Kia Pro_ceed 1,4 16V LX City

Izvor: B92, 20.Jul.2010, 15:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kia Pro_cee'd 1,4 16V LX City

Prilikom nedavnog fejsliftinga, Kia Pro_cee'd je dobila male korekcije na karoseriji i u kabini. Najslabiji benzinski motor je oslabljen, ali je akcenat stavljen na ekonomičnost i ekologiju.



Piše: Ivan Katunac, Izvor: Auto magazin

Kia je nedavno restilizovala svoj populani "evropski" hečbek C segmenta cee'd.

Istovremeno >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je podmlađena i verzija sa troja vrata Pro_cee'd, s tim što prepravke na karoseriji nisu tako obimne kako kod verzije sa petora vrata.

Jedina vidljiva razlika spolja su farovi sa crnom podlogom, koji su do sada bili rezervisani samo za najskuplju verziju.

Ruku na srce, nije ni bilo previše potrebe za promenama. Ovaj hečbek je dobro prihvaćen na tržištima cele Evrope i prodajni uspeh nije izostao.

Kia je vrlo agresivno dizajnirala Pro_cee'd.

Iako je u osnovi klasičan hečbek sa troja vrata, mali zadnji bočni prozori i naglašeni bokovi odaju utisak kao da se radi o kupeu. I danas, nekoliko godina nakon premijere, auto deluje sveže i atraktivno.

Popularan je kod mlađih kupaca, ali i kod porodičnih ljudi, kao drugi auto.

Automobil koji vam predstavljamo ima drugu po redu opremu "LX City", uz koju dolaze i aluminijumski naplaci od 16 inča.

Pro_cee'd je niži za tri centimetra u odnosu na klasični hečbek, a zahvaljujući nepromenjenom međuosovinskom rastojanju, kabina je ostala prostrana. Sa 4,25 metara, spada u sam prosek srednje klase, gotovo je u centimetar ista kao Opel Astre Classic 3, ali je desetak centimetara kraća od Ford Focusa.

Prtljažnik ima zapreminu od 340 litara, što je takođe prosek klase.

Ulazak na zadnju klupu automobila sa troja vrata nikada nije lak i elegantan, a to je naročito izraženo kod niskih automobila poput Pro_cee'da.

Prednja sedišta pružaju odličnu potporu telu u brzim krivinama. Nisu previše tvrda i imaju podešavanje lumbalne potpore, tako da u njima mogu da se sa lakoćom provedu sati i sati na dužem putovanju.

Zadnja klupa je nešto lošija. Ima kratak deo za sedenje i prilično je tvrda.

Višim putnicima će nedostajati prostora za glavu, a za duža putovanja pozadi udobno mogu da se smeste dva odrasla putnika.

Prilikom nedavne restilizacije, najveće promene je pretrpela komandna tabla.

Drugačiji je i točak upravljača, što je dobrodošla promena, pošto nam je prilikom testa prethodne verzije jedna od glavnih zamerki bila loš kvalitet volana.

Sada je odlično anatomski oblikovan i dobro leži u rukama. Napravljen je od kvalitetne kože i plastike, a ima i ukrasni hromirani deo.

Pored izgleda, Kia je Pro_cee'd od svoje "braće" odvojila i karakterom u vožnji.

Amortizeri i opruge su znatno tvrđi nego kod verzije sa petoro vrata, ili karavana. Ipak, restilizovana verzija deluje znatno utegnutije i pitomije od prethodne.

Iako je auto tvrd, prelazak preko udarnih rupa ne izaziva preveliko stresanje i lupanje točkova. Upavljač je vrlo precizan, direktan i prenosi puno informacija o kontaktu točkova sa podlogom.

Auto lako menja pravac, malo se naginje u krivinama i vrlo je poslušan. Kada se pređe limit polako popušta najpre prednjim točkovima, što se lako i intuitivno koriguje.

Automobil koji vam prikazujemo ima najslabiji motor iz ponude. U pitanju je benzinac od 1,4 litra snage 90 "konja".

Ovaj agregat je detaljno prerađen u odnosu na prošlu verziju, kako bi ispunio euro 5 standarde.

Takođe, fabrika je želela da napravi ekonomičniji ulazni model, tako da je dosta detalja usmereno ka smanjenju potrošnje. U odnosu na prethodnu verziju, benzinac je oslabljen za čak 19 konjskih snaga, što je rezultovalo slabijim performansama. Maksimalna brzina iznosi 180 km/h, što je 7 km/h sporije nego ranije, dok je ovom automobilu iz mirovanja za ubrzanje do 100 km/h potrebno 13,0 sekundi, odnosno čak sekundu i po više nego kod prethodnog modela.

