Auto test: Mazda CX-5 CD184 AWD AT Revolution TOP

Izvor: B92, 15.Sep.2018, 09:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Auto test: Mazda CX-5 CD184 AWD AT Revolution TOP

Nova Mazda CX-5 jedan je od onih automobila za kojima se mnogi okreću na ulici. Osim sjajnog izgleda, luksuza, bezbednosti i kvaliteta, iznenadila nas je i svojim ofroud karakteristikama, koje proizvođač praktično i ne pominje.

Tekst - Aleksandar Bursać; Izvor - Auto Magazin

Krosoveri i SUV modeli definitivno su postali dominantna kategorija vozila u Evropi.

Teško je odrediti kojoj klasi koji model pripada, dosta su izmešani u pogledu dimenzija >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << ali je izvesno da je Mazda CX-5 među najkvalitetnijim i najluksuznijim nepremijum modelima.

Prošle godine je predstavljen novi model. Na međunarodnoj prezentaciji smo od direktora projekta, gospodina Masike Kodame, iz prve ruke saznali zašto Mazda ipak ne smatra ovaj auto potpuno novom generacijom.

Gospodin Kodama naglasio je da je CX-5 detaljno izmenjen u odnosu na prethodnu verziju. Svaki panel na karoseriji je nov, "šasija" je ojačana, a izmenjena je kompletna unutrašnjost baš kao i oslanjanje točkova.

Upotrebljeni su specijalni materijali za smanjenje buke, ugrađeni su novi bezbednosni sistemi i elektronika. Ipak, odlučeno je da se ovaj model ne nazove novom generacijom jer je nastao na poznatoj mehaničkoj platformi – naglasio je gospodin Masika Kodama.

Time su Japanci, po ko zna koji put, pokazali svoju skromnost, a mi smo, sada na domaćem terenu, u Srbiji, imali prilike da se još jednom uverimo da ovaj auto predstavlja pravo skriveno blago u poređenju sa onim što Mazda zvanično komunicira.

Za nas je ovo potpuno nov automobil, s obzirom da je praktično sve drugačije. Dizajn je suvišno komentarisati, samo ćemo reći da su se mnoge glave okretale za nama tokom testa.

Na raspolaganju smo imali najbolje opremljenu verziju sa najjačim motorom. Reč je o 2.2 dizelašu sa 184 "konja", automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka.

Još jednom se vraćamo na temu pozicije u klasi. Svaka kategorizacija je vrlo nezahvalna jer je CX-5 za nijansu kraći od konkurenata ali ima praktično najduže međuosovinsko rastojanje. Sve u svemu, koji centimetar ne bi trebalo da bude presudan u odluci o kupovini, već mnogo drugih parametara.

Za početak, Mazda CX-5 je među najkvalitetnijim u pogledu opšteg utiska doživljenog kvaliteta. Svaka sitnica i svaki detalj napravljeni su i projektovani sa velikom pažnjom.

Za šta god da se uhvatite, nećete se razočarati. Ništa nije klimavo i nedovršeno kao kod nekih konkurenata, već je sve utegnuto i kvalitetno sastavljeno.

Preovlađuju vrlo kvalitetni materijali, sa dosta površina obloženih eko-kožom i aplikacijama od veštačkog drveta, gotovo prirodne teksture. Prisutna je i velika količina aluminijuma, posebno na tasterima i prekidačima, baš kao i kod vrlo skupih premijum modela.

Ponuda prostora je u proseku klase. To znači da pozadi nema viška mesta za kolena, ali je taman čak i osobama natprosečne visine.

Sa svojih 505 litara, prtljažnik je takođe u proseku klase.

Kao što je uobičajeno za ovu vrstu automobila, napred se sedi prilično uspravno, sa savijenim nogama. Kod automatika imate prostora da još malo odmaknete sedište, s obzirom da ne morate da pritiskate kvačilo, pa je samim tim pozicija još opuštenija.

