TEST Abarth 500C: Terapeut za gradske gužve

Izvor: TopSpeed.rs, 21.Sep.2014, 04:47   (ažurirano 02.Apr.2020.)

TEST Abarth 500C: Terapeut za gradske gužve

Provokativno dizajniran, Fiat 500C sa 160 “konja pravi je izbor za vožnju po ulicama Beograda. Kompaktan, ali izuzetno brz, Abarth je do detalja usavršio ono što najbolje zna – kako da napravi gradski sportski automobil!

Foto: Mihajlo Todorović

Ako pripadate generaciji koja sa nostalgijom pamti “abartovane“ FIAT automobile, onda je i ovaj tekst, pored onog o originalnom Abarthu 695, definitivno “poslastica” koja je za čuvanje, odnosno >> Pročitaj celu vest na sajtu TopSpeed.rs << “snimanje”! Na zahtev čitalaca, i uz nesebičnu pomoć prijatelja redakcije, imali smo ekskluzivnu priliku da spojimo veliki original u prvoklasnom stanju, kao i najnovije izdanje sa znakom škorpije.

Foto: Mihajlo Todorović

Testiranje Abarta 500C savršeno se uklopilo u prve sunčane dane i period nakon višenedeljnih kiša. Jer, reč je o gradskom sportskom automobilu koji maksimalno uživanje pruža upravo tokom letnjih temperatura, kada se krov otvori, a jedina muzika postaje zvuk motora od 160 „konja“…

Foto: Mihajlo Todorović

Iako je nestrpljenje raslo već nakon najave da ćemo se naći za volanom jednog Abartha, prvi susret odložio je zadovoljstvo i trenutak startovanja motora, jer je Abarth 500C jedan od retkih automobila koje je danas moguće kupiti, a da poseduju ono, „nešto“. Upravo ta odrednica, ono je što pravi razliku i omogućava Abarthu kultni status koji decenijama održava u Evropi.

Foto: Mihajlo Todorović

Beli 500C označio je povratak u dane detinjstva, kada je radoznalost bilo nemoguće kontrolisati… Pravili smo „krugove“ oko Abartha, zagledali detalje, jednostavno uživali. Jer je Abarth 500C automobil koji nije potreba, već želja. A ta želja je jaka! Nije praktičan, nije ekonomičan, nije pristupačan, ali upravo zbog svega toga, želi ga većina ljubitelja automobila.

Foto: Mihajlo Todorović

Sam dizajn diskretno je evoluirao tokom godina, da čak i nezainteresovani prolaznik može da prepozna „gene“ legendarnog „Fiće“. Svako poređenje se to i zaustavlja, jer je osim vanvremenske siluete, Abarth bio i ostao automobil za sebe. Kao i nekada, kada je Carlo Abarth započeo posao stručnih i pedantnih prerada, 500C izuzetno je atraktivan i poželjan automobil.

Foto: Mihajlo Todorović

Moderna bela boja sa perla efektom mu pristaje savršeno, a sportski šarm naglašavaju bočne grafike vatreno crvene nijanse. Ništa manje pažnje u stanju su da privuku i aluminijumske “5 Petal White” felne (17 inča), lakirane belom bojom. Napred dominiraju masivni branici sa prorezima, dok su nam, posmatrajući zadnji deo, osmeh izmamile dve cevi izduvnog sistema.

Foto: Mihajlo Todorović

Kao dodatni podsetnik da je reč o automobilu bogate istorije, na bokovima, u neposrednoj blizini hromiranih rukohvata, nalazi se estetski detalj amblema sa trobojkom Italije. To je ujedno i najbolja najava atmosfere u enterijeru, koji zaslužuje najvišu ocenu. Gledano iznutra, 500C predstavlja veštu kombinaciju tradicionalnog i savremenog.

