Verovali ili ne – „punto”

Izvor: Politika, 30.Mar.2009, 23:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Verovali ili ne – „punto”

Prvi kragujevački „punto klasik” juče sišao sa fabričke linije, a najavljene investicije u novi model odložene za kraj 2010. godine

Kragujevac – Posle niza peripetija oko početka montaže vozila, sa „Zastavine" robotizovane linije juče je, oko 14 sati, sišao prvi „punto" sa logom „ >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Fijata". Protekle nedelje, u pogonima kragujevačke fabrike montirano je 35 automobila marke „punto klasik", što je zvaničan naziv ovog modela koji je do novembra prošle godine sklapan pod imenom „zastava 10".

Na montažnoj liniji juče je bilo postavljeno 350 školjki, odnosno karoserijskih delova pristiglih iz Italije, a plan zajedničke ekipe domaćih i „Fijatovih" inženjera je da se do sredine aprila u pogonima „Zastave" dnevno montira sto vozila. Do kraja maja u kragujevačkoj fabrici trebalo bi da bude sklopljeno oko tri hiljade automobila, a konačan cilj je da se obezbedi dovoljno vozila za svih 19.000 prijavljenih kupaca.

– Obim montaže će se uvećavati kako vreme bude odmicalo, a naš cilj je da niko od prijavljenih kupaca ne ostane bez vozila – izjavio je Zoran Bogdanović, direktor „Zastave auto", preduzeća osnovanog za montažu „zastave 10" i „punta klasik".

Prema Bogdanovićevim rečima, uvođenje druge smene u montažni proces zavisi od procene „Fijatovih" stručnjaka, koji kontrolišu kvalitet vozila u skladu sa svetskim standardima.

– „Lakirnica" je i dalje usko grlo, ali sve činimo da i taj pogon uskladimo sa standardima koje nameće serijska montaža vozila. U svim ostalim segmentima u potpunosti smo ovladali procesom – naglasio je Bogdanović.

Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe „Zastava vozila", „punto klasik" se montira bez problema, pošto su i radnici spremno dočekali dolazak „Fijata".

Novinarima se juče prvi put obratio i Đovani de Filipis, direktor srpsko-italijanskog preduzeća „Fijat automobili Srbija". On je rekao da je zadovoljan do sada ostvarenim stepenom i kvalitetom montaže vozila i naglasio da će do kraja godine biti proizveden dovoljan broj „punta klasik" za sve zainteresovane kupce. Eventualno veći obim montaže će, kako je napomenuo, regulisati „zahtevi tržišta".

– Zadovoljan sam postignutim i mi ne odustajemo od plana. „Fijat" ostaje u Srbiji i Kragujevcu, a sve ostalo zavisi od tržišta – izjavio je De Filipis, naglašavajući da je „Zastava" deo globalne „Fijatove" mreže.

I pored svih optimističkih poruka koje su juče upućene javnosti, novinari su bili uskraćeni za odgovor u vezi sa uplatom 200 miliona evra, koje „Fijat" treba da unese u novo preduzeće kao svoj osnivački ulog. Rok za uplatu tih sredstava ističe 31. marta.

– Investicije jesu odložene, ali od njih niko ne odustaje. I „Fijat" i mi razmišljamo samo u smeru kako da ugovor realizujemo onako kako je planirano – izjavio je Aleksandar Ljubić, direktor Centra za restrukturisanje pri Agenciji za privatizaciju.

Prema njegovim rečima, sve investicije „Fijata" u novo preduzeće vezane su za novi model „A" klase, koji bi u „Zastavu" trebalo da stigne pred kraj 2010, umesto, kako je ranije najavljeno, početkom naredne godine. U izjavi za medije, Ljubić je napomenuo da „o sankcijama ili penalima zbog pomeranja nekih rokova niko ne razmišlja", pošto su i „Fijat" i država Srbija „saglasni i spremni da realizuju potpisani ugovor".

B. Kartalović

[objavljeno: 31/03/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.