Novi volan odlično leži u rukama i praktično je identičan onima u redizajniranoj Mazdi 3 i Mazdi 6. Na svu sreću, konstruktori su se potrudili da se multifunkcionalni tasteri na volanu intuitivno koriste, bez zbunjivanja vozača i viška dugmića.

Novina je i opcija grejanja volana, koja je standard već od srednjeg, "atrakšn" paketa opreme, baš kao i grejači metlica brisača.

Multimedijalni displej osetljiv na dodir više nije ugrađen u komandnu tablu, već iz nje izviruje, u formi tableta.

Generalno, kompletna unutrašnjost je daleko elegantnija i sofisticiranija i ne bi je se postideli ni premijum proizvođači. Može se reći da je u ovom pogledu Mazda najviše odmakla od svih svojih konkurenata.

"Revolušn top" paket opreme standardno obuhvata zaista mnogo toga pa i alu felne prečnika 19 inča. Samim tim, profil guma je nešto niži, što je omogućilo ponašanje na putu kao da vozite limuzinu a ne SUV.

Dakle, ovde dolazimo do jedne od najvećih razlika u odnosu na konkurente. Mazda CX-5 se vozi praktično kao limuzina, bez naginjanja u brzim prolascima kroz krivine.

Pogon na sva četiri točka je i ovde dao svoj doprinos - auto bukvalno grabi asfalt i ne dozvoljava klizanje "preko nosa" čak i kada u sred krivine date pun gas.

U ovim uslovima se definitivno ne ponaša kao klasičan SUV, ali isto tako je dosta tvrd prilikom prelaska preko rupa. Neki očekuju od ovakve vrste automobila meko podešeno ogibljenje, ali Mazda se tu očigledno opredelila za bolju upravljivost i stabilnost u odnosu na konkurenciju.

Sa druge strane, silazak sa asfalta i vožnja po makadamu nas je potpuno iznenadila. Auto je neočekivano mek na ovakvoj vrsti puta i odlično upija i vrlo grubo kamenje.

Priznajemo, bili smo prilično skeptični kako će se ovako fin i fensi auto ponašati na "putevima" jugozapadne Srbije, ali se ispostavilo da smo bez razloga brinuli.

Jedino čega smo se plašili je da kamenje ne iseče neku od guma. Rezervne nema, umesto nje je Bose sabvufer, a kit za reparaciju teško da bi mogao da pomogne.

Na red dolazi i terenska vožnja sa ozbiljnim nagibima. CX-5 je, naizgled, dosta nizak SUV ali ni tu nismo imali problema. Samo smo vodili računa oko prednjeg prepusta, da ne napadamo uspon velikom brzinom.

Tu i nastaje opasnost za neke SUV modele ali ne i za ovu Mazdu. Bez ikakvog zaleta, CX-5 se iznenađujuće dobro snalazio sa kretanjem na izuzetno strmim nagibima i podlozi koju čini blato i kamenje.

Ako je u autu samo vozač, proklizaće na sekund-dva svim točkovima dok ne "uhvati" podlogu. Ako je auto pun, tada nema ni najmanjeg proklizavanja.

Sistem pogona na sva četiri točka je stalan i potpuno automatski. Nema nikakvog prekidača, niti tastera za blokadu diferencijala a još manje za redukciju.

Međutim, ovde do izražaja dolazi odličan automatski šestostepeni menjač, koji je od velike pomoći vozaču u nezgodnim uslovima i rastresitoj i klizavoj podlozi.

Konvertor obrtnog momenta radi tako da na trenutak pomislite kao da auto ima redukciju. Naravno, ovo nije pravi terenac ali je uspešno prošao test prelaska i preko dubokog jarka.

Kao što rekosmo, jedino o čemu treba voditi računa je klirens i prepusti. Na svu sreću, Mazda je dobro odradila zaštitu motora i poda, tako da nije problem ni ako se auto "nasadi".

