Sa Fijatom“ milijarda evra

Izvor: Glas javnosti, 29.Sep.2008, 09:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sa "Fijatom“ milijarda evra

BEOGRAD - U Beogradu će danas biti potpisan ugovor „Fijata“ i države Srbije o zajedničkom ulaganju u kragujevačku „Zastavu“, koji će omogućiti investicije iz Italije od preko milijardu evra i otvaranje 5.000 novih radnih mesta u našoj zemlji. Kada bude dostignut planirani obim proizvodnje od oko 200.000 automobila godišnje u kragujevačkoj „Zastavi“, u periodu od 2010. do 2011. godine, Srbija će izvoziti vozila i delove u vrednosti od milijardu evra godišnje, prenosi Tanjug.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << />
„To će svakako biti najveći ugovor koji Srbija potpisuje u oblasti industrijskog razvoja, jer će ukupna investicija „Fijata“, „Iveka“ i „Manjeti Marelija“ - tri kompanije koje učestvuju u ovom projektu, premašiti milijardu evra“, ocenio je ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić.

Stiže i „Iveko“

Ugovorom je predviđeno da se godišnja proizvodnja automobila u „Zastavi“ u narednih nekoliko godina poveća sa sadašnjih 12.000 na 300.000. Prema Memorandumu o razumevanju, koji je potpisan 30. aprila ove godine u Beogradu, ukupan iznos investicija „Fijata“ u prvoj fazi projekta biće oko 700 miliona evra, a Srbija će u periodu od četiri budžetske godine uložiti dodatnih 100 miliona evra. Kako je juče saopšteno iz vlade posle vanredne sednice na kojoj su usvojena potrebna dokumenta za sklapanje ugovora sa „Fijatom“, formiraće se zajednička kompanija u kojoj će torinska fabrika imati 67 odsto, a Srbija 33 odsto udela.

Kako je najavljeno iz vlade, danas će biti potpisan ugovor ne samo za strateško partnerstvo „Fijata“ i Srbije u „Zastavi“, već i ugovor o ulaganjima „Iveka“, koji je u sastavu „Fijata“, u fabriku „Zastava kamioni“.

„Iveko“ želi da proširi proizvodnju kamiona i da pokrene i proizvodnju autobusa i zbog toga je uputio konkretan zahtev za 15 hektara zemljišta za potrebe matične fabrike u Kragujevcu i još pet hektara za primarne dobavljače i proizvođače delova.

„Fijat“ namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, sa planiranom dinamikom od 200.000 automobila godišnje. U drugoj fazi, do kraja 2010. godine, „Fijat“ bi trebalo da počne proizvodnju i jednog modela B klase, najverovatnije „fijat grande punto“, čime bi ukupna proizvodnja u „Zastavi“ porasla na 300.000 vozila godišnje, što je mnogo više od rekordne 1989. godine, kada je u „Zastavi“ proizvedeno preko 220.000 vozila.

Srbija se obavezala da „Fijatu“ omogući dodatne podsticaje u narednih 10 godina - poresko oslobođenje, obezbeđivanje infrastrukture i besplatno zemljište za proširenje kapaciteta, oslobađanje od lokalnih poreza i taksi, kao i davanje statusa slobodne carinske zone Kragujevcu.

Novina koja je obradovala mnoge potencijalne kupce, bila je najava ministra ekonomije Dinkića da će od 1. januara naredne godine carina na uvoz automobila biti prepolovljena zbog konkurentnosti kragujevačkih vozila, pošto će proizvodnja „Fijata“ biti namenjena izvozu.

DOČEK SPREMAN

U „Zastavi“ se ubrzano privode kraju pripreme za današnje potpisivanje ugovora i dolazak novih većinskih vlasnika. Budući da će ugovor biti potpisan u Beogradu, za italijansku delegaciju je obezbeđen prevoz helikopterom do Kragujevca, pa je tokom jučerašnjeg dana završeno raščišćavanje parkinga, koji će poslužiti kao heliodrom. Za sindikalce, međutim, nema helikoptera, pa oni neće ni prisustvovati potpisivanju u Beogradu.

