2010 Jaguar XJ

Izvor: B92, 07.Apr.2010, 11:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

2010 Jaguar XJ

Četvrta generacija otmene britanske limuzine, s perolakom karoserijom od aluminijuma i motorima od 275 do 510 KS pokušaće da pronađe put do kupaca pored etabliranih protivnika iz Nemačke.



Lepo je kad za kumove imate slavnog američkog televizijskog voditelja Jay Lena i australijski topmodel Elle McPherson. A upravo se to dogodilo novoj, četvrtoj generaciji Jaguara XJ, predstavljenoj 9. jula 2009. godine u londonskoj galeriji savremene umetnosti Saatchi.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
Luksuzna engleska limuzina krenula je početkom aprila u borbu protiv etabliranih nemačkih limuzina Audija A8, BMW serije 7 i Mercedesa S, ali i italijanskog Maserati Quattroportea te japanskog Lexusa LS. Da li ima šanse? I te kako!

Jasno je to već na prvi pogled. Po pitanju dizajna, ravan mu je samo Maserati Quattroporte. S razvučenom hromiranom rešetkom hladnjaka, dva duguljasta bi-xenonska svetla i nabreklom haubom spreda podseća na broj manji XF, prvi iz generacije Jaguara za 21. vek.

Ništa manje spektakularan nije ni sa strane, gde poglede privlače hromirani rubovi stakala, nizak krov i sjajnom crnom plastikom prekriveni središnji i zadnji krovni nosači, zbog čega više podseća na kupe, nego na limuzinu dugu čak 5,12 metara.

Najviše iznenađenja, međutim, krije se pozadi, gde s dva duguljasta, uspravna svetla i bez suvišnih detalja izgleda kao dosad nijedan Jaguar.

Jedino za čime ćemo žaliti su dva sjajna, aluminijumska poklopca rezervoara sa prethodnika iz 1968. godine.

Još je lepše u unutrašnjosti od kože, hroma i plemenitog drveta. Pogotovo pozadi, desno, gde vlasnik sedi duboko zavaljen u fotelju od najfinije kože i uživa u muzici iz snažnog hi-fi sistema od 1200 watti sa 20 zvučnika, engleskog specijaliste Bowers & Wilkinsa.

Pogotovo u dužoj verziji L, koja se u Jaguarovim cenovnicima nalazi još od davne 1972. godine, a koja putnicima na zadnjem sedištu donosi dodatnih 13,4 centimetara.

Važan detalj: sa svog mesta vlasnik dobro vidi skalu brzinomera.

Podjednako prijatno vlasnik će se osećati i napred, za upravljačem, gde rukom dodiruje kožom presvučenu instrument-ploču, a podatke o vožnji dobija putem virtualne instrument ploče, kao u novom Mercedesu S.

Ekran prikazuje brzinomer i količinu goriva, ali i čitav niz važnih obaveštenja, poput uputstva s navigacije, stepena prenosa.

Sjajna preglednost.

Zaključak? Unutrašnjost niko ne oblikuje bolje od Jaguara!

Korak dalje je i na dodir osetljiv displej na središnjem grebenu, koji zavisno od ugla gledanja prikazuje dve slike u isto vreme (Dual View).

Na primer, vozač vidi uputstva navigacije, dok suvozač gleda televiziju. To trenutno nudi još samo novi Mercedes S.

Prekidači za podešavanje spoljnih retrovizora preuzeti s Volva jedini su trag gotovo dve decenije života pod okriljem Forda.

Iskreno, nismo puno očekivali od osnovnog 3.0-litarskog dizelaša sa 275 KS. Kakva greška!

Zahvaljujući zastrašujućih 600 Nm obrtnog momenta, šestocilindraš u svakom stepenu prenosa i pri svakom broju obrtaja odlučno reaguje na gas - do stotke jurne za kupeovskih 6,4 sekunde, lakoćom dostiže krajnjih 250 km/h, a zadovoljava se u proseku sa 12 l/100 km.

Više nije ni potrebno. Ili?

Za ljubitelje snagatora dolaze još 5.0-litarski atmosferski V8 sa 385 KS i sa Supersport kompresorom i poštovanja vrednih 510 KS!

Limuzina teška 1,9 tona za neverovatnih 4,9 sekundi hvata stotku, dok međuubrzanje od 80 do 120 km/h traje svega 3 sekunde. Brutalno!

Ovaj Jaguar sa stoičkom mirnoćom upija neravnine i omogućava vrtoglave brzine, zbog čega smo na zavojitim, neravnim putevima severozapadno od Pariza pomislili da smo za upravljačem manjeg modela XF.

Samo se pri dvostrukoj izmeni smera, uprkos milimetarski preciznom i dovoljno osećajnom upravljaču, oseća pozamašnih 1,9 tona težine i 5,12 metara dužine.

Nažalost, XJ na tržištu nema šanse da nadmaši prodaju A8, serije 7 i S-klasu, ali ko se odluči za englesku limuzinu, sasvim sigurno neće pogrešiti. Čak ni s osnovnim XJ 3.0 V6, za 103.702 evra.

Izvor - AutoKlub.hr

Više fotografija otmene britanske "mačke" pogledajte u našoj Galeriji

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.