Hyndai - od loše reputacije do vrha auto-industrije

Izvor: N1 televizija, 06.Avg.2016, 22:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Hyndai - od loše reputacije do vrha auto-industrije

Hyndai je južnokorejska kompanija osnovana 1960. godine. Danas, kao deo Hyndai KIA Automotive Group, kompanija ostvaruje stabilan rast, a u poslednjih nekoliko decenija je ostvarila izuzetan uspeh ina evropskom i američkom tržištu.

Proizvodne linije u Ulsanu su konstruisane u skladu sa tadašnjom veličinom kompanije i planovima da proizodni kapacitet bude 1.6 miliona jedinica godišnje.

Osnovana od strane >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << Chung Ju Yunga, rođenog u siromašnoj seoskoj porodici, kompanija Hyundai je ubrzo postala najveći južnokorejski proizvođač automobila.

Preduslovi za osnivanje fabrike automobila su bili izuzetno loši, s obzirom da je većina političara, po završetku korejskog rata, smatrala da je bolje uvoziti automobile nego praviti sopstveni korejski brend.

Pony je bio prvi Hyndai model koji je krenuo u izvoz 1975. godine

Međutim, Yung se pokazao kao veoma pronicljiv čovek, i veliki deo kapitala zarađenog u preduzimačkom biznisu u koji je ušao 1947. godine, preusmerio je u proizvodnju automobila.

Samo nekoliko godina nakon osnivanja, 1968. Hyundai potpisuje ugovor o tehnološkoj saradnji sa kompanijom Ford. Ubrzo nakon dobijanja dozvole za korišćenje Fordovih resursa, Hyundai razvija svoj prvi model – Cortina.

U to vreme, japanski inženjeri su razvili širok spektar modela koji su uglavnom bili namenjeni izvozu širom sveta, a najviše u SAD i Južnu Ameriku.

Odmah nakon ovog modela, sa proizvodnih traka izlazi i Pony, prvi automobil koji je u celosti napravljen u Južnoj Koreji. Ali, dizajn ovog automobila nije bio korejski, već su korišćene linije japanske kompanije Micubiši.

Međutim, granice SAD Hyundai je uspeo da pređe tek 1986.godine, sa modelom Excel. Malolitražni kompaktni automobil ubrzo je postao hit među Amerikancima zbog izuzetno niske cene. Hyndai Excel je u SAD postao toliko popularan da je u prvih 7 meseci prodato čak 100. 000 primeraka.

To je bio poslednji automobil proizveden u Hyundaijevim fabrikama pre prelaska na sopstvenu tehnologiju 1988. godine.

Sonata je automobil koji je označio početak nove ere fabrike iz Ulsana. Uprkos tome što je kompanija preuzela značajne korake u cilju izgradnje jakog brenda, Hyundai je u periodu pre 1988. stekao lošu reputaciju zbog lošeg kvaliteta automobila i učestalih žalbi.

"Bitka do poslednjeg daha"

Početkom 90-ih godina, Hyundai bije bitku života boreći se za opstanak do poslednjeg daha, obraćajući posebnu pažnju na američko tržište.

Do iznenadne promene u ponašanju potrošača dolazi zbog eliminacije svih briga o pouzdanosti automobila uvođenjem garantnog roka od 10 godina samo za automobile kupljene u SAD.

Umesto da se povuče, kompanija je usmerila ogromne investicije u razvoj novih tehnologija.

Do početka novog milenijuma, Hyundai je uspeo da se izdigne i pozicionira kao proizvođač izuzetno kvalitetnih automobila. Prodaja je ponovo skočila, a sa njom i poverenje kupaca.

A obzirom da je mali broj proizvođača mogao da ispuni ovakve uslove, Hyundai je ubrzo uspeo da zauzme svoje mesto među deset najvećih proizvođača automobila na svetu.

Reći čemo samo da trenutno posluje u 193 zemlje sveta!

Prodaja je takođe doprinela rastu brenda, koji je ubrzo zauzeo svoje mesto među sto vrhunskih najskupljih brendova na svetu, a sve je povezano sa ogromnim ulaganjima u razvoj tehnologije i obimnom reklamnom kampanjom.

Nesumnjivo je da je stalna komunikacija sa kupcima jedna od osnovnih karakteristika kompanije Hyundai, a to najbolje pokazuje i logo – stilizovano slovo H, u stvari, predstavlja dva muškarca koji se rukuju.

Nastavak na N1 televizija...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta N1 televizija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta N1 televizija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.