Od Beograda do Petrovca: Put je dobar, ali pazite se krava

Izvor: Press, 15.Avg.2010, 04:43   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Od Beograda do Petrovca: Put je dobar, ali pazite se krava

Putujući trasom dugom oko 510 kilometara od Beograda do Crnogorskog primorja, Ibarskom magistralom preko Zlatibora i kanjona Morače, uverili smo se da je jedan od naših najopterećenijih pravaca u dobrom stanju. Ipak, treba biti veoma oprezan, pogotovo na Zlatiboru, gde stado krava slobodno šeta magistralom i, naravno, u zloglasnom kanjonu Morače
Špic letnje turističke sezone uveliko traje, a jedan od najopterećenijih putnih pravaca >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << kod nas jeste onaj koji vodi od Beograda do Crnogorskog primorja. Ekipa Pressa napravila je inspekciju glavnih saobraćajnica u obe države. U ovu avanturu krenuli smo sa najnovijim „Hondinim" četvorotočkašem „sivikom", u verziji 1,8-litarskim benzincem, sa motorom snage 140 KS, koji smo za ovu priliku dobili iz firme „Delta automoto".
Na put smo krenuli pretprošlog četvrtka oko šest sati ujutro, pravcem preko Ibarske magistrale, Čačka, Užica, planine Zlatibor, Kokinog Broda, Prijepolja, kanjona Morače, Podgorice do Petrovca na moru, u nameri da onima koji putuju sopstvenim automobilom bar donekle dočaramo stanje na drumu.
Alal vera, putari
Ono što moramo odmah reći jeste da smo maksimalno poštovali saobraćajne propise i ograničenja brzine ka Petrovcu, pa smo ovaj put prešli za 14 sati vožnje! Za razliku od ranijih godina, kada su rupe na ovom putnom pravcu zjapile na svakom ćošku, sada je to sasvim druga priča. Od Beograda pa sve do mora saobraćajnice su dovedene u više nego zadovoljavajuće stanje (sem Kokinog Broda i u međugraničnom prostoru, gde se obavljaju radovi na sanaciji puta).

Iako smo tražili mane na ovoj deonici, nismo mogli da ih pronađemo, ili bar ne one koje bi vredelo pomenuti. Putari su se maksimalno potrudili da asfalt urede, kao i da postave nove saobraćajne znakove.
Prvi „problem" na drumu imali smo na uzvišenju od Užica ka Zlatiboru. Ispred našeg automobila, verovali ili ne, izletele su KRAVE nasred magistrale! Pet minuta su stajale na putu kao da su na pašnjaku, a kada smo ih namolili da se pomere, nastavili smo dalje. Bolje je i ne razmišljati šta bi se desilo kada bi neko u punoj brzini udario u kravu na putu!

Put preko Zlatibora mnogim turistima i šoferima godinama je zadavao silnu glavobolju, naročito potez od Borove glave do Kokinog Broda. Međutim, potpuna rekonstrukcija skoro 16 kilometara puta doprinela je da je sada njime milina voziti. „Lakat krivine" su ispravljene ili dovoljno proširene, a bezbednost je besprekorna.
Pomoć ljubaznih carinika
U Kokinom Brodu su nas sačekali radovi na putu od oko četiri kilometra. Putari na ovoj deonici menjaju asfalt, sređuju potporne zidove... Vidno je postavljena signalizacija, pa šoferi u ovom slučaju treba da obrate pažnju na suženje saobraćajnice. Prašina i sitan kamen na ovom delu puta „zatrpali" su nas na razdaljini od nekoliko kilometara. Od ovih radova pa sve do granice možete staviti „prst u uvo" i putovati opušteno kao na autoputu.

