Izvor: B92, 03.Mar.2021, 13:52

Test: Mercedes CLA – kad bira srce

Test: Mercedes CLA – kad bira srce

Ekstravagancija koju je započeo Mercedes CLS već duže vreme je dostupna i u nižoj klasi. Ovo je druga generacija njegove "bebi" verzije – Mercedesa CLA.

Tekst - Aleksandar Bursać ; Izvor - Auto Magazin; Foto - Auto Magazin

Kupe sa 4 vrata je kategorija koja već odavno nije nikakva nepoznanica. Jedan od začetnika ove klase je Mercedes CLS, koji je kao koncept predstavljen pre nešto >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << više od 17 godina.

Kupci su ga dobro prihvatili a posebno njegovu drugu generaciju, pa je Mercedes odlučio da isti koncept primeni i na nižoj klasi.

Tako je 2013. nastao CLA, kupe-limuzina na bazi A klase.

Postao je prvi Mercedesov model sa prednjim pogonom koji je stigao na tržište SAD. Istovremeno je važio za najaerodinamičniji serijski auto u tom trenutku.

Pojavom potpuno nove A klase, red je bio da se promeni i CLA. Da ne bude zabune, Mercedes u ponudi ima i A klasu sedan.

Možda na prvi pogled deluje zbunjujuće što ima dva sedana u praktično istoj klasi, ali to su po karakteru potpuno različiti automobili.

Dok je A klasa sedan klasična limuzina namenjena konzervativnijim kupcima koji cene ovaj oblik karoserije i imaju potrebu za kompaktnijim spoljašnjim dimenzijama, CLA karakteriše sportskiji imidž, kao i mnogi elementi kupea.

Za početak, prozori nemaju okvire, a zadnja linija krova je niža nego kod limuzine A klase.

Istina, to je dovelo do smanjenja prostora na zadnjim sedištima. Mercedes se oko toga ne uzbuđuje, s obzirom da ideja ovog automobila i nije udoban prevoz za petoro, iako je za taj broj osoba i registrovan.

Cilj je zadovoljstvo u vožnji a pre svega uživanje u njegovoj pojavi.

Auto zaista izgleda više nego atraktivno, a zbog uspešno rešenih proporcija na prvi pogled pomislite da se radi o CLS-u.

To i jeste bio cilj, s obzirom na mnoštvo drugačijih elemenata u odnosu na A klasu sedan.

Potpuno su drugačiji prednji i zadnji deo, pogotovo zadnje svetlosne grupe, koje su glavni krivac za zbunjivanje posmatrača i pomisli da je pred njim CLS.

Ništa to nije slučajno, a posebno iznenađuje podatak da je CLA duži i širi od odlazeće C klase! Istina, tek za koji milimetar.

Specijalan paket opreme "edišn", namenjen modelima koji su se tek pojavili na tržištu, posebno privlači pažnju.

Pre svega, tu su narandžasti detalji koji se dobro slažu sa sivom karoserijom.

Unutrašnjost je takođe dobila obeležja ovog paketa opreme u vidu narandžastog štepa na sedištima, u vratima i na komandnoj tabli.

Iako je okruženje već poznato iz A klase, teško da ćete ostati ravnodušni prema luksuznim materijalima koji deluju kao da su preuzeti iz daleko skupljih modela.

Inače, CLA 200 može da se nabavi od 30.228 evra, koliko košta CLA 180 sa 136 "konja". Isti motor je i u našem CLA 200, ali u jačoj varijanti od 163 konjske snage.

To što ima prednji pogon ne treba da vas brine. Štaviše, većina vozača ovog modela su mlađi ljudi, za koje bi zadnji pogon bio preveliki izazov.

Sa druge strane, zahtevnijima su namenjene jače verzije, koje imaju i 4Motion pogon na sva četiri točka.

Za one koji imaju ekstremna očekivanja u pogledu performansi, rezervisane su primerci sa AMG oznakom, čija snaga se kreće od 306 pa do 421 KS.

Naš primerak je prava mera za sve one koji nemaju potrebu da auto forsiraju do limita.

Daleko od toga da je CLA 200 spor, naprotiv. Do "stotke" stiže za 8,2 sekunde, što je više nego lepa cifra koja nagoveštava snažna ubrzanja. Tako je podešen i sedmostepeni automatizovani menjač sa dve lamele.

Standardni režim je, naravno, "komfort". Iako njegov naziv zvuči možda previše opušteno, nije tako. Programiran je da nešto kasnije menja brzine, držeći ga na nešto višim obrtajima u cilju raspolaganja većim zalihama snage motora.

Kod nekih drugih proizvođača, ovakav setap bi se zvao "sport" mod. Smatramo da su inženjeri možda malo i preterali u strogoći, s obzirom da je 1.3 turbo-benzinac izuzetno elastičan čak i na niskim obrtajima.

Zato smo u opuštenoj gradskoj vožnji koristili "eko" režim, ne zbog uštede, već zbog ranijeg menjanja brzina.

Vrlo je interesantno kako snažno povlači od 1200 obrtaja, na koliko ume da padne kazaljka obrtomera posle promene stepena prenosa.

Prijalo nam je i kako slaže svih sedam brzina do šezdesetak na sat. Čak i onda kada nam je trebalo naglo međuubrzanje, nije bilo problema sa snagom na niskim obrtajima.

"Sport" režim, očekivano, ozbiljno menja karakter. Menja se mapa ubrizgavanja goriva, volan postaje tvrđi a menja se i boja ambijentalnog osvetljenja.

