
Izvor: Nacionalna klasa, 23.Mar.2016, 11:26 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ford razvio novu tehnologiju za duga svetla
Ford je razvio novu tehnologiju za smanjenje zaslepljenja vozača iz suprotnog smera prilikom korištenja dugih svetala.
Ovaj sistem koristi kameru postavljenu na vetrobran, koja uočava duga i zadnja svetla ostalih vozila na putu, kao i bicikliste, do daljine od 800 metara. Svetlosni snop se skreće da bi se izbeglo pripremeno zaslepljivanje ostalih učesnika u saobraćaju.
Ovu tehnologiju razvio je Fordov globalni >> Pročitaj celu vest na sajtu Nacionalna klasa << inženjerski tim u saradnji sa partnerima. Tehnologija funkcioniše zajedno sa Fordovim adaptivnim LED svetlima i automatskim sistemom dugih svetala.
Jačina svetlosnog snopa prilagođava se u skladu sa brzinom, ambijentalnim svetlom, uglom pod kojim je upravljač, razdaljinom od vozila ispred i aktivacijom brisača vetrobrana. Ovaj sistem za sada je dostupan u modelima S-Max i Galaxy, a biće ponuđen i za SUV model Edge.
"Utvrdili smo da neki vozači toliko brinu da će zaslepeti druge da uopšte ne koriste duga svetla. Fordov snop dugih svetala bez tog efekta može da ukloni opterećenje za vozače i pomogne da se duga svetla maksimalno iskoriste - bez smetnji po ostale učesnike u saobraćaju. Prelazak između nivoa je mekan, a to pomaže vozačevim očima da se brže prilagode količini svetla", izjavio je inženjer iz Fordovog evropskog istraživačkog centra Mihael Koher (Michael Koherr).
Ford radi i na tehnologiji za svetla koja će poboljšati vidljivost na kružnim tokovima, kao i uočavanje znakova "stop" i "prvenstvo prolaza".
Audi koristi sličan sistem, ali bi Fordova verzija mogla da se nađe u automoblima iz cenovno pogodnijeg segmenta.
Nastavak na Nacionalna klasa...