Vlada usvojila ugovor sa Fijatom

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 28.Sep.2008, 11:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vlada usvojila ugovor sa "Fijatom"

BEOGRAD - Vlada Srbije usvojila je danas dokumenta neophodna za potpisivanje ugovora o ulaganjima italijanskog "Fijata" u kragujevačku "Zastavu", rečeno je u Vladi.

Vlada je dokumenta usvojila na vanrednoj sednici, a potpisivanje ugovora sa "Fijatom" zakazano je za sutra u Beogradu.

Ugovor Republike Srbije i italijanskog proizvođača automobila o strateškoj saradnji i zajedničkim ulaganjima, biće potpisan u prisustvu najviših srpskih >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << i italijanskih zvaničnika.

Taj ugovor, kao i Memorandum o razumevanju sa "Ivekom", potpisaće potpredsednik Vlade i ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i predsednik Fijat-grupe Serđo Markione, a prisustvovaće predsednik i premijer Srbije Boris Tadić i Mirko Cvetković i ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić.

U ime Vlade Italije, svečanosti će prisustvovati ministar inostranih poslova Franko Fratini, saopštila je vladina Kancelarija za saradnju s medijima.

Kako je nedavno rečeno u srpskoj vladi, razlog za održavanje vanredne sednice u nedelju, iako se inače održava svakog četvrtka, jeste taj što je predviđeno da se 29. septembra potpiše ugovor ne samo za stateško partnerstvo FIAT-a i države Srbije u kragujevačkoj "Zastavi", već i dokumenta o ulaganjima italijanskog "Iveka" (kompanija u sastavu FIAT-a) u fabriku "Zastava kamioni".

Do potpisivanja ugovora o strateškom partnerstvu potrebno je i da država svoj kapital, koji već ima u "Zastavi", ozvaniči kao svoje vlasništvo.

Vlada Srbije je na današnjoj vanrednoj sednici donela zaključak o potrebi uspostavljanja strateškog partnerstva u oblasti automobilske industrije u Republici Srbiji, jednoglasno usvojivši i tekst Predloga ugovora o zajedničkom ulaganju Republike Srbije i Fijat grupe (FIAT Group Automobiles). Predlogom ugovora se osniva Zajedničko društvo u kome će "Fijat", kao strateški partner, imati većinsko vlasništvo od 67 odsto, dok će Republika Srbija biti manjinski vlasnik sa 33 odsto.

Posle potpisivanja ugovora u Beogradu Dinkić i Markione sa delegacijom, otputovaće u Kragujevac, gde će obići fabriku "Zastava" i održati radni sastanak sa gradonačelnikom Veroljubom Stevanovićem, a nakon toga predviđena je i konferencija za novinare.

Rešenje za deficit u spoljnoj trgovini?

Dinkić je "Glasu Amerike" rekao da će to svakako biti najveći ugovor koji Srbija potpisuje u oblasti industrijskog razvoja, jer ukupna investicija Fijata, Iveka i Manjeti Marelija (tri kompanije koje učestvuju u ovom projektu za sada) biće preko milijardu evra i 5.000 novih radnih mesta.

"To do sada nije viđeno, posebno ne u automobilskoj industriji u Srbiji," rekao je potpredsednik Vlade, koji je naglasio i da je veoma važno što Srbija učestvuje u zajedničkom ulaganju.

Prema Dinkićevim rečima, "još veća dobit će se desiti 2010 - 2011. godine, kada bude dostignut planirani obim proizvodnje od oko 200.000 automobila godišnje, jer će onda Srbija, samo po osnovu ove investicije, izvoziti (proizvode vredne) milijardu evra," i to u situaciji kada je zemlji trenutno najveći makroekonomski problem deficit u spoljnoj trgovini.

"Srbija će postati veliki izvoznik automobila, a 98 odsto proizvodnje će se izvoziti u Evropsku uniju," zaključio je Dinkić.

Potpisivanje ugovora sa "Fijatom" znači da "Zastava" postaje svetski proizvođač automobila, čemu su se svi u fabrici nadali i čemu su težili protekih osam godina, izjavio je generalni direktor "Zastava grupe" Zoran Radojević.

"Dočekali smo da u Zastavu i Kragujevac dođe afirmisani proizvođač automobila, što je inicijalna kapisla i veliki podstrek za dalji razvoj srpske industrije", rekao je Radojević.

Sudbina zaposlenih neizvesna

Predsednik Samostalnog sindikata u toj fabrici Zastava automobili Zoran Mihajlović izjavio je Tanjugu da radnici fabrike očekuju da će, nakon potpisivanja ugovora o strateškoj saradnji države Srbije i Fijata, konačno saznati i kakva će biti njihova sudbina.

On je dodao da je u Kragujevcu sutra predviđen sastanak predstavnika rukovodstva Fijata, Grada i predstavnika sindikata i da će to, možda, biti prilika i da se nešto više kaže o zaposlenima u Zastavi.

Radnike i Sindikat, kako je rekao, najviše plaši to što se ne zna koje modele automobila će Fijat u Zastavi proizvoditi i u kolikim serijama, koliko radnika će im za taj posao biti potrebno, kao i da li će im biti dovoljni radnici Zastave ili će primati neke nove, a stare otpuštati.

Do kraja godine proizvodnja novog modela

Fijat namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. počne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, što će, prema pisanju domaće štampe, najverovatnije biti redizajnirani "fića", odnosno "fijat 500", a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje.

U drugoj fazi, do kraja 2010. godine, Fijat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela B klase (najverovatnije "fijat grande punto"), čime bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" porasla na 300.000 vozila godišnje, što je mnogo više od rekordne 1989. godine, kada je u "Zastavi" proizvedeno preko 220.000 vozila.

Srbija se obavezala da Fijatu omogući dodatne podsticaje u narednih 10 godina - znatno poresko oslobođenje, obezbeđivanje infrastrukture i besplatno zemljište za proširenje kapaciteta, oslobađanje od lokalnih poreza i taksi, kao i davanje statusa slobodne carinske zone Kragujevcu.

Kragujevačka "Zastava" je od osnivanja do danas proizvela više od 4,1 milion vozila, od čega je oko 650.000 izvezla u 76 zemalja sveta.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.