Registracije obaraju cene

Izvor: Blic, 18.Maj.2009, 06:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Registracije obaraju cene

Registracija za moj automobil po novom zakonu sada košta nešto više od 22.000 dinara. Da je noviji i bolji, možda bih je i platio, ali pošto se radi o „ford taunusu" starijem od 20 godina, to mi ne pada na pamet. Ne isplati se. Ja sam ga platio 1.500 nemačkih maraka, i sada bih bio presrećan kada bih uspeo da ga prodam za 500 evra. Toliko mi treba da kupim jedan dobar bicikl, žali se jedan Beograđanin.

Slične >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << priče mogu se čuti u celoj Srbiji. Zatečeni odlukom Vlade o podizanju cena registracije automobila, vlasnici vozila veće kubikaže poslednjih dana se masovno odlučuju na prodaju. To potvrđuje i veliki broj oglasa. Ali, dok se ponuda povećava, tražnje gotovo da nema.

Ovo potvrđuje i Dragan Rodić, vlasnik auto-placa polovnih automobila „Auto Rodić" iz Novog Sada, koji kaže da prodaja polovnih automobila, bez obzira na to što im i u svetu i kod nas cena pada, od početka krize ide loše. A odluka o poskupljenju registracija dodatno će usporiti tržište.

- Sada se najviše traže automobili koji ne prelaze 2.000 kubika, jer je iznos za registraciju do ove kubikaže najprihvatljiviji. Zbog toga vozila od preko 3.000 kubika više niko ne gleda, a i što bi kada za njihovu prateću dokumentaciju sada treba izdvojiti 155.000 dinara. Zbog toga će vlasnici ovih automobila, da bi ih prodali i izvukli koliko-toliko od njihove vrednosti, u narednom periodu biti prinuđeni da im cenu snize i do 50 odsto. Samo tako će potencijalni kupci prihvatiti da ih uzmu. Ukoliko im cena ne padne, kupci će ih i dalje zaobilaziti - kaže Rodić.

Rodić napominje da se ovom auto-placu poslednjih dana javio velik broj ljudi koji mu je ponudio automobil na prodaju jer neće da plaćaju registraciju.

- Pitanje je ko će ih kupovati. Primera radi, mi imamo „ford" iz 1998. godine koji košta 3.500 evra, što znači da taksa koju budući vlasnik treba da plati iznosi koliko pola automobila, što je ludost i čist bezobrazluk onoga ko je doneo ovakvu odluku, jer toliko u Nemačkoj košta ful kasko oprema koja pokriva osiguranje za udes ili krađu - kaže Rodić i dodaje da će vlasnici automobila starijih od 20 godina, zbog novonastale situacije, umesto da ih prodaju, na kraju sami plaćati da ih neko odveze.

Da će visina naknade za registracije dodatno oboriti cene polovnih automobila očekuju i na auto-placu „Rojal Spid" iz Beograda.

- Cene polovnih automobila već su pale za 10-15 odsto, a dodatni pad od oko 15 odsto treba očekivati tokom narednih nekoliko meseci. Do odluke o poskupljenju registracija, ljudi su najviše kupovali „pežoe" 207 i 306, „pasate" i „renoe" - „megan" ili „lagunu" sa euro 3 ili euro 4 motorima. Sada svi traže vozila koji koštaju do 1.900 evra, ali i to je slabo - kaže Nenad Stević, vlasnik „Rojal Spida".

Preregistracija od Srbije pravi deponiju

Stević upozorava da bi se zbog odluke Vlade da se dozvoli preregistracija svih automobila koji su u Srbiju uvezeni do 1. januara 2008. godine, sada mogli pojaviti falsifikati dokumenata i ovlašćenja.

- Uz falsifikovana ovlašćenja obezbediće se dodatan nesmetan uvoz automobila sa euro 3 ili euro 2 motorima, čim će se Srbija pretvoriti u evropski otpad automobila - kaže Stević.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.