Planirano je da 2009. godine krene i izvoz „punta“ u Evropsku uniju, kojoj je namenjen najveći deo proizvodnje, a možda i za Rusiju, jer je posao sa homologizacijom ovog automobila priveden kraju.

Ugovor će u ime Vlade Srbije potpisati ministar Dinkić, a u ime „Fijata“ predsednik te grupe Serđo Markione. Potpisivanju se prisustvovati i predsednik Srbije Boris Tadić i premijer Mirko Cvetković, dok će u italijanskoj delegaciji biti i ministar inostranih poslova Franko Fratini.

Ipak, nisu svi potpuno zadovoljni dogovorom sa „Fijatom“. Tako predsednik sindikata „Zastava automobila“ Zoran Mihajlović kaže da ne zna šta piše u ugovoru, jer su ga „zvali u subotu popodne, pred usvajanje na vladi, da pogleda ugovor, kada je to već bilo besmisleno i kasno“.

- Nijedan radnik ne zna šta ga čeka. Samo u „Zastavinoj“ režiji je oko hiljadu radnika, a „Fijat“ interesuju samo mladi ljudi, posebno „na traci“. Ne zanimaju ih ekonomisti i pravnici, kojih ima na desetine. Od 3.700 zaposlenih u „Zastavi“ jedna trećina su režija - upozorava Mihajlović i dodaje da će“Fijat“ dovesti najviši menadžment koji će voditi fabriku.

Ah ta pusta obecanja.Mlogo je lepo da bi bilo istinito.Iskreno zelim da se to na neki nacin ostvari.

Zaista ,pravo je pitanje koliko ce zaposliti radnika?To su moderne tehnologije koje ne zahtevaju veliki broj radnika.Imam utisak da ce to biti u najvecem broju ljudi sa nizim stepenom strucne spreme.Tekstovi su vrlo bombasticni.Sustina price je da su Italijani sve dobili -na tacni"radite sta znate samo se ne predomisljate I DOLAZITE VEC JEDNOM".

Gde su sada nestali kritičari g.Dinkića i Vlade Srbije.LJudi izašli u EU,našli poslovne partnere i sklopili ugovor za dobrobit radničkog Kragujevca i cele Srbije.Isti g.Dinkić ugovori ovih dana i kredit kod MMF-a za izgradnju koridora 1O,pa da posle isti taj koridor i autoput budu naši,a ne da sa njim gospodare Austrijanci,kako je dogovorio g.Koštunica i ministar Velja.Vlada svaki dan stvara sve bolje uslove kako bi strani kapital što pre ušao u Srbiju.Sad se može sagledati koliko smo vremena izgubili sa "principjelnim i pravnim "stavovima predhodne Vlade.Vladi g.Cvetkovića želimo da nastavi sa uspešnim pregovorima sa stranim partnerima i da nam u buduće ovakve vesti budu što češće na naslovnim stranicama dnevnih novina.

porodica iza fiata je jedna od casnih porodica u evropi.

Put putuj nikim ne kazuj. E pa nisu Vas na vreme obavestili, nisu Vas pozvali problem je Fiat hoce samo mladu radnu snagu nece Pravnike i ostalu rezisku bulumenti koja je jedna trecina zaposlenih, e pa Gospodo proslo je vreme Komunisticke Zastave gde se sedelo pilo i jelo, planovi precrtavali a nista novo nije izmisljeno niti napravljeno, morace da se zasucu rukavi da se daje i Garantuje Kvalitet a ne da Auto podje za Beograd a u Batocini da ostane pokvaren. Svidelo Vam se ili ne ali bice adio Mare, samo radnici na trakama, a i sefovi pogona bice kao i na Zapadu radnici koji ce da rade i da sefuju, svojim trudom i radom da se pokazu i da daju primer ostalima koliko i kako treba da se radi. Trazili ste gledajte.

Ovoliko pompe me brine. Nesto tu nije u redu. Sto bi talijani razvijali tu vrstu industrije kod nas sem za veliki profit. A sta cemo mi dobiti. tj. radnici ...

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.