Mazda patentirala novu verziju dvotaktnog motora!

Izvor: SrbijaDanas.com, 07.Feb.2022, 16:33

Mazda patentirala novu verziju dvotaktnog motora!

Dvotaktni motori su nestali iz motornih vozila, a razlog su visoke emisije, pre svega, i uzak 'prozor' u kome razvijaju snagu.

S druge strane, razvijaju veliku snagu u smislu težine i zapremine i mnogo su jednostavniji od četvorotaktnih motora. Zanimljiva vest je da je Mazda nedavno patentirala dvotaktni motor sa kompresorom.

Dizajn je zasnovan na Mazdinoj Skyactiv-X tehnologiji i obećava poboljšanu ekonomičnost >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << goriva.

Postojeći četvorotaktni motor kompanije koristi napredni režim kompresijskog paljenja za pokretanje motora sa manje goriva i vazduha radi poboljšane efikasnosti, dok zadržava tradicionalno paljenje varnicom za veliko opterećenje i varnice velike snage gde kompresijsko paljenje postaje nestabilno.

Ovaj dvotaktni dizajn implementira istu ideju paljenja.

Dvotaktni motor ima kompresor na pogon radilice koji pomaže pri čišćenju – procesu u kome se izgorela smeša izbacuje i sveža mešavina vazduha i goriva ulazi u motor.

Kako dizajn dvotaktnog motora ima izduvne i usisne ventile otvorene barem delimično u isto vreme, kompresor koji gura svež vazduh u motor u velikoj meri pomaže u ovom procesu. Promenljivo vreme ventila se takođe koristi na motoru za kontrolu stepena kompresije.

Još nije poznato gde bi Mazda mogla da primeni ovaj motor i kakve bi bile njegove performanse.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.