Foto: Mihajlo Todorović

Budući da Abarth ne krije vezu sa prošlim vremenim, retro stil prisutan je u velikoj meri, pa će ljubitelji digitalnih instrumenata i ekrana osetljivih na dodir definitivno potražiti alternativu. To ujedno znači da su potencijalni kupci brenda Abarth vozači koji čuvaju automobilsko nasleđe i znaju zbog čeka je „cajger“ izdvojen ispred vozača, sa duplom skalom – obrtaja i brzinomera. Jednostavno, sve podseća na ono kako je bilo nekada, mada nije identično…

Foto: Mihajlo Todorović

Novo je i drugačije, svakako bolje i sasvim u skladu sa imidžom koji 500C garantuje. Ergonomija je dobra, kvalitet upotrebljenih materijala nije na nivou potencijalnog konkurenta MINI Cooper S, ali to mnogima neće smetati, iako je reč o pravom “lifestyle” automobilu. Ipak, tu definitivno postoji mogućnost unapređenja.

Foto: Mihajlo Todorović

Da je razlika u poređenju sa standardnom verzijom kompanije FIAT i više nego izražena, potvrđuju mnogobrojne kožne površine i posvećenost sportskim detaljima. Sedišta su nas na prvi pogled, oblikom neodoljivo podsetila na rešenje viđeno, ni manje, ni više, nego kod klasika kompanije Porsche, modela 911 generacije 964. Ostaje žal za crvenom bojom kože, koja bi po našem mišljenju, savršeno pristajala karakteru testiranog Abartha.

Foto: Mihajlo Todorović

Ta forma sa karakterističnim delom koji je podrška za vrat i glavu, svakako je odlično rešenje. Ipak, bočna podrška mogla bi biti naglašenija, jer je reč o automobilu male mase i velike snage. Kada smo kod snage, Abarth 500C je, za razliku od čuvenog originala, motor pozicionirao isped vozača. Mi smo na raspolaganju imali najsnažniju serijsku verziju turbo motora sa 160 „konja“.

Foto: Mihajlo Todorović

Relativno skromna zapremina od 1.368 „kubika“ zahvaljujući T-Jet 16V tehnologiji, i više je nego dovoljna da ubrzanjima opravda poreklo i nasleđe. Do 100 km/h, atraktivni kabriolet stiže za 7,6 sekundi, dok je maksimalna brzina 209 km/h. Istina, postoje danas kompaktni „trkači“ boljih performansi, sa manjom kataloškom cenom, ali Abarthova magija je kompletan utisak.

Foto: Mihajlo Todorović

Po gradu, napredna Competizione automatika se pokazala sasvim na visini zadatka, ali smo prilikom sportske vožnje, često korisitili ručice iza upravljača, u pravom Ferrari stilu. Ujedno, moguće je izabrati i zvučni mod „Sport“, kada prelazi ostaju duže angažovani, odnosno vrše se u višem režimu rada, kada se neminovno „budi“ i elektronska blokada, na 5.500 obrtaja.

Foto: Mihajlo Todorović

Kao utisak izdvajamo da se, po oduzimanju gasa, čuje tipično sportsko oglašavanje. Sa malim međuosovinskim rastojanjem, spuštenom karoserijom i niskoprofilnim pneumaticima, sportska šasija se u krivinama niti uvija, niti naginje, pa je pravo zadovoljstvo voziti u visokom ritmu. Zabava je zaista velika, jer Abarth prosto mami da se gas dodaje u svakom mogućem trenutku, kada zvuk nagrađuje vozača i prolaznike.

Foto: Mihajlo Todorović

Za kompletan utisak, vozač uvek može da računa na izuzetno snažne i pouzdane kočnice, pa 500C uz preciznu i direktnu promenu pravca, neodoljivo podseća na vožnju kartinga, ali svakodnevnu! A, to je osećaj koji svi volimo, zar ne?

Uroš Popović/TopSpeed
Pogledaj vesti o: Fiat

Nastavak na TopSpeed.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TopSpeed.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TopSpeed.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.