Šta sve možete sa 260 konja!

Izvor: Blic, 11.Sep.2009, 06:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šta sve možete sa 260 konja!

Mazda 3 MPS” je i u svojoj drugoj reinkarnaciji ostala jedan od najsnažnijih hedžbekova s pogonom na prednje točkove. Japanci su čak bili najavljivali da će motor dodatno pojačati na 300 konja, kao i da će koristiti skuplji pogon na sve točkove, ali - nisu. I dobro je što su odustali jer kome je potrebna viša cena automobila i snaga koju nemate gde da iskoristite.



Ukroćena snaga >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic <<


Na raznolikim putevima u okolini Hamburga novinarima iz Srbije je bilo omogućeno da se upoznaju novu „trojkom MPS” koja dizajnom i tehnologijom u korak prati „Mazdinu” filozofiju.

Izgled „uličnog borca” pojačan je otvorom na haubi koji, verujte na reč, nije samo modni detalj. Otvor je potpuno funkcionalan i povećava dotok vazduha u interkuler. Da se vratimo 2,3-litarskom turbo DISI benzincu čija je snaga ostala ista - 260 konja pri 5.500 obrtaja u minutu. Prethodna generacija „mazde 3 MPS” imala je dosta problema da 380 Nm obrtnog momenta sa točkova prenese na asfalt. Zato je „Mazda” ograničila snagu koja se isporučuje prednjim točkovima u prva tri stepena kako bi olakšala i, pre svega, umirila start. Amerikanci su izračunali da zbog toga nova „mazda 3 MPS” tri desetinke sporija ubrzava do 60 milja na sat, ali da četvrt milje (iz mirovanja) prelazi za identično vreme - 14,4 sekunde. Takođe, izlazna brzina na četvrtini milje je za 3,5 milja na sat veća (99,5 mph). Znači, nova „mazda 3 MPS” je u isto vreme i sporija, ali i brža.

Opasan izgled

Naravno, vremena su izmerena na stazi, koja nije od velike važnosti ljudima iz „Mazde”. Oni jasno stavljaju do znanja želju da svoj MPS predstave kao svakodnevni, gradski automobil. „Mazda 3 MPS” je dobila ekskluzivne branike koji zajedno s ostalim aerodinamičkim dodacima i detaljima pojačavaju ionako upečatljiv vizuelni doživljaj. Bočna silueta se od klasične „mazde 3” razlikuje po „suknjicama”, dok sportsku stranu zadnjeg dela ističu krovni spojler i dvostruki završetak izduvne cevi. Zadnja LED svetla imaju unutrašnja sočiva koja pojačavaju transparentnost kada sijalica nije upaljena. Jedinstvenu crtu pružaju i nove aluminijumske felne od 18 inča, uređene u maniru „mazde RX-8”, sa jakom, trodimenzionalnom formom.



Bez bola u leđima


U kabini je sve naravno podređeno vozaču koji će se otvaranjem vrata smestiti u sedišta s dobrim bočnim ojačanjem. Izbor nije pao na klasične „kadice”, jer je „mazda 3 MPS”, bez obzira na izgled i snagu, automobil za svakodnevnu upotrebu. Polukadice su odlično, rezervno rešenje - u sportskoj vožnji drže telo, dok posle puta od kuće do posla nećete izaći izgužvani i s bolom u leđima. Kožom obloženi volan sjajno leži u rukama, a jedan od detalja koji ćete sigurno primetiti je crveni MPS znak na obrtomeru. Takođe, kazaljka obrtomera može da rotira 260 stepeni, za razliku od 190 stepeni kod klasične „trojke”. Sportski detalj je i LED manometar, smešten između obrtomera i brzinomera, koji pokazuje pritisak u turbini. MPS izdvajaju i aluminijumske pedale i materijal sedišta i obloga vrata u crnoj boji, sa crvenim štepom.



Adrenalinska vožnja


Više nije potrebno da se borite s upravljačem da bi MPS zadržali na putu. Zadovoljstvo je podjednako dobro, i u gradskoj vožnji, i u jurnjavi otvorenim putem. MPS je moćan i bez pogovora ispunjava sve zahteve vozača. Naročito dobar osećaj je prilikom bržeg izlaska iz krivina kada se zadnji deo zanosi tek toliko da podigne adrenalin, ali ne i da ugrozi bezbednu vožnju. Snage ima na pretek, naravno na višim obrtajima, a skazaljku možete slobodno da pustite da pleše do 6.500 o/min. kada ulazi u crveno. Nova „mazda 3 MPS” je perfektno izbalansirana, a maksimalno obrtni momenat (380 Nm) dostupan je već od 3.000 o/min. Ogibljenje je tvrdo taman toliko da ne utiče na komfornu vožnju. Visoku ocenu zaslužuju i šestostepeni ručni menjač, koji se odlikuje preciznim i kratkim hodom, i kočnice. U „Mazdi” su takođe ponosni i na skromnu potrošnju, koja u proseku iznosi 9,8 litara na 100 kilometara, kao i na nižu emisiju štetnih gasova.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.