Izvor: Piplmetar.rs, 10.Dec.2023, 10:30

Stellantis polaže veliku nadu u zamenjive baterije za električna vozila, prvi je Fiat 500e

Stellantis je postigao sporazum sa kompanijom Ample, koja ima sedište u Kaliforniji i bavi se zamenskim baterijama za električna vozila, kako bi napajala flotu deljenih vozila Fiat 500e u Španiji. Međutim, kompanija kaže da bi sporazum mogao da se proširi da obuhvati i električna vozila u ličnom vlasništvu, kako u Evropi, tako i u SAD.
Postajući ovim potezom jedan od prvih zapadnih proizvođača automobila >> Pročitaj celu vest na sajtu Piplmetar.rs << koji prihvata tehnologiju zamene baterija, Stellantis se kladi da će infrastruktura punjenja električnih vozila u Evropi i SAD ostati prepreka usvajanju u bliskoj budućnosti, što zahteva druga rešenja. Zamena baterija teoretski može pomoći vlasnicima električnih vozila da u što kraćem roku nastave dalje svoj put, bez dugog čekanja na punjenje.
Stellantis će sarađivati sa kompanijom Ample kako bi lansirao sistem zamene baterija za flotu vozila Fiat 500e kao deo usluge deljenja električnih automobila putem svoje podružnice Free2move. Usluga će prvo biti dostupna u Madridu 2024. godine. Ample već ima četiri stanice u radu u gradu i planira da izgradi još devet stanica u narednim mesecima.
Stellantis će morati da instalira modularne baterije u Fiat 500e Zamena baterija za električna vozila popularna je u Kini, ali još uvek nije dobila značajnu podršku u drugim zemljama. Bilo je nekoliko pokušaja izgradnje sistema zamene u SAD-u, najpoznatije od strane Tesle pre pet godina, ali bez velikog uspeha.
Stellantis će morati da instalira modularne baterije u Fiat 500e kako bi bile kompatibilne sa sistemom zamene baterija kompanije Ample, prenosi The Verge. Proces funkcioniše tako što vozilo ulazi u stanicu, gde se malo podigne. Roboti Ample-a uklanjaju ispražnjenu bateriju ispod vozila, zamenjuju je potpuno napunjenom, a zatim spuštaju vozilo. Kompanija tvrdi da ceo proces može trajati svega pet minuta.
Naš sistem zna koliko baterija ima Fiat 500e, zna kako da izvuče svaki od tih modula i vrati ih u istom rasporedu“, rekao je Khaled Hassounah, izvršni direktor kompanije Ample, na brifingu za medije.

Fiat Srbija
Početak sa malom flotom deljenih vozila u jednom gradu pomoći će Stellantisu da vidi koliko dobro funkcioniše Ample sistem i da li ga može proširiti na nov tržišta i uključiti u njega i privatna vozila. Ako se kompanija odluči da proširi partnerstvo sa Ample, Fiat 500e će verovatno biti prvo vozilo koje podržava ovu tehnologiju, rekao je Ricardo Stamatti, viši potpredsednik za punjenje i energetiku u Stellantisu.
“Do 2030. godine cilj je elektrifikacija sveta i donošenje mobilnosti za sve”, rekao je Stamatti. “Ovo to ubrzava. To je katalizator.”
Kupci vozila koja su kompatibilna sa sistemom zamene baterija Ample jednostavno bi se pretplatili na bateriju, otvarajući mogućnost za novi izvor prihoda za Stellantis. “Verujemo da je ovo zapravo infrastrukturni projekat koji može i hoće nastaviti da se razvija”, dodao je Stamatti.
U Severnoj Americi, za razliku od Kine, električna vozila još uvek čine mali procenat ukupne prodaje vozila. Priključna vozila čine više od četvrtine svih prodatih vozila u Kini, dok su u SAD-u još uvek ispod 10 posto. Zbog toga ekonomika zamene baterija za električna vozila za sada nije baš uspela u SAD-u.
Još jedan izazov je nedostatak standardizacije baterija. Svaki proizvođač automobila koristi drugačiju vrstu paketa i različite hemije. Stanice Ample-a mogu zameniti samo svoje modularne baterije, ali kompanija tvrdi da su ove baterije kompatibilne sa bilo kojim električnim vozilom. Modularne baterije konfigurisane su na adapteru koji je zamena za originalnu bateriju električnog vozila.
Hassounah je rekao da to ne bi zahtevalo “ponovni inženjering samog vozila“. Kompaniji je nedavno odobreno 15 miliona dolara od države Kalifornije kako bi izgradila fabriku za proizvodnju zamenjivih baterija.
Stellantis smatra da je budućnost svetla, kada je brza zamena baterija u pitanju, ali je Stamatti rekao da “đavo leži u detaljima“. Šta je time mislio,ostaje da vidimo.
Opširnije
Izvor: Benchmark.rs

Nastavak na Piplmetar.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Detroit pokreće prvo bežično punjenje u SAD-u

Izvor: AutoBlog, 10.Dec.2023

Detroit pokreće tehnologiju koja bi mogla da puni električna vozila dok su u pokretu ili dok su parkirana preko ugrađenih indukcionih namotaja. Ako može telefon da se puni bežično, zašto ne bi moglo električno vozilo. U Detroitu se pokreće prvi bežični sistem punjenja. Reč je o pilot projektu...

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Piplmetar.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Piplmetar.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.