Međutim, nije sve crno kao što na prvi pogled deluje. Smanjenje snage je iskorišćeno za "peglanje" krive obrtnog momenta.

Motor sada bolje prima gas i vrlo je elastičan, tako da u ubrzanjima u vožnji deluje mnogo uglađenije i spremnije za saradnju.

Snaga se prenosi preko petostepenog manuelnog menjača koji ima kratku i preciznu ručicu sa dobrom i brzom sinhronizacijom. Prenosni odnosi su vrlo kratki. Na primer, pri 100 km/h u petom stepenu motor se vrti već na 3200 o/min, dok brzinu od 130 km/h razvija pri 4000 o/min.

Na svu sreću, zvučna izolacija je dobra, tako da se buka motora ne čije ni pri najvećim brzinama.

Potrošnja je smanjena u odnosu na prethodnu verziju. Test smo završili sa prosekom od 8,2 litara. U gradu prosek je oko devet litara, dok se na otvorenom kreće između pet i po i osam litara u zavisnosti od vrste puta i stila vožnje.

Kia je još jednom pokazala da pravi automobile koji ni po čemu ne zaostaju za evropskim i japanskim konkurentima, bilo da je u pitanju kvalitet izrade i materijala, bilo da govorimo o vožnji i komforu.

U skladu sa tim je i cena, koja više nije onako ubedljivo niža, kao nekada.

Automobil koji smo vam predstavili košta 12.050 evra. Velika prednost Kie u odnosu na konkurente je garancija od 7 godina ili 150 hiljada kilometara na motor i menjač, odnosno 5 godina ili 150 hiljada kilometara na kompletno vozilo.

Više o paketima opreme i cenama saznajte ovde

Preklapanje sedišta

Kia još uvek nije prepravila svoj sistem za preklapanje prednjih sedišta. Ono se preklopi u napred jednim potezom pomoću ručice na vrhu naslona. Međutim, kada ga vraćate nazad, ako ga samo uhvatite za naslon i povučete, ostaće zaboravljeno u prednjem položaju. Da bi ste seli na njega morate da ga pomerite u nazad ručicim za podešavanje, što je nepotrebno komplikovano.

"Pametni" računar

Putni računar u Pro_cee'du pokazuje standardne parametre, poput prosečne i trenutne potrošnje i pređenog puta. Iznenadili smo se kada smo primetili da se putni računar automatski resetuje svaki put kada skinete čep sa rezervoara za gorivo. Fabrika jeste logično razmišljala, ali ima korisnika koji ipak žele da sami kontrolišu svoje podatke.

Motor

Četiri cilindra redni, postavljen poprečno ispred prednje osovine, četiri ventila po cilindru, dva bregasto vratilo u glavi od lakog metala, elektronski kontrolisano ubrizgavanje goriva, stepen kompresije 10,5:1

Kia Pro_cee'd 1,4 16V LX City zapremina 1396 ccm

prečnik i hod 77,0x74,9 mm

snaga 66 kW(90 KS) pri 6000 o/min

obrtni moment 136 Nm pri 5000 o/min

kočnice ventilirajući diskovi/diskovi

upravljač nazubljena letva,servo

dimenzije (mm)

4250 (dužina) /1790 (širina) /1450 (visina)

međuosovinsko rastojanje 2650 mm

trag točkova 1538/1536 mm

rezervoar 53 l

prtljažnik 340/1300 l

masa 1257 kg

pneumatici 205/55R16

maksimalna brzina 180 km/h

ubrzanje 0-100 km/h 13,0 s

potrošnja

5,1 (otvoreno) / 5,8 (prosečno) / 7,2 (grad) l/100km

Ocena

Za:

Atraktivan dizajn

Elastičan motor

Odlično ponašanje na putu

Protiv:

Sistem za pomeranje prednjih sedišta

Loša preglednost

Kratke brzine

Presuda:

Kia Pro_cee'd donosi svežinu u klasi. Vizuelno i dinamički se prilično razlikuje od drugih modela u "familiji". Atraktivni dizajn i bogata oprema skreću pažnju na ovaj automobil ma gde se pojavili. Umerena cena osnovnih modela i sedmogodišnja garancija čine ceo "paket" vrlo zanimljivim.

Oprema centralna brava sa daljinskom komandom standard

putni računar standard

električno podešavanje retrovizora standard

električni pomerači prozora standard

frontalni i bočni vazdušni jastuci standard

tonirana stakla standard

aluminijumski naplaci standard

radio sa CD-om i USB priključkom standard

manuelni klima uređaj standard

koža na upravljaču standard

imobilajzer standard

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.