Mazdin novi i-ELOOP sistem kočenja

Izvor: B92, 21.Dec.2011, 12:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mazdin novi i-ELOOP sistem kočenja

Kompanija Mazda Motor Corporation razvila je prvi regenerativni kočioni sistem koji koristi kondenzatore. U realnim uslovima vožnje sa čestim ubrzanjima i usporavanjima, novi sistem koji su u Mazdi nazvali i-ELOOP, uticaće na smanjenje potrošnje goriva oko 10 odsto.

Novi kočioni sistem predstavljen je po prvi put u koncept modelu Takeri na sajmu automobila u Tokiju, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << krajem novembra 2011. godine.

Ovaj automobil dužine 4 850 mm, širine 1 870 mm i visine 1 430 mm ima savremeni 2.2 litarski SKYACTIV dizel motor od 173 ks i šestostepeni automatski menjač. Očekuje se da će nova generacija Mazde6 koja treba da se pojavi 2013, biti zasnovana upravo na ovom konceptu.

Takeri spaja novi jezik dizajna "Kodo” i Mazdinu SKYACTIV tehnologiju u jednoj limuzini srednje kategorije, uz novi sistem kočenja i-ELOOP.

Kinetička energija, koja nastaje pri kočenju, kod ovog sistema pretvara se uz pomoć generatora u električnu energiju, a ona se zatim koristi za pokretanje elektro-potrošača poput klima uređaja.

Na taj način smanjuje se opterećenje motora i utiče se na smanjenje potrošnje goriva.

Ujedno, i-ELOOP je prvi regenerativni sistem kočenja u putničkim vozilima koji koristi kondenzatore za skladištenje električne energije.

Prednost ovakvog sistema u poređenju sa baterijama je to što se kondenzator mnogo brže puni i prazni, i ima znatno duži radni vek, bez gubitka u performansama.

Takođe, za razliku od drugih sistema, Mazdinim vozilima nisu potrebni ni specijalni elektromotor niti dodatne baterije, što smanjuje i troškove i težinu vozila.

Skraćenica i-ELOOP označava Intelligent Energy Loop, odnosno inteligentni protok energije.

Iz Mazde su potvrdili da će ovaj sistem biti primenjivan u serijskoj proizvodnji od 2012. godine.

Inače, japanska kompanija nedavno je predstavila još jednu tehnološku inovaciju, i to na novom kompaktnom SUV modelu CX-5.

Mazda je prva među svetskim proizvođačima automobila počela da primenjuje novu vrstu čelika čvrstoće od 1.800 MPa, kojim se smanjuje ukupna težina vozila.

Pročitajte više o konceptu Takeri

Pročitajte o novim tehnologijama iz Mazde

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

21.12.2011 ::: Mazdin novi i-ELOOP sistem kočenja

Izvor: AutoMagazin, 21.Dec.2011

Kompanija Mazda Motor Corporation je razvila prvi regenerativni kočioni sistem koji koristi kondenzatore. U realnim uslovima vožnje sa čestim ubrzanjima i usporavanjima, novi sistem koji su u Mazdi nazvali i-ELOOP,  uticaće na smanjenje potrošnje goriva oko 10 odsto..

Nastavak na AutoMagazin...

Mercedes: Dva hibrida E klase

Izvor: B92, 21.Dec.2011

Mercedes će na sajmu automobila u Detroitu, u januaru 2012, predstaviti dva hibridna vozila iz E klase...Prvi od ova dva modela je E300 BlueTec Hybrid. Ovaj automobil imaće četvorocilindrični 2.1 litarski dizel motor od 201 ks i obrtnim momentom od 500 Nm, a podršku će dobijati od elektromotora...

Nastavak na B92...

Kočioni sistem koji koristi kondenzatore

Izvor: Mondo, 22.Dec.2011, 10:28

Kompanija "Mazda Motor Corporation" je razvila prvi regenerativni kočioni sistem koji koristi kondenzatore, pa u uslovima vožnje sa čestim ubrzanjima i usporavanjima utiče na smanjenje potrošnje goriva do 10 odsto.

Nastavak na Mondo...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.