Naravno, tu je i mogućnost individualnog podešavanja parametara. Ovde nema adaptivnog ogibljenja, tako da je auto sve vreme relativno tvrd.

Poskakuje preko neravnina ali nije neudoban, s obzirom da je ostavljen popriličan hod elemenata oslanjanja.

Brzi prolasci preko neravnina u krivinama otkrivaju da nije namenjen vožnji na stazi zbog već pomenutog velikog hoda ogibljenja i sklonosti ka umerenom ljuljanju.

Može se reći da je ovo zanimljiv kompromis sportskih performansi i komfora. Očigledno je da nije super-sportista ali nije ni za potcenjivanje.

U tom kontekstu, bila nam je više nego zanimljiva reakcija svih onih kojima smo posle vožnje u "sport" modu saopštili da je pod haubom motor zapremine 1332 kubika.

CLA 200 ozbiljno vuče a jedino što nam je nedostajalo je pucanje iz auspuha.

Očigledno je da za tako nešto mora da se izdvoji više para, odnosno nabavkom jačih motora.

Međutim, ukupna pojava je više nego dovoljna da se svi okreću za vama; počevši od niskoprofilnih "devetnaestica" sa narandžastim rubom iza kojih se kriju perforisani diskovi, pa do više nego atraktivnog enterijera.

Tu su sportska sedišta sa podešavanjem na struju koja omogućavaju vrlo nisku poziciju vozača. Doduše, nema štelovanja širine naslona, i bočna podrška nije previše izražena, ali su vrlo udobna i lepo izgledaju.

Naslon im je profilisan tako da obezbeđuju dodatni prostor za noge putnika pozadi, koji je tek za koji milimetar veći u odnosu na prethodnika. To znači da osobe prosečne visine mogu da sednu bez problema, ali će im biti knap za glavu.

Interesantno je i da su tapacirunzi zadnjih vrata podjednako bogato tapacirani kao i oni napred, što nije baš čest slučaj čak ni kod premijum modela C segmenta.

Svi najvažniji sistemi bezbednosti na broju, a tu je i čuveni MBUX virtuelni asistent koji omogućava da se sa autom ispričate, izvršite brojna podešavanja kao i da dobijete sve neophodne informacije.

Ukoliko auto nije povezan na internet, njihov broj je ograničen, ali i dalje glasom možete da promenite stanicu, temperaturu klime, odaberete izvor zvuka, promenite boju ambijentalnog osvetljenja…

Kada smo već kod nje, interesantno je da se menja boja tri centralna ventilaciona otvora – kada smanjujete temperaturu, oni se na trenutak zaplave a kada je povećavate – zacrvene.

Kao i kod ostalih najnovijih Mercedesa, uživali smo u lakoći kretanja kroz meni, što samih instrumenata, što multimedije.

Leva grupa tastera na volanu upravlja instrumentima, čiji izgled i vrstu prikaza lako možete da promenite, dok desna grupa upravlja centralnim displejem.

I da, budite pripremljeni za USB tip-C utičnice. Nema više klasičnih, pa preporučujemo da obezbedite nekoliko adaptera, za svaki slučaj.

Mercedes CLA je prava ulaznica u svet sportskih modela iz Štutgarta. Kao što smo već pomenuli, u ponudi su i ekstremno sportske verzije koje do "stotke" stižu za 4,9 sekundi.

To ne treba da vas brine ukoliko je auto namenjen mlađoj osobi. CLA 200 je optimum kada su u pitanju dobre performanse i niska potrošnja.

Prosek po Beogradu nam je iznosio 8,3 l/100 km uz prosečnih 27 km/h, a nije veliki potrošač ni na auto-putu; pri 130 km/h je na svega 2400 o/min i tada troši oko 6,5 l/100 km benzina.

Bez obzira da li želite da privučete pažnju izgledom automobila ili da jednostavno uživate u vožnji, kvalitetu i najnaprednijim tehničkim rešenjima, Mercedes CLA je prava tema za razmišljanje.

Možda nije najpraktičniji, ali ovo je svakako auto koji se bira srcem i isto tako uživa u njemu.

Zakošena linija krova i vrata bez okvira prozora glavne su karakteristike po kojima se CLA smatra kupeom.

Registrovan je za pet osoba, tek da ne budete nelegalni ako pozadi sa žurke povezete tri osobe.

Možda na prvi pogled ne deluje dovoljno veliko, tek sabvufer smešten u prtljažniku dobro radi svoj posao.

Audio sistem je snažan i nema izobličenja čak ni kada se muzika "odvrne.

Digitalni instrumenti mogu da se prilagođavaju po ukusu vozača. Personalizacija uključuje i mapu navigacije a mogućnosti su brojne.

Sve se obavlja preko tastera osetljivih na dodir na levoj strani volana, dok desna upravlja centralnim displejem.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Motor: zapremina 1332 ccm, snaga 120 kW (163 KS) pri 5500 o/min, maks. o. moment 250 Nm pri 1620 o/min, menjač automatizovani sa dve lamele, 7 stepeni

Dimenzije: D/Š/V 4688/1830/1439 mm, međuos. rastojanje 2729 mm, prtljažnik 460 l, rezervoar 43 l, masa 1420 kg

Performanse: maks. brzina 229 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,2 s, prosečna potrošnja 5,5 l/100 km, emisija CO2 127 g/km

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.