Jedino što nam je nedostajalo je kontrola spuštanja niz strme nizbrdice, takozvani "downhill assist". Čak i kad menjač prebacite u manuelni mod, prvi stepen prenosa je predug za mnoge situacije, tako da morate pažljivo da kočite i upravljate kako se auto ne bi zaneo.

Sve u svemu, Mazda CX-5 nas je zaista iznenadila svojim sposobnostima i ponašanju u prilično ekstremnim okolnostima.

Primetili smo da se njene karakteristike 4x4 pogona vrlo slabo ili čak uopšte ne pominju u reklamnim brošurama. Po našem mišljenju, potpuno neopravdano.

To su primetili i mnogi "jutjuberi", gde se na vrlo klizavim i nezgodnim terenima novi CX-5 pokazao bolje od nekih zvučnih 4x4 imena. Nezgodacija u celoj priči je zapremina dizelaša u smislu cene registracije. Doduše, za mnoge to nije problem.

Najjača verzija od 184 KS apsolutno vredi svaku paru. To je posebno očigledno prilikom preticanja, čak i pri vrlo velikim brzinama. Motor jednostavno ima ogromnu rezervu snage i bezbrižno vas izvlači iz potencijalno nezgodnih situacija.

Klasičan automatski menjač je takođe za svaku pohvalu. Vrlo je inteligentan i brz, nikada ne zadržava motor na bespotrebno visokim obrtajima, a u manuelnom modu trenutno reaguje na komandu gasa.

To je vrlo važno prilikom kočenja motorom - tada do izražaja dolaze i odlično proračunati prenosni odnosi, tako da smo sve vreme bili na pravim obrtajima.

U poređenju sa nekim dvolitarskim dizelašima, ovaj auto ima manju potrošnju goriva. Konkretno, po gradu troši oko 7,5 l/100 km, a na Ibarskoj u koloni spušta prosek na 4,5 litra i to uz korišćenje adaptivnog tempomata koji je pravi melem za vozača jer se dosta manje zamara.

Međutim, ako zađete u brdska područja bez gužve i započnete vožnju na limitu prijanjanja, prosek bez problema skače i na 9,0 litara.

Autoput pri 130 km/h će dovesti do cifre od oko 6,5 l/100 km, što je vrlo dobar rezultat za auto velike čeone površine i ne baš male mase.

Mazda CX-5 je dovoljno drugačija od konkurenata. Na prvi pogled nežna, a na drugi pravi predator.

Izuzetno luksuzna u najvišem paketu opreme i prilično štedljiva.

Sva moguća bezbednosna oprema je na raspolaganju, tako da će još dugo vremena biti potpuno aktuelna i konkurentna.

Jedna od retkih stavki koja se doplaćuje odnosi se na kožu bele boje, čija je doplata koštala 200 evra. U velikoj meri popravlja raspoloženje i ne prlja se baš tako lako.

Doplata za električni stakleni "šiber" je 800 evra.

Cena najskuplje verzije je 38.690 evra, dok osnovna ali bogato opremljena varijanta sa 2.0 benzincem od 165 KS može da se nabavi već za 23.390 evra.

Novi farovi su napravljeni u LED tehnologiji. Sada svaki projektor ima 12 LED elemenata, što je pedeset odsto više nego ranije.

To je, pored intenzivnijeg snopa, dalo više mogućnosti za aktivnu adaptaciju svetla uslovima na putu.

U praksi, novi farovi su se pokazali odlično, sa vrlo preciznim snopom. Po mrklom mraku, ispred Mazde CX-5 je bukvalno dan.

U hladnim zimskim danima grejači volana postaju više nego poželjni.

To je jedna od novina na Mazdi CX-5 i standard je već od srednjeg "atrakšn" paketa opreme zajedno sa grejačima sedišta, baš kao i posebni grejači metlica brisača.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution TOP

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.