Izvor: B92, 29.Dec.2014, 13:55 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Poslednji Ford iz fabrike u Genku
Sa proizvodnjih traka pogona u belgijskom Genku sišao je poslednji automobil pre zvaničnog zatvaranja ove fabrike.
Ford je još 2012. godine saopštio da će zbog smanjenja troškova i reorganizacije poslovanja u Evropi zatvoriti fabriku u Genku.
Do okončanja proizvodnje došlo je krajem decembra 2014, pošto je u belgijskom gradu napravljen poslednji Ford Galaxy.
Za pola veka proizvedeno je oko 14 miliona vozila, a poslednjih godina u tom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << pogonu su se pored modela Galaxy izrađivali i Mondeo i S-MAX.
U fabrici je bilo zaposleno 4.000 radnika, ali procenjuje se da će zbog gašenja proizvodnje biti ugroženo znatno više radnih mesta u regionu.
Studija koju je objavio belgijski Univerzitet u Haseltu pokazuje da će bez posla ostati i do 11.800 radnika čiji posao je bio povezan sa izradom Fordovih automobila u Genku.
U međuvremenu, proizvodnja novih modela preseljena je u Španiju, u Valensiju, gde se sklapa i najnovija generacija Forda Mondeo.
Poslednji napravljeni automobil, na kome su se potpisali radnici fabrike, biće prodat a novac će ići u dobrotvorne svrhe.
"Sve ovo za nas je još uvek nestvarno", kaže 60-godišnji Rudi Beys koji je bio zaposlen u Fordovoj fabrici.
"Mislim da će otrežnjenje stići tek posle praznika", objašnjava Beys i dodaje da ne zna šta će raditi u budućnosti.
Nakon završetka poslednje smene, radnici su otišli kućama, a Ford je zadržao njih nekoliko stotina da u narednim mesecima pomognu oko demontaže fabričke opreme.
U Belgiji trenutno postoje još dva postrojenja u kojima se proizvode automobili - Audijevo u Briselu i kompanije Volvo Cars u Gentu.
Vozili smo novi Ford Mondeo.