Izvor: Blic, 18.Apr.2008, 10:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Slabo ide Harli, ali zato spaček...
Uz vest da fabrika legendarnih motorcikala Harli Dejvidson, zbog slabe prodaje, priprema otpuštanje više stotina radnika i smanjenje proizvodnje za čak dvadesetak hiljada dvotočkaša godišnje, britanski "Indipendent" se ovog petka osvrće na jubilej, kako navodi, "najintelignetnije dizajniranog minimalističkog automobila u istoriji", prenosi BBC na srpskom.
Ove godine u oktobru, naime, navršava se 60 godina >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << od kako je na pariskom salonu automobila 1948. zanemeloj francuskoj javnosti predstavljen prvi model spačeka - automobila koji je kako tada, prvog dana, pa sve do kraja proizvodnje pune četiri decenije kasnije, izgledao kao izvrnuta dečija kolica sa platnenim krovom i "nabudženom" rebrastom haubom spreda.
Međutim, za razliku od beretke i cigareta Žitan - tada takođe francuskih simbola, kojih danas u svakodnevnom životu gotovo da više i nema, piše Indipendent, spaček se do dana današnjeg - možda donekle prevaziđen, ali nikada zaboravljen - i dalje drži rame uz rame sa bagetom i Ajfelovom kulom: pun karaktera, i prepoznatljivo francuski.
Klubovi obožavatelja ovog automobila će, piše Indipendent, tokom čitave godine, širom sveta, održavati "komemorativne" skupove u čast šest decenija ljubavi i poštovanja prema "kišobranu na četiri točka" koji je posleratnoj Francuskoj - takmičeći se sa inostranim rivalima, Folksvagenovom bubom i mini morisom - priredio "trijumfalnu vožnju", sa otvorenim krovom, pri brzini od 60 na sat...