TEST Kia pro_cee’d GT: Ulazak u odabrano društvo

Izvor: TopSpeed.rs, 04.Sep.2014, 14:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

TEST Kia pro_cee’d GT: Ulazak u odabrano društvo

Sportski izgledom, saradnjom sa legendarnim imenima u svetu automobilskih trka poput kompanije Recaro, ali i snagom turbo motora od 204 „konja“, KIA je najavila da se u budućnosti i na nju može računati kada je reč o performansama

Foto: Luka Kulundžić

Poput gotovo svih proizvođača automobila na tržištu, KIA je ponudu popularnog C segmenta “začinila” predstavljanjem najsažnije verzije. >> Pročitaj celu vest na sajtu TopSpeed.rs << Praksa koju je pre više decenija započeo Volkswagen Golfom, danas je u potpunosti uobičajena, pa se i od brendova koji imidž ne grade asocijacijom na svet brzine, očekuje trud i nešto više od standardnih izdanja namenjenim porodičnoj vožnji. Tu u priču ulazi pro­_ceed GT, jedan od automobila koji je na ovogodišnjem Salonu automobila u Beogradu privukao veliku pažnju posetilaca.

Foto: Luka Kulundžić

Pažnja je, iako opravdana, za mnoge bila i iznenađenje, jer do sada nismo bili u prilici da modele sa KIA znakom posmatramo u naglašeno sportskom izdanju. Ali, kako se menjaju vremena, menja se i KIA, koja osim proverenih vrlina i kvaliteta, sada akcentuje zadovoljstvo u vožnji, ubedljiva ubrzanja i atraktivnu optiku.

Foto: Luka Kulundžić

Do sada, u prodajnim salonima je najveću pažnju privlačila trovratna verzija sa za „broj“ većim aluminijumskim felnama. Danas, KIA sa ponosom promoviše pro­_ceed GT, automobil koji gotovo po svemu može da parira značajno iskusnijim rivalima. Na primer, po dizajnu karoserije, KIA kreativni tim je uradio svoj posao za najvišu ocenu. Iako je o ukusima nezahvalno i suvišno raspravljati, na moju malenkost je beli pro­_ceed GT i te kako ostavio utisak, već na parkingu. Pogotovo je dobro realizovan prednji deo, koji je ujedno i najatraktivniji, ono po čemu će se sportski GT na prvi pogled izdvajati.

Foto: Luka Kulundžić

Zahvaljujući rešenjima poput četvorostrukih LED svetala, upečatljiva pojava na putu je zagarantovana. Iskustvo uticajnog Petera Schreyera doprinelo je da se KIA pre svega prepoznaje. Nekadašnji monoton dizajn i nezanimljiva estetika mesto su ustupili modernim formama i savremenim linijama. Tako se na pomenutom prednjem delu automobila sada nalazi markantna maska hladnjaka, odličan konstrast beloj karoseriji. Tu su i pomenuta prodorna LED svetla, neobično osmišljena četvrtasta forma dioda kao i diskretni, ali primetni crveni detalji.

Foto: Luka Kulundžić

Ko je pomislio na Golf GTI? Ipak, osim tih minimalnih asocijacija na rodonačelnika klase, pro­_ceed GT je po svemu originalan automobil, koji nema krizu identiteta. Bilo da ga posmatrate iz bočne perspektive, ili sa zadnje strane, KIA zaslužuje sve pohvale. Ideja je bila da pro­_ceed GT ne ostavi dilemu da je u pitanju prva sportska KIA, serijski automobil odličnih performansi. Tu ideju prate i dve izduvne cevi, kao i aluminijumske felne od 18 inča.

Foto: Luka Kulundžić

U prošlosti, “Ahilova peta” mnogih ambicioznih modela iz Azije (iako se KIA zapravo proizvodi u savremenom centru u Evropi, u Slovačkoj), bio je enterijer. To je neretko bio teren gde su se „okliznuli“ i značajno ugledniji brendovi iz Japana, pa KIA jednostavno nije želela ništa da prepusti slučaju. Iako se to neminovno odrazilo i na cenu, sveopšti kvalitet se jednostavno oseća. Moj lični utisak bez dileme su savršena Recaro sedišta koja jednostavno predstavljaju sam vrh zanata, i nemoguće im je pronaći nedostatak. Dekorisana crvenim kontrastnim koncem, sa centralnom površinom od alkantare, prednja sedišta omogućavaju osnovni preduslov za sportsku vožnju. Odlična bočna podrška, izdašne dimenzije i ukrasni vez GT jarko crvene boje – povlastice su koja kompletiraju vrhunsku vozačku atmosferu. Ostatak unutrašnjosti prati filozofiju najekskluzivnije sportske verzije koju KIA trenutno može da ponudi.

