BEŠUMNI MICUBIŠI IZ BUDUĆNOSTI

Izvor: Kurir, 24.Jan.2011, 08:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

BEŠUMNI MICUBIŠI IZ BUDUĆNOSTI

Micubiši i-MiEV“ stiže iz budućnosti jer je potpuno električno vozilo, a već može da se kupi u auto-salonu. Juri 130 km/h, a s jednim punjenjem prelazi 160 km

Napon uskoro stiže na srpski asfalt!

Micubiši i-MiEV" još jedno je vozilo iz električne ere, koja kuca na vrata. Ovaj automobil ide samo na struju, može da pređe 160 kilometara i juri 130 km/h. Sve ostalo je isto. Ima >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << četiri sedišta, vozi se kao svaki automatik, a kada se sklopi zadnja klupa, u gepek staje čak 2.550 litara. Dugačak je 3.345 mm i težak 1.080 kilograma.

Iza modela „i-MiEV" stoji pola miliona kilometara test vožnji u svim klimatskim uslovima. Ipak, njegova istorija počela je mnogo ranije. Još davne 1966, kad je „Micubiši" izradio prototip električnog vozila (EV). Tad je prvi upotrebio i dokazao superiornost litijum-jonske baterije. Već 1971. na japanske ulice izvezao je prototip.

Litijum-jonske baterije u modelu „i-MiEV" nalaze se u podu, čime je dobijen prostor na zadnjoj klupi. Elektromotor je pozadi i ima 49 kilovata. Naravno, svaki šteker za „i-MiEV" je pumpa. Preko utičnice s jednofaznom strujom puni se za šest sati, ali uz pomoć sistema brzog punjenja, crpeći trofaznu struju, može da se napuni do 80 odsto za 30 minuta.

Koristi lagani jednobrzinski menjač jer visoki obrtni moment eliminiše potrebu za složenim prenosnim mehanizmom. Fabrika navodi da se vozi kao i svaku drugi automobil, i to bez vibracija. Na instrument tabli je pokazivač potrošnje energije i povraćaja energije koja se akumulira prilikom kočenja. Kompjuter u svakom momentu daje procenu koliko se još dugo automobil može voziti na osnovu prosečne potrošnje struje u nekoliko poslednjih kilometara.

Postoji problem. Cena u Nemačkoj je 34.000 evra, pa će za njegov volan sesti samo zakleti ekolozi i dosledni pripadnici stranke Zelenih. Budućnost je još skupa...

Bezbednost

„Micubiši i-MiEV" zadovoljava visoke standarde aktivne i pasivne bezbednosti, a Rajz konstrukcija pruža aktivnu zaštitu putnika u slučaju nesreće. Naime, prilikom sudara sa bilo koje strane raspršuje akumuliranu energiju udara, pri čemu je deformacija karoserije kontrolisana. Deo visokog napona dodatno je zaštićen okvirom u obliku korita. U auto je ugrađeno i šest vazdušnih jastuka sa „zavesama".

Kao pravi

Električni „micubiši" opremljen je sitnicama kao što su ISO-FIX učvršćivač dečjeg sedišta, pojačivač kočenja, kontrola aktivne stabilnosti (ASC), dok klima sadrži klima-uređaj s električnim kompresorom.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.