Ford Mondeo Wagon 2,0 TDCi Titanium

Izvor: B92, 11.Maj.2010, 11:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ford Mondeo Wagon 2,0 TDCi Titanium

Ford Mondeo je limuzina više srednje klase koja vrlo uspešno spaja odličan kvalitet izrade, komfor i izuzetne vozne osobine. Paket opreme "titanijum" je izuzetno bogat i donosi elemente koji su do sada bili rezervisani za prestižne automobile.



Piše: Ivan Katunac, Izvor: Auto magazin

Retki su automobili kod kojih je karavan verzija elegantnija od osnovne. Jeste da se ukusi razlikuju, međutim, mnogi se slažu da >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Ford Mondeo karavan izgleda vrlo privlačno, lepše od hečbeka čija je "pozadina" pomalo kockasta.

Verzija Mondea koju vam predstavljamo ima najbogatiji paket opreme "titanijum " i lako se ističe u saobraćaju zbog kozmetičkih dodataka poput sportskih naplataka od čak 18 inča i mnogo hromiranih detalja na karoseriji.

Kabina Mondea je pažljivo dizajnirana i obložena je kvalitetnim materijalima. Nije potrebno naglašavati da je završna obrada na vrhunskom nivou.

Već osnovna verzija Mondea donosi mnogo komfora u svakodnevnoj vožnji, međutim vrhunski opremljen automobil poput ovog donosi potpuno novi nivo uživanja.

Sedišta su presvučena kombinacijom kože i tkanine, svaka komanda je elektrifikovana, audio uređaj koji potpisuje Sony zvuči odlično, a instrument tablom dominira veliki kolor dispej pomoću kog podešavate sve parametre rada automobila, počev od načina paljenja svetala, jedinica u kojim se izražavaju vrednosti bord kompjutera, pa sve do načina rada centralne brave. Impresivno!

Okruženje u kabini je poznato iz Fordova, pomalo nemački tamno i sa prilično tvrdim sedištima, ali uz vrhunsku ergonomiju.

Zadnja klupa nudi obilje prostora za tri odrasla putnika, a prtljažnik od 555 litara sa ravnim zidovima je dovoljan i za najzahtevnija porodična ili poslovna putovanja.

Karakteristika u kojoj Ford nije pogrešio već decenijama je ponašanje automobila u vožnji, odnosno "hendling".

Ogibljenje je prilično tvrdo, ali ne i sportski oštro, tako da je Mondeo prilično udoban. Smetaju mu jedino kratke i vrlo oštre neravnine, kada se pomalo stresa zbog izrazito niskoprofilnih "osamnaestica".

Upravljač je prilično direktan i nudi jedan od najboljih osećaja u ovoj klasi. Teška limuzina vrlo agilno menja pravac i precizno prati zadatu putanju.

Dinamika vožnje je među najboljima, ako ne i najbolja u klasi, što cene svi vozači koji vole nešto agresivniju vožnju.

Uz ovakav karavan odlično se slaže turbo dizel zapremine dva litra koji razvija 140 konjskih snaga i maksimalni obrtni moment od 320 Nm pri 1750 o/min.

Za razliku od prvih verzija ovog motora u prethodnom Mondeu, ovaj dizelaš je vrlo elstičan i pun snage.

U maniru najboljih, prilikom opuštene vožnje je miran, tih i dopušta ležerno menjanje brzina, a ako ga "podbodete", reagovaće gotovo bez kašnjenja i zahvaljujući velikom obrtnom momentu, poteraće veliki karavan vrlo hitro.

Preticanja su laka i munjevita, tako da je Mondeo lak za vožnju i opušten tokom dugih putovanja.

Potrošnja goriva je prijatno mala. Test vožnju smo završili sa prosekom od 7,5 litara, na otvorenom može da bude i preko litar manja, dok u gradu nikada ne prelazi devet litara.

Ford Mondeo karavan je sigurno jedan od tri najbolja automobila u klasi, a na kom se od ta tri mesta nalazi odlučuje samo lični afinitet.

Prilikom izbora veliki adut mu je povoljna cena. Ovako bogato opremljena verzija sa turbo dizelom košta od 28.880 evra.

Informišite se o cenama za Ford Mondeo ovde

Za čitaoce kojima brojke na ekranu puno znače:

Ford Mondeo karavan 2,0 TDCi titanijum

zapremina 1997 ccm

snaga 103 kW (140 KS) pri 4000 o/min

obrtni moment 320 Nm pri 1750 o/min

pogon na prednjim točkovima, šestostepeni manuelni menjač

oslanjanje nazad mekferson, spiralne opruge, teleskopski amortizeri

oslanjanje nazad multilink osovina, spiralne opruge, teleskopski amortizeri

dimenzije(mm) 4830/1885/1545

međuosovinsko rastojanje (mm) 2850

prtljažnik (l) 555/1745

masa (kg) 1500 kg

pneumatici 235/40 R 18

maksimalna brzina 205 km/h

ubrzanje 0-100 km/h 9,8 s

prosečna potrošnja (l/100 km) 4,9/5,9/7,6

Više fotografija modela Ford Mondeo Wagon pogledajte u našoj Galeriji

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.