Foto: Luka Kulundžić

Ipak, za razliku od klasičnijih modela, poput Golfa GTI koji pažljivo sledi tradiciju, KIA se obraća mlađoj generaciji vozača. Na primer, centralni instrument ispred vozača predstavlja HD TFT ekran od sedam inča. Kada pokrenete automobil, videćete analognu pozadinu instrumenata. Međutim, pritiskom tastera GT na volanu, ekran se kompletno menja. Umesto klasičnog brzinomera, dobijate digitalni sa jasnim žutim ciframa i modernom grafikom. Sa leve strane se nalazi ilustracija obrtnog momenta, a sa desne pritisak turbine. To je ujedno i najbolja najava performansi.

Foto: Luka Kulundžić

Ispod poklopca motora nalazi se poznati GDI agregat od 1.6 litara. Ipak, ono što pravi razliku u direktnom poređenju sa atmosfeskim motorom zasluga je turbo punjača. Rezultat je i više nego perspektivan, jer je KIA pro­_ceed GT uspela da prevaziđe magičnu granicu od 200 konjskih snaga. Testirana KIA na 6.000 obrtaja u minutu (kada je prilično bučno) pruža 204 „konja“, a posebno mi se tokom ubrazanja (7,7 sekundi je potrebno do 100 km/h) svideo zvuk koji proizvodi. Uprkos maloj zapremini (1.591 ccm), motor vrlo lako „prima“ gas, nezavisno od broja obrtaja.

Foto: Luka Kulundžić

Brojni detalji tokom testiranja ukazivali su da je GT, uprkos svojih 204 „konja“ u osnovi pitom automobil, koji ne želi da baš svaku vožnju pretvori u merenje ubrzanja. To, ipak, ne znači da atraktivna KIA ne pruža dovoljno uzbuđenja. U poređenju sa rivalima poput GTI ili RS oznaka, KIA zaostaje u disciplini ubrzanja, ali to nije nešto što se ne može kompenzovati dobrim oslanjanjem. A pro­_ceed GT ga i te kako ima. Poput značajno skupljih nemačkih automobila, KIA ima izuzetno dobro odmereno podvozje, upravljanje je dovoljno direktno za preciznu vožnju, a upkos gumama 225/40 R18 nije neudobno, čak ni u Beogradu.

Foto: Luka Kulundžić

Postoje određene situacije gde KIA zaostaje za „starosedeocima“ u klasi. Te nijanse se, na primer, osete prilikom višestrukog kočenja tokom bržeg tempa, kada KIA pomalo posustaje. Takođe, nedostaje još malo „konja“ i obrtnog momenta da bi KIA uhvatila korak sa najsnažnijima, ako je to uopšte i ideja.  Jer, čini se da je ideja pre svega orijentisana ka ponudi automobila koji je na pola puta između najsnažnijih serijskih verzija i izrazito sportskih izdanja za malobrojnu publiku. I premda će poklonici sportskih kompakata prednost dati performansama, a ne bogatoj serijskoj opremi, treba priznati da u svakodnevici sve to veoma godi – to je ujedno i najjače oružje testiranog modela pro­_ceed GT.

Foto: Luka Kulundžić

Nakon svega navedenog, činjenica je da zbog cene i neformiranog sportskog imidža, KIA sigurno neće imati značajan udeo na tržištu u Srbiji, ali će bez sumnje doprineti da kompletna ponuda izgleda poželjnije i kompletnije nego ikada do sada. Teritorija visokih performansi čini se rezervisanom uglavnom za modele evropskih proizvođača, pa se orijentacija na vrlo brz, ali ne i brutalan sportski automobil, atraktivnog dizajna i sveobuhvatne opreme, čini mudrim potezom.

Foto: Luka Kulundžić

Uroš Popović/TopSpeed

Nastavak na TopSpeed.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TopSpeed.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TopSpeed.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.