Sa dolaskom „Fijata“ 30.000 radnih mesta

Izvor: Blic, 07.Jul.2008, 09:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sa dolaskom „Fijata“ 30.000 radnih mesta

KRAGUJEVAC - Najava iz poslovodstva „Zastave", koju su potvrdili i čelnici Kragujevca, da će ugovor između domaće automobilske industrije i „Fijata" biti potpisan do kraja jula, ohrabrila je privrednike koji su nekada bili vezani za proizvodnju delova za domaće automobile. Dok je više od 130 eksperata iz Italije tokom proteklih meseci obilazilo pogone „Zastave", mnogi od 1.700 kooperanata „Fijata" nisu >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << gubili vreme, već su posetili ostale fabrike širom Srbije koje mogu da prave delove za vozila.

Ako se, kako su najavili ministar ekonomije Mlađan Dinkić i direktor grupe „Zastava vozila" Zoran Radojević, sklopi ugovor sa „Fijatom", očekuju se ulaganja od 700 miliona evra u naredne tri godine, kao i upošljavanje 10.000 radnika u Kragujevcu. U kooperaciji će, kako se predviđa, biti mesta za još 20.000 novih radnika. Mnogi pogoni u Šumadiji vide svoju šansu upravo kroz saradnju sa „Fijatom".

- Radimo delove za sedišta koji se ugrađuju u „opel", „golf", „reno" i „pežo". Predstavnici „Fijata" su obišli fabriku i dali nam najviše ocene. Spremni smo za „Fijat", a ako se proizvodnja u Kragujevcu podigne na 300.000 automobila godišnje, uposlićemo još 500 radnika - kaže Milija Sekulić, direktor „Zastava tapacirnice".

Svoju šansu u dolasku „Fijata" vide i menadžeri kompanije „Grah automotive", koja je otvorila svoj pogon u Batočini kod Kragujevca. Kako tvrdi direktor Aleksandar Zlatić, već se radi po najvišim standardima pa pitanje kvaliteta neće morati da se postavlja.

- Nama odgovara svako novo tržište. Već proizvodimo delove koji se ugrađuju u „mercedes" i druga vozila najviše klase. Imamo 230 radnika, a do kraja godine će ih, zbog sve većeg posla, biti oko 300 - kaže Zlatić.

Privatnici koji u Italiji prave delove za vozila „Fijat" posetili su i fabriku „21. oktobar" koja je nekada poslovala u okviru grupe „Zastava".

- U automobilskoj industriji praksa je da se svi kooperanti nalaze u krugu od najviše 100 kilometara od matične fabrike u kojoj se vozila sklapaju. Imamo tradiciju, mašine, prostor i 460 radnika. Imamo najave od pojedinih preduzeća iz Italije da žele da kupe našu fabriku. To bi bilo najbolje rešenje, jer „Fijat" donosi posao i tržište - kaže direktor Goran Stojković.

U posao sa „Fijatom" planira da se uključi i vlasnik livnice „034" Jovan Aleksić, koji već ima ugovore sa francuskim proizvođačima auto-delova.

- Odlivke od specijalnih legura šaljemo firmi „Lebelijer", koja radi za „Sitroen", „Pežo" i „Reno". Ako se „Fijat" vrati u Kragujevac, i preuzme domaću auto-industriju, uposlićemo za godinu dana još 150 radnika - tvrdi Aleksić.

Montaža „fiće"

Ukoliko se odluči da investira novac u Kragujevac, „Fijat" će razmatraju mogućnosti preseljenja opreme i tehnologije za montažu „fijata 500", odnosno novog „fiće", iz Poljske, kao i da se u centar Šumadije preseli proizvoidnja „grande punta". Menadžeri „Fijata" planiraju i da u Kragujevcu montiraju potpuno novi model malog gradskog automobila, koji na tržište treba da izađe sledeće godine.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.