursorom kliknete na "pošalji”. Postoji sedam standardizovanih veličina, a obim glave se meri dva centimetara iznad očiju.

Oznake XXS XS S M L XL XXL

Veličina 51-52 53-54 55-56 57-58 59-60 61-62 63-64

* veličine su u centimetrima

Inteligentni pogon

Vreme je da se vratimo „Micubišijevom” doprinosu projektu koji se odnosi na „inteligentni” 4x4 pogon. Vozač uz pomoć točkića smeštenog ispod ručice menjača može da bira između pogona na dva točka, automatskog pogona na sve točkove i pogona 4x4 za ekstremne uslove (zaključavanje diferencijala). Za svakodnevnu, gradsku vožnju po asfaltu se preporučuje samo pogon na prednje točkove (2WD), koji se odlikuje i skromnijom potrošnjom goriva. Automatski 4x4 pogon je idealan za mokru i klizavu podlogu, kada kompjuter, na osnovu dobijenih podataka, snagu i obrtni momenat raspoređuje na točkove koji imaju najbolji kontakt sa putem. Upravljanje tada postaje preciznije i zabavnije, a ESP ima daleko manje posla da umiri 1,8 teški „pežo 4007”. Sigurno je da bi 4007 bio i teži, da kruta, čelična šasija nije olakšana krovom koji je kompletno urađen od aluminijuma. Terenska vožnja je naravno moguća, ali do određenih granica.

Pežo 4007

-DIMENZIJE

Dužina 4.635 mm

Širina 1.806 mm

Visina 1.715 mm

Međuos. razmak 2.670 mm

Prtljažnik 510 l

Težina 1.750 kg

-MOTOR

Zapremina 2.179 kubika

Snaga 156 KS

Obrtni momenat 380 Nm

-PERFORMANSE

Ubrzanje do 100 km/h 9,9 sekundi

Maksimalna brzina 200 km/h

Potrošnja 7,3 litara

Cena od 27.500 evra
Pogledaj vesti o: Peugeot

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.