
Izvor: Blic, 30.Maj.2008, 08:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Sportska linija „šestice“
Iako receptura nije menjana, „mazda 6" deluje ubedljivije nego ikad. Karoserija naglašene muskulature izbrušena je do detalja. Svetlosne grupe kao da su preuzete iz tjuning/stajling radionica, a oprema je do te mere bogata da se stiče utisak kako je ova japanska limuzina znatno skuplja od stvarnih 25.000 i kusur evra (s uračunatim svim dažbinama).
Zaista deluje neverovatno da je na spisku standardne opreme >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << paketa „TE plus" čak i „Bouzov" audio sistem s osam zvučnika i šaržerom za šest CD-a. Ljubitelji kvalitetnog zvuka biće zadovoljni i dodatnom utičnicom za eksterne uređaje poput MP3 plejera, kao i blutut konekcijom koja omogućava prenošenje muzičkih sadržaja iz mobilnih telefona, ali i hends-fri funkciju bez koje uskoro ni kod nas neće moći da se telefonira iz vozila. Tu su i govorne komande, automatsko aktiviranje svetala i brisača, takozvana pametna svetla koja prilikom skretanja prate ugao krivine, uređaj za programiranje putne brzine (tempomat), elektrifikovana spoljna ogledala s automatskim sklapanjem prilikom gašenja motora...
FLUIDNA FORMA
„Mazda 6" ima i izvanrednu aerodinamiku. Koeficijent otpora vazduhu sveden je na 0,27, pa tako čak i relativno slab motor za ovu veličinu karoserije i masu vozila obezbeđuje prilično visoku maksimalnu brzinu od čak 214 kilometara na sat. Fluidna forma, međutim, donosi i nevidljive krajeve vozila pa će manje vešti vozači biti prinuđeni da doplate za parking senzore ukoliko neće da gule farbu s branika prilikom manevrisanja na malim prostorima. Nešto je, uostalom, moralo da se izostavi, inače bi kupci ove „mazde" zaista mogli da pomisle da nema dalje.
Ništa manje atraktivno ne izgleda ni enterijer, u kome dominiraju kružne forme. Sedište za vozača može da se spusti dovoljno nisko da bi se upravljalo prilično ispruženim nogama, što je sve ređi slučaj kod novih automobila. Relaksirajući položaj obezbeđuje se i višestrukim pozicioniranjem kožom obloženog trokrakog upravljača, na kome se pored komandi info i audio sistema nalaze i tasteri za podešavanje klimatizacije. Ako bismo baš tražili dlaku u jajetu, onda da istaknemo i da su bočne potpore na prednjim sedištima mogle biti nešto jače da bi se zaokružila sportska atmosfera koju kreiraju jarkocrvena iluminacija i aplikacije boje aluminijuma na kojima se baš nije štedelo. U sitnije propuste mogao bi da se ubroji i dizajn kasete ispred suvozača, koja je jednodelna i bez posebnih držača za dokumente, što je u ovoj klasi manje-više standard.
Prostora za sitnice, inače, ima dosta, a zanimljiv detalj predstavlja i veliki organajzer ispod poda prtljažnika u koji se pored obaveznog pribora i alata može smestiti još puno toga. Osnovna zapremina tovarnog dela je 519 litara, pa će čak i prilično zahtevne porodice moći da idu na letovanje bez ekonomisanja sa stvarima.
DOBRA, POZNATA MEHANIKA
Na polju mehanike nema posebnih iznenađenja. Trougaona ramena napred i višestruke veze u zadnjem delu obezbeđuju lako i precizno upravljanje, a kontrola je znatno unapređena primenom velikog broja elektronskih uređaja. Paket „TE plus" donosi dinamičku kontrolu (DSC) s nadzorom proklizavanja (TCS), koja je omogućila i ugradnju nešto mekše amortizacije - samim tim i veću udobnost tokom vožnje.
Dvolitarski benzinski motor, najveće snage 147 konja, u kombinaciji sa standardnim šestostepenim menjačem nudi solidna (ne i eksplozivna) ubrzanja. Do stotke se ubrzava tu negde oko 10 sekundi, baš koliko otprilike iznosi i prosečna potrošnja benzina. Štaviše, na autoputu smo zabeležili prosek od oko 8,5 litara na 100 kilometara pređenog puta, što je zaista sjajan rezultat imajući u vidu veličinu i masu ovog japanskog vozila.
Nova „šestica" tako nastavlja stazom uspeha, koju je prokrčila prethodna generacija - jedan od najtraženijih modela srednje klase na evropskoj sceni. A kako i ne bi kada je odnos plaćeno-dobijeno jedan od najboljih na tržištu već godinama.
Cena test vozila sa PDV 25.400 evra
Paket „TE plus": ABS, EBD, EBA, DSC, TCS, vazdušni jastuci za glavu i ramena napred i nazad, aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima, automatski dvozonski klima-uređaj, sportski trokraki upravljač s podešavanjem po visini i dužini stuba, putni računar, tempomat, CF mreža (komande klimatizacije, info i audio sistema na upravljaču), tempomat, „Bose" audio sistem s osam zvučnika, hends-fri uređaj s blutut konekcijom i govornim komandama, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, spoljna ogledala s električnim komandama i opcijom sklapanja, električne komande za prozore u svim vratima, zatamnjena stakla s toplotnom izolacijom, kožne obloge upravljača i ručice menjača, ISOFIX na zadnjim bočnim sedištima, automatsko aktiviranje svetala i brisača, biksenonska AFS svetla, maglenke... Cena test vozila s uračunatim PDV-om je 25.400 evra.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Mazda 6 2.0i
motor 4-cilindrični
zapremina 1.999 ccm
maks. snaga 108 kW (147 KS)
pri 6.500 o/min
maks. obr. 184 Nm
moment pri 4.000 o/min
prenos napred
menjač šestostepeni
dužina 4.735 mm
širina 1.795 mm
visina 1.440 mm
međuos. rastojanje 2.725 mm
masa 1.370 kg
prtljažnik 519 l
rezervoar 64 l
pneumatici 215/50 R17
maks. brzina 214 km/h
0-100 km/h 9,9 s
potrošnja (pros.) 7,0 l/100 km
gorivo bezolovni benzin