KIA Optima Hybrid

Izvor: B92, 26.Nov.2010, 13:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

KIA Optima Hybrid

Korporacija KIA Motors je na salonu automobila u Los Anđelesu premijerno predstavila novu limuzinu Kia Optima u hibridnoj varijanti.



Hibridna Optima ubrzava od 0 - 100 km/h za 9,2 sekunde, a najveća brzina koju postiže je 195 km/h. Kako kažu iz ove kompanije, najveći pomak postignut je na području ekonomičnosti, jer je hibrid "čak 41% štedljiviji u odnosu na uobičajenu Optimu sa 2,4-litarskim >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << DOHC benzinskim motorom".

Hibridna Optima opremljena je paralelnim hibridnim sistemom, jer benzinski motor radi u kombinaciji sa malim električnim motorom i ima pogon na prednji par točkova, a za prenos je zadužen 6-stepeni automatski menjač.

Posebno hidraulično kvačilo omogućava gašenje benzinskog motora tako da Optima može raditi i isključivo sa električnim motorom, npr. do maksimalnih 100 km/h.

Električni motor može delovati i kao rezervni motor (pri ubrzavanju i polaženju uzbrdo) i kao generator, koji puni baterije kada je to potrebno.

Elektro-motor od 30 kW isporučuje 41 KS i 205 Nm obrtnog momenta u rasponu između 0 i 1.400 o./min u električnom modulu, a u kombinaciji sa benzinskim motorom proizvodi 209 KS i ima obrtni moment 265 Nm.

"Hibridna Optima može se pohvaliti činjenicom da je jedini automobil na svetu koji za hlađenje elektro-motora koristi ulje", ističu iz Kije.

Hibrid za svoje delovanje koristi litijum-polimerske baterije, koje su razvijene u saradnji sa korejskim proizvođačem LG Chem. Kako naglašavaju iz ove komapnije, životni vek baterija je "najmanje 10 godina ili 150.000 milja (oko 240.000 km)". Nove baterije teške su 43,6 kg.

Benzinski motor od 2,4 l je za potrebe hibrida dorađen, kao i šestostepeni automatski menjač.

Energetski štedljiva rešenja, koja su našla svoje mesto u novoj Optimi su, pored regenerativnih kočnica, i električni servo volan i električni vazdušni kompresor, koji bi trebalo da omogući efikasniji rad klima uređaja.

Hibridna verzija nudi identičnu serijsku i dodatnu opremu kao i konvencionalna varijanta.

"Zelenu” Kiju karakterišu dve hromirane izduvne cevi, zatamnjena stakla, migavci u bočnim ogledalima i 16-inčne aluminijumske felne sa pneumaticima 205/65 R16. Kao opcija na raspolaganju su i 17-inčne alumijumske felne dimenzija 215/55 R17.

Limuzinu u uobičajenoj varijanti sa 1.7 VGT dizelskim motorom snage 136 KS, šestostepenim manuelnim menjačem i emisijama CO2 od samo 113 g/km možemo u Evropi i na našem tržištu da očekujemo u junu 2011. godine, dok informacije o dolasku hibrida za sada još nema.

Limuzinu sa 2-litarskim benzinskom motorom od 170 KS očekujemo krajem 2011. godine.

Kia Optima Hybrid Benzinski motor 2,4-litarski / 168 KS / 166 KS / 209 Nm

Električni motor 41 KS / 30 kW / 205 Nm

Kombinovani sistem (snaga i obrtni moment) 209 KS / 265 Nm

Težina 1,583 kg

Zapremina prtljažnika 280 litara

Menjač i prenos automatski 6-stepeni

Potrošnja (grad/otvoreno/kombinovano) 6,53 / 5,88 / 6,19 l/100 km

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.