Kobno skretanje ka Bubanj potoku

Izvor: Blic, 26.Jul.2009, 02:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kobno skretanje ka Bubanj potoku

Deonica Ibarske magistrale posle petlje Orlovača, tačnije skretanje ka Bubanj potoku sve češće predstavlja problem vozačima, koji se žale na neadekvatno osvetljeno i obeleženo skretanje. Mnogim vozačima, pogotovo noću, predstavlja problem da ukoliko žele da nastave pravo ka naselju Žarkovo ne završe na 2putu za Bubanj potok.



Naime, put se neposredno pre skretanja ka Nišu sužava, pa od tri trake nastavlja se u dve. Tako krajnja desna traka postaje >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << put za sebe, odnosno skretanje ka Bubanj potoku. Vozači koji treba da nastave put ka Beogradu, moraju da se prestroje u levu, do tada brzu traku – a tada dolazi do sitnih „čukanja" i udaranja.

Kako za „Blic nedelje" potvrđuje Milan Vujanić, profesor sa Saobraćajnog fakulteta skretanje za Bubanj potok na Ibarskoj magistrali nije dobro urađeno, pa zbog toga često dolazi do manjih udesa.

- Ova deonica Ibarske magistrale je primer kako to ne treba da se radi. Samo skretanje nije dobro urađeno jer postoji mali radijus krivine koja prethodi raskrsnici. Put na tom delu jeste dobro obeležen, ali nije vidljivo niti jasno obeleženo skretanje. Takođe, ni signalizacija puta nije dobro urađena, jer se ne razume šta je onaj koji je znak postavio hteo da saopšti vozačima – objašnjava profesor Vujanić i dodaje da je ovaj deo puta, iako je magistralni, obeležen kao da je u pitanju auto-put.

Prema rečima profesora Vujanića, mnogi vozači se zbune kada, u nameri da nastave put ka Beogradu sa tri trake treba da pređu u put s jednom, i to prestrojavanjem u levu stranu. Tako ni ne čudi što su se baš na ovom delu puta, od kada u rad puštena saobraćajnica, dogodile dve teške saobraćajne nezgode, u kojima je jedna osoba izgubila život, a druga teže povređena.

- Zato u cilju povećanja bezbednosti učesnika u saobraćaju na deonici puta M-22, na Ibarskoj magistrali, pripadnici saobraćajne policije obavljaju intenzivnu kontrolu saobraćaja na dolaznom pravcu i sankcionišu prekršaje upravljanja vozilima neprilagođenom brzinom koja je glavni uzročnik saobraćajnih nezgoda – kažu za naš list iz MUP-a.

Za ovaj deo puta i njegovo održavanje nadležno je JP „Putevi Srbije", a kako kažu, ova deonica na Ibarskoj magistrali dobro je obeležena. Na primedbe koje se tiču smanjene vidljivosti noću i brze vožnje, iz ovog preduzeća kažu:

- To ne zavisi od projektantskog rešenja raskrsnice i od izvedenih radova. Naime, noću je svuda smanjena vidljivost, a brzina vozila mora da se prilagodi uslovima na putu i ograničenju brzine propisane zakonom – kažu iz JP „Putevi Srbije" i dodaju da je cela trasa, pa i ova raskrsnica, obeležena prema važećem projektu signalizacije posebno urađenim za ovu deonicu.

Stručnjaci MUP potvrdili ispravnost

U JP „Putevi Srbije" kažu da su svu signalizaciju, pa i onu na raskrsnici, pre puštanja saobraćaja, pregledali stručnjaci MUP.

- Stručnjaci MUP Srbije nisu naveli nikakve primedbe na obeležavanje i signalizaciju raskrsnice, niti na izvedene radove ili projektno rešenje. Trasu je pregledala i Komisija za pregled tehničke ispravnosti, koja takođe nije imala primedbi na signalizaciju u zoni ove raskrsnice – objašnjavaju u ovom preduzeću.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.