
Izvor: TopSpeed.rs, 09.Sep.2014, 10:48 (ažurirano 02.Apr.2020.)
DIVLJA MAČKA: Jaguar predstavio model XE
Jaguarova gama modela ubrzano se širi, a najnoviji, peti u nizu je model XE, limuzina D segmenta koja bi trebala da konkuriše velikoj nemačkoj “trojci”...
Foto: Jaguar
Nakon što su kupljeni od strane indijskog Tata Motorsa, britanski proizvođači automobila Jaguar, kao i Land Rover, polako se vraćaju na stare staze slave i uspeha, a novi modeli “pljušte” iz godine u godinu. Nakon svega par dana od predstavljanja novog Land Rover Discovery >> Pročitaj celu vest na sajtu TopSpeed.rs << Sport, i Jaguar lansira novi model pod imenom XE.
Foto: Jaguar
Ovaj model predstavlja premijum limuzinu D segmenta, što će reći da su mu glavni rivali BMW Serije 3, Audi A4, kao i Mercedes-Benz C-klase. Baziran je na potpuno novoj platformi, koja ujedno nudi oko 25 milimetara veće međuosovinsko rastojanje u odnosu na nemačku trojku, dok je automobil istovremeno niži za oko 15 mm od direktne konkurencije.
Foto: Jaguar
Dizajnerski gledano, XE predstavlja evoluciju pravca viđenog kod modela XF, sa prepoznatljivim prednjim delom vozila i dugačkim, “padajućim” krovom koji se završava gotovo na samom “repu” automobila. Ono što karakteriše novu Jaguarovu limuzinu jeste i odlična aerodinamika, budući da na točkovima od 17 inča (na raspolaganju su naplatci od 18 do 20 cola), automobil ima koeficijent otpora vazduha od svega 0,26!
Foto: Jaguar
Ipak, ono gde je napravljen najveći napredak jeste sama mehanika, pre svega šasija i podvozje, budući da je automobil izrađen uglavnom od aluminijuma, posebnom tehnikom spajanja zakivkama, što ga ujedno čini najlakšim Jaguarom do sada, ali i najkrućim.
Foto: Jaguar
Takođe, oslanjanje je jedno od najsofisticiranijih na tržištu, sa dvostrukim poprečnim ramenima napred, kao i posebnom verzijom multilinka pozadi, nazvanom Integral Link, koji se uglavnom viđa na automobilima više klase, kao što je XF. Jaguar XE je ujedno i prvi model ovog proizvođača koji koristi električno servo upravljanje, a opremljen je i ASPC sistemom (All Surface Progress Control), koji vozaču omogućava četiri režima podešavanja: Dynamic, Normal, Eco i Winter.
Foto: Jaguar
Najzanimljiviji je Winter mod, budući da pri brzinama od 5 do 30 km/h, vozaču omogućava neku vrstu tempomata koji pomaže pri vožnji na klizavom kolovozu, naročito na uzbrdicama, obezbeđujući veoma preciznu kontrolu gasa i kočnica (čak i nezavisno, leva i desna strana vozila). Kada je reč o motorima, Jaguar je najavio pet agregata, od kojih će dva biti predstavljena na samom startu.
Foto: Jaguar
Prvi je 3,0-litarski V6 sa mehaničkim Roots kompresorom, kojeg koristi i F-type, snage 340 “konja” i 450 Nm, dok je drugi novi 2,0-litarski turbodizel, koji će se naći i u ostalim modelima Jaguarove game, kao i u nekim Land Rover vozilima. Oslobađa 162 KS i 350 Nm, a može se pohvaliti i niskom emisijom CO2 od 99 g/km. Uz agregate se isporučuje ili šestostepena manuelna, ili osmostepena ZF-ova automatska transmisija, dok je nagovešteno da se u nekom verzijama može naći i 9-stepena automatika koju poseduje Range Rover Evoque.
Očekuje se da početna cena Jaguara XE na tržištu EU bude oko 35.000 evra…
Izvor: Jaguar/TopSpeed
Pogledaj vesti o: Jaguar