Granica između Srbije i Crne Gore je obična formalnost i uopšte ne treba da vas brine. Policajci sa obe strane od šofera traže samo ličnu kartu, vozačku i saobraćajnu dozvolu. Na srpskoj granici postavljeno je desetak velikih „kontejnera" i nekoliko signalizacionih znakova. Policajci i carinici su ljubazni i komunikativni i u svakom trenutku će vam pomoći ukoliko vam je pomoć potrebna. I trude se da vas što pre propuste. Ono što se od vas očekuje jeste da platite 10 evra ekološku taksu na granici sa Crnom Gorom.
Kanjon svetski sređen
Treća „krizna situacija" na koju smo naišli je u međuganičnom prostoru između Srbije i Crne Gore. Na ovom delu puta saniraju se klizišta i odroni i postavlja se novi put. Kolone koje se formiraju zbog naizmeničnog propuštanja vozila duge su nekoliko stotina metara. Semafori vas blagovremeno upozoravaju kada treba da se zaustavite i propustite vozila iz suprotnog pravca ili obrnuto. Zastoj na ovoj deonici i prethodnoj traje dvadesetak minuta. Budite strpljivi!

Za vožnju u Crnoj Gori državljanima Srbije nije potreban zeleni karton osiguranja, kao ni međunarodna vozačka dozvola. Nije potrebno ni posebno ovlašćenje za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu, već je dovoljno ovlašćenje koje se koristi i u Srbiji - overeno u opštini ili u sudu.

Od graničnog prelaza, preko Bjelog Polja, Mojkovca i Kolašina, pa sve do Podgorice, crnogorske saobraćajnice su odlične i maksimalno uglancane, a vozači sa sigurnošću mogu uživati u vožnji. Kanjon Morače, nadaleko čuven po oštrim krivinama i lošem putu, sređen je od „glave do pete". Putari su se potrudili da na pojedinim mestima put prošire i očiste ga od manjih odrona. Asfalt je besprekoran i možemo vas samo upozoriti da pazite kada pretičete drugo vozilo. Budite oprezni i vozite propisanom brzinom. To vam upravo kažemo zbog toga što smo zbog težeg saobraćanog udesa (preticanje ispred tunela!) u mestu stajali čitavih sat i po vremena u kanjonu Morače. Zato, veliki oprez!

Najveći propust nadležnih u Crnoj Gori zaduženih za saobraćaj ranijih godina bili su svakako stari i oronuli saobraćajni znaci. Oni su danas zamenjeni na mnogim mestima. Ulazak u Podgoricu je na pojedinim mestima lošiji zbog radova na putevima i očekujte manju saobraćajnu gužvu. Sa druge strane Podgorice (put ka moru) pravi se mini autoput, koji će biti završen do kraja ove godine. Nekoliko kružnih tokova, kao i pravac od desetak kilometara dogodine će znatno ubrzati put svim turistima.
Sve pod konac
Prelazak preko Skadarskog jezera je milina i odmor za oči posle napornog putovanja. Nekoliko kilometara dalje nailazimo na tunel „Sozine", koji je za saobraćaj otvoren pre nekoliko godina, a tri puta skraćuje rastojanje između Virpazara i Sutomora. Ukoliko želite da prođete kroz njega, morate izdvojiti 2,5 evra. Ovim putem se deonica od Podgorice do Petrovca prelazi za oko 45 minuta. Tunel izgleda „svetski", a uređen je svim saobraćajnim svetlosnim znacima. Unutrašnjost tunela je impresivna i veoma dobro urađena.

Posle tunela, put do Petrovca na moru je pravi užitak. Zahvaljujući deonicama sa tri trake, na usponima je vožnja mnogo lakša i veoma brža. U Petrovcu je sve sređeno pod konac. Domaćini su se maksimalno potrudili da odmor provedete kao da ste u svojoj zemlji. Ovom prilikom zahvaljujemo agenciji „Argus turs", koja nam je obezbedila smeštaj u ovom crnogorskom gradiću.

Ekipa Pressa je do Petrovca putovala 14 sati poštujući saobraćajna pravila ograničenja brzine. Međutim, u povratku stigli smo u Beograd za samo osam sati, uz malo jači gas i ne gledajući na cajger! Savetujemo vam da polako vozite, poštujete saobraćajne propise i uživate u vožnji i dobroj muzici, jer nekoliko časova sporije vožnje sigurno će vas dovesti do mora i nazad u svoj dom. „Ne brže od života!"

Nastavak na Press...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.